Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko 75 km liian pitkä tallimatka toisen kauden

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   23.4.26 23:30:25

On tehtävä päätös… ei mikään arkinen valinta, vaan tarkkaan harkittu strateginen siirto. Tämä ei ole pelkkä tallikysymys, vaan lähes kohtalon mittaluokan ratkaisu. Meillä on kilparatsastajatyttö, joka on selvästi matkalla kohti jotain suurempaa, ja minä olen se, joka näkee kokonaisuuden kirkkaammin kuin muut.

Nykyinen paikka, 75 km päässä oleva ratsastuskoulu, on kiistatta tasokkain. Siellä ollaan esillä, siellä tullaan nähdyksi, ja sieltä saadaan ne kuvat ja tulokset, jotka viestivät kehityksestä ulospäin. Yhden kauden jälkeen se on jo nähty, näkyvyys ja onnistumiset eivät tule sattumalta. Ei sinne kuka tahansa päädy. Mutta 75 km… kaksi kautta? Tässä kohtaa minun on arvioitava, kuinka pitkälle olen valmis venymään, koska rehellisesti sanottuna tämä kokonaisuus toimii vain niin hyvin kuin minä sen mahdollistan.

Sitten on edellinen talli, 40 km päässä. Järkevä vaihtoehto… matka lyhyempi, kisatiimi kunnossa, näkyvyyttä löytyy. Omistajasta voisi sanoa paljonkin, mutta jätetään se nyt. Ei varsinaisesti vakuuta minun mittapuullani. Silti, jos kokonaisuus palvelee meidän tavoitteita, pystyn katsomaan sen ohi. Minä osaan katsoa tätä peliä isommassa mittakaavassa.

Ja kolmas vaihtoehto, 15 km päässä. Lähin, tytön oma toive ja lopullinen suunta. Kolme kautta on oltu poissa, joten ehkä siellä on opittu jotain, ehkä tietyt virheet on ymmärretty ja nyt pystyttäisiin toimimaan meidän ehdoilla. Toisaalta taas se 40 km päässä oleva talli… siellä tiedetään arvo, siellä on nyt omistajan hevoset tarjolla. Asetelma ei ole aivan yksinkertainen.

Kysymys kuuluu: annanko nykyisen paikan vielä rakentaa asemaa kunnolla, vai siirrynkö hallitusti takaisin 40 km päähän, missä verkostot ja rakenteet ovat valmiiksi tukena? Koska loppujen lopuksi minä teen nämä päätökset sen perusteella, mikä vie meitä eteenpäin. Ei sen perusteella, mikä on helpointa tai mukavinta.

Re: Onko 75 km liian pitkä tallimatka toisen kauden

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   23.4.26 23:46:24

Ööö.... tekoälyllä ja kännissä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.26 23:46:59

Olipa jotenkin outo ja sekava. Eipä tähän osaa muuta sanoa.

Päivämäärä:   23.4.26 23:48:19

" ja sieltä saadaan ne kuvat ja tulokset, jotka viestivät kehityksestä ulospäin"

Kuvat? Somekuvat vai mitkä?

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   23.4.26 23:50:04

Pakko olla provo. Huono sellainen...

Lähettäjä: --23 
Päivämäärä:   23.4.26 23:50:57

Nyt on aloittajalla kunnon salaus päällä...

Päivämäärä:   23.4.26 23:52:45

Valitsette sen ratsikoulun missä on kivan värinen polle ja saa käyttää omia jalkkareita

Lähettäjä: 8x 
Päivämäärä:   24.4.26 00:10:57

Ratsastuskoulusta matkalla kohti jotain suurta? Joopa joo. Ostakaa oma tai pari ja katsokaa sitten.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   24.4.26 00:13:37

Jos kerran tyttö niin hyvä niin hommaatte vuokrahevosen tai oman ja sillä valmennusksia yksityistunneilla viikottain ellei useampikin viikossa ja tavoitteellisesti… @!#$ mikä provo

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   24.4.26 00:18:37

Taas yksi äiti näkemässä superlahjakkaan tyttönsä tulevaisuuden tähtenä. Huono provo.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   24.4.26 00:22:41

Joku narsisti äiti asialla.

Kun kerran joka tallissa vikaa niin ostakaa oma.

Vissiin ette oikein tule toimeen kun tarvii tallia vaihtaa vuoden parin välein.

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   24.4.26 00:36:00

Ratsastuskoulu, johon ei kuka tahansa päädy ja jossa ollaan esillä ja tullaan nähdyksi?! :) Siis onko sinne pääsykokeet ja kykyjen etsijät katsomossa?

Hevoskirjoissa toki joku bongaa ratsastuskoulussa lahjakkaan, mutta köyhän ja ujon tytön ja antaa tälle tilaisuuden hoitaa ja ratsastaa vaikeaa, väärinkohdeltua oria. Hetken päästä tyttö voittaa orin luottamuksen ja yhdessä he voittavat lopulta kaikki kilpailut, erityisesti ne ilkeät ja rikkaat tytöt joilla on hienot hevoset mutta jotka eivät rakasta hevosiaan yhtä paljon kuin tyttö oria. Tyttö saa orin omaksi koska kukaan muu ei pärjää sen kanssa ja jollain ihmeellä ori saa myös tallipaikan ja ruokaa, vaikka tyttö on rutiköyhä.

Oikeassa elämässä käy niin, että tytöllä on isi & äiti, joilla ei ole pulaa rahasta. He ostavat tytölle vähintään yhden mutta mielummin useamman ponin ja hevosen, ja varmistavat että valmentaja näkee tytön ratsastusta useamman kerran viikossa. Aina välillä tyttö ja valmentaja menevät ulkomaille hakemaan tytölle vähän paremman hevosen. Tytöllä on myös insta-tili, minkä avulla hän saa hevoskaupalta ilmaisia vaatteita ja varusteit. Tärkeintä on kuitenkin isin ja äidin pankkitili. Tyttö ja tytön hevoset tyhejentävät tiliä kunnes tyttö kirjoittaa ylioppilaaksi ja lähtee ehkä parin vuoden päästä opiskelemaan hyvinpalkattua ammattia. Sen pituinen se.

Ihan höpö höpöä oli toki kysymyksin. Ratsastuskoulun valinta ei ole mikään strateginen päätös, niissä on isot ryhmät ja tuntsareita, joilla ei saavuteta suuria voittoja.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   24.4.26 00:42:31

Tämähän ei kerro ollaanko nyt edes Suomessa?
Ei taida nimittäin Suomesta tälläisiä paikkoja löytyä.

Ja. Vastaus kysymykseen, valitse se talli jossa pääsee eteenpäin parhaiten. Vaikkakin matka olisi pitkä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.