|
Lähettäjä: ölffa
Päivämäärä: 1.5.26 18:40:00
Kysymys koskee lähinnä hevosiin liittyviä juttuja, ei nyt siis niinkään esim. kotisi sisustusta.
Onko sinulle mitään väliä sillä, että sointuuko asiat esteettisesti toisiinsa, vai onko aivan sama minkä näköistä on, kunhan käytännössä toimii ongelmitta?
Esim. samanväriset suitset ja satula, tai omien vaatteidesi värit suhteessa hevosen satulahuopaan/silatyynyyn. Tai keräätkö hevoselle jotain tiettyä varusteväriä tai käytätkö itse vain tietyn värisiä vaatteita/varusteita niin, että sopivat hevosen varusteväriin. Tai oletko hankkinut tietyn värisen traikun/vetoauton niin, että sointuvat toisiinsa?
Minulle on jonkin verran väliä, mutta oikeastaan ei.
Eli olisi kiva, jos näyttää esteettisesti hyvältä, mutta ei se niin justiinsa ole, jos ei näytäkään. Eli vaikka haaveilisin mustasta tietynlaisesta satulasta, mutta en sellaista mistään löydä, niin ostan sitten sen ruskean, kun sellainen löytyy ja sopii hevoselle ja minulle täydellisesti.
(Ja jos sen satulan haluaisin mustana, niin se pitäisi tilata uutena ja hinta melkein 6 tonnia, joten ennemmin ostan käytetyn hyväkuntoisen ja tarkastetun alle kolmella tonnilla, joka on satulakauppiaalla valmiiksi hyllyssä ja voin sovittaa, että se varmasti passaa.)
Sitten on "ei niin elintärkeitä asioita", jolloin minulla on aikaa etsiä ne haluamassani värissä, eli ei ole pakko ostaa nyt heti, esim. ratsastushousut. Tai ihan sama sointuuko traikku ja vetoauto toisiinsa, kunhan toimii käytössä.
Tunnen ihmisiä, joille oli tärkää ostaa tietyn värinen auto/traikku, koska halusivat niiden sopivan yhteen. Olisihan se kivaa, mutta en jaksanut etsiä ja odotella oikean väristä käytettyä autoa, niin ihan sama onko sininen, punainen vai musta, kunhan toimii veturina. Traikun ostin mustana mun sellainen oli tutulla hyväkuntoisena myynnissä, joten ihan sama sen värille. En ala kumpaakaan maalauttaa, traikku oli 5 tonnia, veturi kympin. Hyvin toimii.
|