Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Palkintoruusukkeiden värit

Lähettäjä: tlrr 
Päivämäärä:   1.5.26 18:20:15

Yritin googlettaa, mutten ihan löytänyt tietoa.

Onko ratsastuksessa jotain sääntöä, minkä värinen tai minkälainen palkintoruusuke annetaan? Googlen mukaan yleisimmin on jotain mutta voi olla jotain muutakin. Esim. wikipedian mukaan

"Hevosnäyttelyt ja -kilpailut

Hevoskilpailuissa ja -näyttelyissä luokkavoittajalle annetaan Suomessa sinivalkoinen ruusuke, toiseksi tulleelle sininen, kolmannelle valkoinen, neljännelle punainen, viidennelle keltainen ja kuudennelle sekä muille sijoittuneille vihreä."

Kuitenkin kun olen kavereiden ruusukkeita katsonut, niin ei tunnu olevan mitään logiikkaa, kun kakkossijasta on voinut saada valkoisen, tai ykkössijasta vihreän, punaisen tai sinisen.

Sitten on näitä "kaikki osallistujat palkitaan", esim. lasten tai aloittelevien luokissa.

Onko tähän siis olemassa jotain sääntöä vai saako palkintoruusukkeen värin päättää itse?

Lisäksi kiinnostaa, että jos olette ruusukkeita saaneet, niin missä ja miten säilytätte ne? Onko ne esillä, vai jossain piilossa?

En ole itse koskaan kisannut missään lajissa, niin ei ole omaa kokemusta.

Re: Palkintoruusukkeiden värit

Lähettäjä: Jj 
Päivämäärä:   1.5.26 18:25:40

https://www.ratsastus.fi/site/assets/files/25831/ksi_ja_es_2022.pdf

Sivulla 19

Re: Palkintoruusukkeiden värit

Lähettäjä: tlrr 
Päivämäärä:   1.5.26 18:28:39

Okei, kiitos! Jostain syystä luin vain kouluratsastussäännöt ja esteratsastussäännöt, en tajunnut lukea yleisiä sääntöjä ollenkaan... Mutta tuolla tosiaan sanotaan, että voidaan jakaa myös muun värisiä ruusukkeita. Eli se selittää sen, miksi ei aina tunnu olevan ruusukkeiden väreissä mitään logiikkaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.