Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevonen ei tykkää harjaamisesta, kipua?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.5.26 09:37:54

Minulla on vuosien varrella ollut yhteensä seitsemän hevosta ja yksi ruuna on nyt sellainen joka ei tykkää harjaamisesta tai rapsuttelusta.

Vapaana ollessaan lähtee tosiaan tilanteesta pois.
Edes nyt karvanlähtö aikaan ei tykkää yhtään vaikka miten hellästi vähän rapsuttelisi. Päästä saattaa hetken antaa rapsuttaa/hinkkaa hetken itse olkapäähäni yms.

Kiinni ollessaan toki antaa harjata kun ei tilanteessa pois pääse. Siinä seisoo kyllä paikoillaan eikä kiemurtele/väistele pois.
Voiko tämä kertoa jostain kivusta jossakin suunnalla?

Kaikki muut hevoset ovat varsinkin karvanlähtö aikaan aina tykänneet hirmuisesti rapsutuksista ja kunnon jynssäyksestä ihan talikonkin kanssa :D

Re: Hevonen ei tykkää harjaamisesta, kipua?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   1.5.26 09:43:09

Omani ei tykkää harjaamisesta. Tiettyjä kohtia saa hinkata, mutta esim kupeita ei. On tutkittu muiden oireiden myötä eikä vikaa ole, mutta nää on yksilöitä, ei kaikki ihmisetkään tykkää esim hieronnasta.

Päivämäärä:   1.5.26 09:57:30

Omistani yksi suku inhoaa pölyharjalla harjaamista, mutta pikkisuka on lähes parasta maailmassa. Luultavasti se pehmeä harja kutittaa.

Päivämäärä:   1.5.26 10:18:12

Hevoset on persoonia. Minulla toinen on sylikoira ja toinen ei halua mitään koskemista jos ei ole pakko.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.5.26 10:27:40

Voi toki johtua kivusta! Mutta on hevosissa myös yksilöllisiä eroja. Heiluttaako hevonen häntää tai nosteleeko se jalkoja? Yrittääkö se näykkiä? Aristaako se jotain tiettyä kohtaa?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.