Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko eestinhevoset yleisesti terveitä?

Lähettäjä: paukku 
Päivämäärä:   1.5.26 14:22:11

Seuraan paria tyyppiä instagramissa ja tuntuu, että niiden eestinhevoset ei muuta teekään kuin sairastaa. Vaivaa suolisto, vaivaa nivelet, nuorilla hevosilla jo. Olen haaveillut eestinhevosesta itse ja siksi noita tyyppejä seuraan, mutta nyt kun osto alkaa olla ajankohtainen niin aloin miettiä, onko yleistäkin että eestinhevosilla on suolisto- ja nivelongelmia ja nuorena?

Tiedän että otantani on pieni, mutta tämä on mielikuva joka minulle on syntynyt netissä ja ymmärrän täysin että se voi olla myös väärä. Haluaisin kuulla näkemyksiä.

Re: Onko eestinhevoset yleisesti terveitä?

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   1.5.26 14:39:57

Mä tiedän eestinhevosia, jotka ovat eläneet pitkään terveinä, mutta toki osalla (kuten kaikissa roduissa) on vaivoja.

Iso ongelma näilläkin on ylipaino ja sen aiheuttama kaviokuumeen riski.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.5.26 14:59:14

Eestejä paljon eri ratsastuskouluissa pidempään nähneenä oman otantani mukaan nämä ovat nimenomaan terveimmästä ja toimivimmasta päästä. Kulkevat sujuvasti pitkään, harvemmin näitä on nähnyt saikkukierteessä. Kivoja perusratsuja kaiken tasoisille.

Tietenkin yksilöitä on erilaisia, mutta itse jos tarvitsisin toimivan perusterveen ponin, valitsisin eestiläisen.

Lähettäjä: Aada 
Päivämäärä:   1.5.26 15:13:54

"
Eestejä paljon eri ratsastuskouluissa pidempään nähneenä oman otantani mukaan nämä ovat nimenomaan terveimmästä ja toimivimmasta päästä. Kulkevat sujuvasti pitkään, harvemmin näitä on nähnyt saikkukierteessä. Kivoja perusratsuja kaiken tasoisille.

Tietenkin yksilöitä on erilaisia, mutta itse jos tarvitsisin toimivan perusterveen ponin, valitsisin eestiläisen."

Sama kokemus täällä, hyvin hoidettuna ja normaalipainoisina oikein kestäviä ja kilttejä perusratsuja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.