Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Takakaarella ratsastaminen

Lähettäjä: krkkr 
Päivämäärä:   21.4.26 15:29:47

Somessa tuli vastaan tällainen video. Taitaa olla issikka.

https://www.instagram.com/gangmyllan/reel/DXXUulAMLjg/

Tämä nainen ratsastaa ilman jalustimia ja silti istahtaa joka askeleella noin takakaarelle.

Ainahan sanotaan, että polvilla ei saa puristaa, joten pakko olla housujen polvissakin melkoisesti pitoa, että tuo onnistuu. Onkohan polvet liimattu satulaan? Vai polvien kohdalla joku tarraava materiaali? Normaalisti kun menee ilman jalustimia, jalat valuu pitkiksi kylkiä pitkin ja tässä polvet on selvästi koukussa. Mielenkinitoista! En siis ole tällaisesta aiemmin kuullut.

Re: Takakaarella ratsastaminen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.4.26 16:49:21

Pitkä reisiluu/pitkä raaja vaatii yleensä satulan istuimeen paljon tilaa ja liian lyhyt istuin ohjaa ratsastajaa väistämättä takakaarelle. Varsinkin, jos siipi ei anna tilaa jalalle. Itse olen hoikka, mutta todella pitkäreitinen ratsastaja ja tarvitsen riittävän pitkän (estesatulassa eteen leikatun) siiven ja 17.5-18” istuimen - tällainenhan ei sitten taas joka hevoselle mene.

Päivämäärä:   21.4.26 17:21:47

Eri viiva kuin edeltävä.

Mä en ole ikinä ymmärtänyt tuota ilman jalustimia kevennystä juuri siksi koska siinä nimenomaan puristetaan polvilla ja jalka jännitetään. Ei oikeasti auta mitenkään istuntaan. Paitsi jos haluat kroonisen polvella puristajan.

Joo joskus se on "hauska" kokeilla miten onnistuu, mutta aidosti siitä ei ole mitään ideaa.

Päivämäärä:   21.4.26 17:22:47

Videosta myös näkee ettei hevonen pysty liikkumaan kunnolla koska ratsastaja pitää siitä niin voimakkaasti kiinni. Kamalan näköistä käynti-ravia.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   21.4.26 17:34:10

” Pitkä reisiluu/pitkä raaja vaatii yleensä satulan istuimeen paljon tilaa ja liian lyhyt istuin ohjaa ratsastajaa väistämättä takakaarelle. Varsinkin, jos siipi ei anna tilaa jalalle. ”

Tämä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.