|
Lähettäjä: hmh
Päivämäärä: 6.5.26 14:01:36
?:n kanssa samaa mieltä. Itse oon ns ravitallien kasvatti, hoidin hevosia lähialueen talleilla ja parilla nimivalmentajalla noin 5 vuotta, siinä välissä kävin umpisurkealla ratsastuskoululla muutaman kerran vuodessa.
Kunnolla ratsastukseen palo iski 15 vuotiaana, menin kunnon ratsastuskouluun missä pyyhittiin kaikki väärin opetettu pois ja kävin säännöllisillä viikkotunneilla. Sitten aloin taas hoitamaan hevosia, tuli yksityisten hevosten vuokraamiset kuvioihin, tallitöitä tein ehkä 4 vuotta. Oma tuli alkuun vuokrahevoseksi vaikka olin ajatellut että lopetan koko ratsastuksen ja jatkan hoitamis-linjalla, mutta punainen prkl osu kohdalle, kokeilin ja tykästyin. Ehti olla ylläpidossa 6(?) vuotta ja vaihtui mun nimiin. Nyt ollut reilu 9 vuotta mun lompakkoa tyhjentämässä, kaiken kaikkiaan harrastusvuosia alla 25. Ollut myös oma talli tässä välissä.
Paljon itsenäistä opiskelua ruokinnasta, korrektista liikkumisesta, hieronnoista satulansovituksiin. Nykyään valmentaudun joka toinen viikko, hevosen kouluttanut puska-östä vahvaan heB:hen. 6 vuotta mentiin keskenämme, sitten tuli eka valmentaja jeesaamaan. Osaaminen siis kartutettu imemällä kaikki mahdollinen tieto ja oppi osaavammilta ihmisiltä ympäriltä.
|