|
Lähettäjä: Veera
Päivämäärä: 5.5.26 23:39:34
Kun jouduin vanhan hevoseni lopettamaan ja aloin etsimään uutta tilalle niin valmentaja suositteli minulle erästä hevosta. Itse etsin lähinnä jo taas hieman vanhempaa, osaavaa opetusmestaria, jonka ei tarvitse olla mitenkään erityisen näyttävä/laadukas vaan enemmänkin järkevä ja hyvä opettaja. Tämä mitä valmentaja suositteli oli nuori, hyvin laadukas ja hieno, mutta todella herkkä/reaktiivinen.
Kävin sitä useamman kerran valmentajan kanssa koeratsastamassa ja vaikka en itse täysin vakuuttunut, että olisimme se oikea match, sai valmentaja minut ylipuhuttua ostamaan sen. Hänen mukaansa tässä hevosessa olisi laatua pitkällä tähtäimellä ja hänen avullaan tulisimme kyllä nopeasti hevosen kanssa juttuun ja alkaisi hommat sujua ja tekisin virheen, jos päästäisin tällaisen mahdollisuuden käsistäni.
No nyt puoli vuotta myöhemmin en ratsasta hevosella juuri ollenkaan itse. Se on minulle ehdottomasti liian vaikea ja olen alkanut pelkäämään ratsastusta. Hevonen on käytännössä vallan valmentajan käytössä, itse toimin lähinnä hoitajana.
Hevonen tosiaan on hieno ja osaava, mutta ei minulle. Nyt tuntuu siltä, että valmentaja tiesi tämän alusta saakka mutta halusi minun ostavan hevosen, jotta pääsisi itse sen kanssa treenaamaan. Aina kun otan puheeksi hevosen myynnin, hän on sitä mieltä että ei missään nimessä kannata, hän ratsastaa hevosella vielä hetken ja sitten se on taas minulle sopiva. Mutta rehellisesti sanottuna en usko sen tulevan minulle sopivaksi.
Olen myös harkinnut, että veisin hevosen muualle, hankkisin sille toisen ratsastajan / valmentajan itselleni, mutta pelkään nykyisen valmentajan reaktiota siihen ja en tiedä onko toinen valmentajakaan ratkaisu ongelmaan.
En tiedä miksi avauduin, mutta oli pakko saada purkauduttua. Tilanne hävettää minua, koska ei ole helppo myöntää, että omistaa hevosen jolla ei uskalla / voi ratsastaa..
|