Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten hevosenne ylläpitäjä otti tiedon

Lähettäjä: Jänskä 
Päivämäärä:   30.4.26 14:33:06

Elikkäs miten hevosenne ylläpitäjä otti tiedon hevosen palaamisesta takaisin sinulle?

Itsellä aihe edessä ja mietin miten tulee tiedon ottamaan. Ei siis koskaan ole sovittu mistään loppuelämän ylläpidosta, että sillä tapaa tämä on tiedostettu asia. Ehkä asia hieman unohtunut ja mietin millaisen vastaanoton nyt sitten asia saa.

Ei siis moitittavaa ylläpitäjästä, kiva ihminen ja hienosti pitänyt hevosen. Mutta tosiaan Hevonen on minun ja aika palata takaisin kotiin.

Re: Miten hevosenne ylläpitäjä otti tiedon

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.4.26 14:37:13

No ota nyt ainakin heti puheeksi, ettei tule vielä isompana yllätyksenä. Varmasti tulee harmittamaan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.4.26 15:03:56

Ilmoittamallahan se selviää. Kannattaa varautua hankaluuksiin, koska järkeväkin tyyppi voi olla suuttuessaan @!#$. Toisaalta kaikki voi mennä hyvin. Itse ilmoitin ylläpitäjänä että palautan hevosen, koska ei ollut terve niin kuin oli luvattu. Oli mm. sairastanut kaksi kaviokuumetta, mistä ei minulle kerrottu vaan kuulin muualta. Pelkäsin että omistaja suuttuu ja puhuu selän takana pahaa, mutta hyvin otti asian ja hevonen palasi hänelle sovussa. Nyt tästä on jo pari vuotta, mutta edelleen laittelee satunaisesti kuulumisia hevosesta.

Lähettäjä: Sopimus 
Päivämäärä:   30.4.26 15:15:25

Kunhan noudattaa sopimusta, niin hyvin ottaa. Jos sopimuksessa on vaikkapa mainittu 2kk irtisanomisaika, niin sitten sitä noudatetaan eikä ilmoiteta ”haen hevosen huomenna”.

Lisäksi kannattaa huomioida ylläpitäjän tallipaikkasopimuksen irtisanomisaika. Jos se on kalenterikuukausi, niin tänään (30.4.) ylläpitäjä voi vielä irtisanoa paikan ja maksaa tallivuokraa toukokuun. Jos taas ylläpitäjä saa tiedon hevosen lähtemisestä vasta huomenna (1.5.) ja irtisanoo tallipaikan, maksaa tallivuokraa vielä touko- ja kesäkuun.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.