Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Klipattu yöksi ulos

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   10.4.26 17:38:18

Miten te muut toimitte klipatun hevosen loimituksen suhteen, jos yötä ulkona? Yöt on vielä suht viileitä ja päivällä taas jo mukavan lämmin. Joten yöksi ehkä tarvitsisi paksumpaa loimea ja taas päivällä ohuempaa. Miten toteutatte? En pysty itse vuorotyön takia puljaamaan loimia aamuin illoin, enkä myöskään halua tallikavereita joka päivä vaivata. Onko ainut vaihtoehto pitää vielä yöt sisällä?

Re: Klipattu yöksi ulos

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.4.26 18:06:33

Tilanteessasi olisi varmasti helpoin vielä pari viikkoa pitää yöt sisällä, yöpakkaset varmasti pian väistyvät.
Jos haluat jo nyt jättää yöksi ulos, niin varmaan 100g riittänee, säästä toki riippuen.. Oma klipattu, joka tosin tehnyt jo täyden kesäkarvan, menee aikaisin aamulla ulos kun on vielä kylmä. Tällä puuvillaloimi talliloimena ja 100g alle +10°c keleillä, nyt kun lämpenee niin siirtyy 50g ilman kaulakappaletta. Alkaa ulkoilla nakuna kun nuo aamuviileät vielä parisen astetta lämpenee, on herkästi viluinen yksilö joten tämäkin hevoskohtaista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.4.26 18:11:21

100g yöllä, päivällä täysin ilman loimea. Täällä päivät siellä +10C paremmalla puolella, öisin vielä pakkasta

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.4.26 18:42:04

Meillä herkkis pihattolainen (ei klipattu) on vielä 100 grammasen kanssa yöt ja päivät. Ei ole ollut kuumissaan.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   10.4.26 19:11:22

On aika isoja lämpötilaeroja nyt. Omalla klipatulla yöllä kun vielä pakkasta 200g + 100g loimet, jälkimmäinen kaulakappaleella. Tänään oli päivällä nakuna, kun oli +10 ja aurinkoista. Yleensä on talliloimella päivät, mutta nyt alkaa olla niin lämmin että en halua pitää enää päivällä loimea. Toki olen näitä itse vaihtamassa.

Aloittaja tapauksessa pitäisin tallissa kunnes lämpötilat vähän tasoittuu tai pyytäisin jonkun ottamaan loimen pois aamulla ja päälle illalla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.