Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaikki rahat hevosiin - miten perustelet?

Lähettäjä: Lilleri 
Päivämäärä:   2.5.26 21:17:54

Hevosihmisissä on paljon meitä/heitä, jotka antavat lajille kaiken minkä voivat. Kaiken ajan ja resurssit. Ratsastetaan, sen sijaan että säästettäisiin tai hankittaisiin vaikka sijoitusasunto. Ratsastetaan, sen sijaan että tavattaisiin aktiivisesti sukulaisia ja ystäviä tai oltaisiin lasten harrastuksissa mukana. Ratsastetaan, sen sijaan että hankittaisiin joku vähemmän tapaturma-altis harrastus.

Miten perustelet itsellesi sen, että kaikki rahat ja muutkin resurssit menee hevosiin? Miten perustelet itsellesi sen, että hevostelu on paljon tärkeämpää kuin monet muut tärkeät asiat?

Re: Kaikki rahat hevosiin - miten perustelet?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   2.5.26 21:24:15

Koska en näe elämässä mitään mieltä ilman hevosta. Olen onneton ilman.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   2.5.26 21:26:37

Koska haluan. Ei kiinnosta sijoitusasunnot ja kavereita ehdin kyllä nähdä.

Elämä on valintoja, ja olen aktiivisesti valinnut käyttää hevosiin rahat ja paljon aikaa.

Lähettäjä: LM 
Päivämäärä:   2.5.26 21:27:54

YOLO

Lähettäjä: lisbet 
Päivämäärä:   2.5.26 21:27:56

En ikinä käyttäisi kaikkea rahaani hevosiin, ja pidän vähän yksinkertaisina niitä jotka niin tekee.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   2.5.26 21:28:39

Kenelle omia valintoja pitäisi perustella?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.5.26 21:29:56

raha on tehty että sillä saa mitä tarvii ja mä tarvin hevosia (ja koiria). en mä tarvi mitään muita juttuja jos nyt ei lasketa kattoa pään päälle ja ruokaa pöytään, niissäkin on säästetty kun ei niiden tarvi kummoisia olla

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   2.5.26 21:32:00

No niin, jäipä aloitus lukematta ajatuksella, eli itselleen perustelemisesta oli kyse. Koen, että aikuisena ihmisenä on vapaus käyttää rahansa juuri siten kuin itse haluaa. Tosin itsellä hevoset ja sijoittaminen eivät ole toisiaan poissulkevia asioita, rahaa riittää molempiin. Toki ilman hevosia sijoittamiseen olisi paljon enemmän rahaa, mutta koen, että olisi järjetöntä vain yrittää kerätä rahaa, kun sitä voi myös käyttää siihen, mikä tekee onnelliseksi.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.5.26 21:40:53

En pystykään, siksi en KAIKKIA rahoja tai aikaa hevosiin käytäkään. Elämässäni on muutakin sisältöä.

Päivämäärä:   2.5.26 22:00:55

Koska YOLO, jos nyt hevoset lopetettaisiin äkillisesti tai myisin ne niin lopettaisin myös päivätyöt :D

Hevoset ovat minulle se mikä saa jaksamaan normaalia elämää, ottaa tilin sisällön ja antaa moninkertaisesti enemmän. Näen toki sukulaisia, tuttuja ja kavereita, mutta vain silloin kun itseä huvittaa. Tallilla toki tallikavereita, mutta noin muuten pakollista kontaktia lukuunottamatta ei edes kiinnosta sukuloinnit jne kummemmin

Päivämäärä:   2.5.26 22:05:33

Ei oo lapsia tai puolisoa, hyvä työ, en käy baareissa, festareilla tai osta muotia… miksipä ei siis hevosiin.

Lähettäjä: Lilya 
Päivämäärä:   2.5.26 22:32:04

No mulle ainakin halvemmaksi tämä silti tulee kuin terapia :D Ratsastus ja hevoset pitää mut elossa ja pään kasassa, eli minulle tämä on enemmän kuin rahan arvoista touhua. Ratsastus on motivoinut mut opiskelemaan ahkerasti ja löytämään työt missä on hyvä palkka, että siitä tulee sitä rahaa millä rahoittaa tämä hevoselämä. Ratsastus on myös syy miksi pidän itsestäni huolta (syön tarpeeksi, maltan palautua, en ylitreenaa itseäni piippuun, pidän huolta nukkumisesta jne), jotta voisin olla joka päivä vähän parempi ratsastaja kuin edellisenä päivänä. Ja oikeasti nautin tällaisesta, valmennukset ja kisat on minulle paras mahdollinen ajanviettotapa minkä tiedän. Ja kaupan päälle hevosten ansiosta ympärilläni on valtava joukko ihania hevosihmisiä ja parhaat ystävät on kaikki tämän lajin parista. Ei minua suoraan sanottuna kiinnosta ostella mitään sijoitusasuntoja tms. Lapsia ei ole (enkä voisi edes saada), joten tämä elämäntapa ei ole oikeasti yhtään mistään pois. Kerran täällä vaan eletään, minä tykkään tehdä sen näin :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.