Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Maksatko vuokraa jos hevonen saikulla?

Lähettäjä: Pohtiva 
Päivämäärä:   28.4.26 23:08:16

Olen siivonnut tarhan ja karsinan sekä hoitanut hevosta, kävelyttänyt maastakäsin ym. Vaan nyt mietin että onko näihin tilanteisiin joku yleinen käytäntö? Mulla ei ole koskaan omalla hevosella ollut vuokraajia niin en jotenkin yhtään ajatellut koko asiaa ennen. Ja nyt nolottaa kysyä omistajalta kun pelkään että luulee minun ajattelevan vaan ratsastusta, vaikka tietenkin tärkeintä on että heppa tulee kuntoon :)

Re: Maksatko vuokraa jos hevonen saikulla?

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   28.4.26 23:10:50

Itse en ainakaan maksanut kun vielä oli vuokrahevonen muutama vuosi sitten

Lähettäjä: dfvmdf 
Päivämäärä:   28.4.26 23:16:43

ERi näihin vuokra-asioihin ole mitään "yleisiä käytäntöjä". Asia on just niin kuin sun ja omistajan välisessä sopparissa on mustaa valkoisella määritelty. Nämä asit tyätyy sopia jo etukäteen, kun soppari kirjoitetaan ja allekirjoitetaan.

Lähettäjä: .d 
Päivämäärä:   28.4.26 23:37:59

en itse hevosen omistajana pyytäisi vuokraa kun ei voi ratsastaa mutta ehdottaisin että voi halutessaan käydä saman verran kuin aiemminkin hoitamassa, mikäli tahtoo. Vuokraavana osapuolena en ole maksanut vuokraa hevosesta jolla ei voi ratsastaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.4.26 23:41:54

Riippuu ihan teidän välisestä sopparista. Itse en kehtaisi vuokraajalta pyytää rahaa hevosen sairastaessa, saisi tietenkin käydä silti halutessaan tallilla mutta en sitäkään vaatisi.

Sillon kun minulla on ollut vuokrahevosia, olen vuokrannut niitä ihan ratsastusharrastukseni ylläpitämiseksi. Vaikka tottakai hevonen on ystävä eikä käyttöesine, niin koen silti että vuokraajana en saa rahalleni vastinetta jos maksan siitä että hevosen kanssa ei voi tehdä mitään. Ymmärrän (näin nykyisenä hevosenomistajana myöskin), että omistajalla kulut juoksee vaikka hevonen seisoo, mutta ei voi kyllä velvoittaa muita maksamaan hevosen saikutteluja.

Nämäkin niin tilannekohtaisia, jos olisi esim tilanne että muutaman viikon ajan hevosella ei voi ratsastaa mutta voi ajaa, tai toisin päin, niin voisin vielä maksaa. Mutta jos hevonen seisoo karsinassa, niin mistä se vuokraaja silloin maksaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.4.26 00:12:17

vuokraajana en ole maksanut mutta puoliksi ylläpidossa maksoin hevosen saikun ajalta normaalisti ylläpitokulut ja se on minusta reiluin muoto näistä

Lähettäjä: Piikitys 
Päivämäärä:   29.4.26 00:20:38

Vuokrahevosella piikitettiin jalka. 2 viikkoa sai mennä pelkkää käyntiä. Ratsastus oli ok, ei tarvinnut vain taluttaa. Tuon 2 viikon kävelytauon aikana sain käydä (ja ratsastaa käyntiä) niin paljon kuin halusin, omistaja ei ottanut maksua. 2 viikon jälkeen sai mennä viikon ravia, mutta ei laukkaa. Silloin maksoin taas vuokraa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.