Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  2v hammashoito

Lähettäjä: 77 
Päivämäärä:   23.4.26 07:40:45

Kuinka usein hoidatte 2v varsan hampaat? Mulle ell sanoi viime lokakuussa ekassa raspauksessa ja sudenhampaiden poistossa että vuosi riittää. Mitään oireita ei ole mutta silti olen asiaa pohdiskellut että vuosi on pitkä aika muuttuvassa kasvavassa suussa. Onks oikeesti yleinen tapa että varsoilla 1x vuosi raspaus vai oliko mun ell ihan kuutamolla?

Todnäk otan nyt raspauksen kevään aikana, pieni raha omasta mielenrauhasta mut kiinnostaa muiden toimintatapa

Re: 2v hammashoito

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   23.4.26 07:43:18

Kääntyi 3v, hampaat katsottu jo kahdesti tänä vuonna ja syksyllä varmaan taas. Kun vaihtuminen alkaa, niin sinne on syytä kurkata riittävän usein ettei tule yllätyksiä purennan kanssa.

Lähettäjä: varsa 
Päivämäärä:   23.4.26 07:48:31

Ehdottomasti varsat ja nuoret hevoset 6kk välein, tarvittaessa useammin. Nuoren hevosen hammasaines on pehmeää joten piikkejä tulee nopeammin. Lisäksi purenta muuttuu ja hampaita vaihtuu nopeasti tuossa ikävaiheessa ja vuosi on kyllä liian pitkä väli.

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   23.4.26 07:59:18

Lähtökohtaisesti 6kk välein ja tiheämmin jos on tarve. Varsalla ja nuorella suuvärkki muuttuu nopeasti.

Lähettäjä: 77 
Päivämäärä:   23.4.26 08:39:27

Joo samoja aatteita kyllä nyt itsellä. Otan 6kk kohdalla eli nyt keväällä suunhoidon

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.4.26 09:11:51

Meillä 2v ja aikomus ottaa rokotuksen yhteydessä hampaiden tarkistus kesäkuussa. Viimeksi hampaat katsottu marraskuussa. Eli tosiaan suurinpiirtein puolen vuoden välein olisi hyvä sinne suuhun katsoa.

Kesän jälkeen sitten joko loppuvuodesta tai heti alkuvuoteen mikäli ei mitään oireita ennen sitä ole.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.26 09:21:42

Noin 4-vuotiaaksi max 6kk välein. Sen jälkeen yleensä riittää kerran vuodessa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.