Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosen omistajaksi vai myynti?

Lähettäjä: Minä myös 
Päivämäärä:   22.4.26 09:08:49

Kuinka yleistä on että hevosen omistaja on hevosen elämässä läsnä? Kiinnostaisi vähän jättäytyä ulos lajista ratsastajana mutta olla silti jollain tavalla mukana.

Mietinnässä minulla on että myynkö hevoseni vai olisiko joku leasing, ylläpito tai vastaava diili mahdollinen siten että saisin kuitenkin toimia vaikka hevosenhoitajana valmentautuvalle ja kilpailevalle ratsastajalle.

Sivusta seuraan kun tämmöinen järjestely ilmeisesti toimii ainakin parilla suomen huipulla ja soraääniä en ole kuullut. Tyhmänä kysynkin onko tämä yleistä ja olen jäänyt junasta vai onko tämän tyyppiset tapaukset hyvin poikkeuksellisia?

Lähtisitkö sinä ratsastajana diiliin jossa hevosen omistaja ei pelkästään anna hevosta käyttöösi vaan tulee jollain ennalta sovitulla tavalla mukana kuviossa? Jos niin mitkä sun vaatimukset olisi?

Re: Hevosen omistajaksi vai myynti?

Lähettäjä: tiikeri 
Päivämäärä:   22.4.26 09:24:09

Itse tuollaista diiliä etsivänä sanoisin että kuulosaa tosi hyvältä, kun vaan löytää järkevän ihmisen ja on sopimusasiat kunnossa. Tuskin moni sanoo ei sille, että omistaja saisi touhuta mukana. Jos sanoo, niin tuskin on sitten sun hevosen paikka.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.4.26 09:25:45

Missä päin ja millainen hevonen? Jos kiinnostusta on niin varmasti voi olla toimiva kuvio, mikäli löytyy oikenalainen ratsastaja ja valmennuskuvio yms.

Itse ratsastajana haluaisin sopimuksen että valmennukset ja kilpailut mennään valmentajan X ohjeistuksella, sekä selkeä sopimus millä aikavälillä omistaja voi lopettaa sopimuksen. Lisäksi sopimus kuka kustantaa hevosen lääkitykset yms, ja mitä tehdään pidemmän sairasloman tapahtuessa. Muuten itselle olisi vain mukava harrastaa yhdessä ja saada apukädet treeneihin/valmennuksiin!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.4.26 09:27:33

Jos esim cayadinan saisi leasingiin tavis harrastaja niin suostuisin mihin vaan :D. Eli sanoisin että riippuu hevosesta. Lähtökohtaisesti itselläni ei olisi mitään sitä vastaan, olisin kiitollinen mahdollisuudesta koska tiedän mitä se omistaminen maksaa.

Lähettäjä: Minä myös 
Päivämäärä:   22.4.26 10:29:42

Hmm.. Toki diilin houkuttelevuus riippuu niin hevosesta kuin yhtä paljon ratsastajastakin ja taitotasoista. Isossa kuvassa lähdin tässä nyt aluksi vaan tiedustelemaan onko tämmöinen edes harkinnan arvoista.

Koulupuolen hevonen ja alueena Päijät-Häme/Keski-Suomen eteläpuoli voisi olla sijainti jonne tämän voisin kuvitella "antavani" jos ei nykyiselle tallille jää ja tuskin jäisi.

Posia kuulla että tämän kaltainen diili voisi kiinnostaa. Itse pohdi myös näitä sairasloma ja ell asioita eniten että miten niiden jako saataisiin molemmille osapuolille reiluksi. Ideoita tai ajatuksia?

Lähettäjä: Emilia 
Päivämäärä:   22.4.26 10:39:29

Meillä on ollut muutama tuollainen sopimus kun hevosen omistajat ovat hetkellisesti olleet poissa hevosurheilusta, oman hevosen rinnalla jolla ei enää treenata.

Kaikki on aina toiminut todella hyvin, ollaan maksettu hevosen juoksevat kulut, ja omistajat ovat tietenkin saaneet olla hevosen elämässä mukana haluamallaan tavalla, välillä ovat pitkiä aikoja pois, mutta jos haluavat ratsastaa tulla mukaan kisoihin yms. niin aina tottakai

Tämä vaatii sen että ollaan yhtä mieltä miten hevosta hoidetaan ja näytetään esim. ell

Eli parhaimmillaan toimii tosi hyvin ja on antoisaa molemmille osapuolille, kannattaa olla myös hieman varovainen olen nähnyt monta tapausta joissa hevosesta on otettu kaikki irti, eikä hoidettu kunnolla, koska ei ole oma.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.