Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosen korkeus vs ratsastaja

Lähettäjä: +_+ 
Päivämäärä:   5.5.26 16:52:20

Minkä korkuinen hevonen on ratsastajalle hyvä?

Tiedän, pelkkä korkeus ei kerro mitään, mutta jos kuvitellaan rakenteen olevan optimi (ei raskas, ei liian kevyt) ratsastajalle. Minulle joskus puhuttu, että ratsastajan pituus -10cm. Olen normaalipainoinen (BMI 22), kun se kuitenkin kiinnostaa.

Re: Hevosen korkeus vs ratsastaja

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   5.5.26 16:55:26

No se ei tosiaan kerro mitään. Mä olen 175-senttisenä kokenut 145cm piekkarin isompana kuin 165cm pv:n, johtuen hevosen rakenteesta.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   5.5.26 17:54:12

Minä olen karkeasti laskenut niin, että pystyn mukavasti menemään poneilla, jos säkä on omia nännejä ylempänä :D olen lyhyt, niin pätee jopa russponiin.

Lähettäjä: dk 
Päivämäärä:   5.5.26 18:11:36

Riippuu niin monesta asiasta. 130 cm russ on minulle liian pieni, mutta 170 cm lv ei välttämättä ole liian iso.

Olen sopusuhtainen ja normaalipainoinen 162 cm 55 kg. Sopusuhtaisella tarkoitan sitä, etten ole persjalkainen tai pitkäjaklainen, vaan suhteessa pituuteeni ylä- ja alakroppa ovat keskenään samanpituiset.

Kovin leveällä en voi ratsastaa kun lonkkien liikkuvuus tulee vastaan, mutta isokin voi olla ok, jos on kevyempirakenteinen eikä askeleet ole kamalan isoja. Esim. 170 cm lv:tä voin aivan hyvin lenkittää selästä, mutta todella leveäselkäinen 150 cm suokki voi tuntua jo todella leveältä minulle.

Enimmäkseen tykkään n. 150-160-senttisistä normaali- tai kevytrakenteisista hevosista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.