Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuokraaja kisaa, mitä veloitatte kuljettamisesta

Lähettäjä: om 
Päivämäärä:   10.4.26 09:36:28

Hevoseni vuokraaja haluaa kisata parit pikkukisat ja asia on minulle ok, mutta mun on kuljetettava hevonen paikalle (mulla kalusto ja auto ja haluan muutenkin itse kuljettaa). Samalla toimin hoitajana.

Kisat on n 20 km päässä.

Paljonko veloittaisitte tai otatteko mitään jos lähdette kuskaamaan kisoihin ja ootte tietenkin kisapaikalla mukana koko ajan? Luulen että aikaa menee kaikkineen kotoa lähtöstä kotiinpaluuseen 5 tuntia (tai ainakin 4). Ja kilometrejä tosiaan yhteensä 40.

Vuokraaja maksaa itse tietenkin ilmoittautumismaksun.

Re: Vuokraaja kisaa, mitä veloitatte kuljettamisesta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.4.26 09:40:24

100e

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.4.26 09:46:25

Haluatko tehdä tiliä kisapäivällä vai vain kulut pois? Siitähän se riippuu.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   10.4.26 09:53:23

Kilometrikorvaus joka kattaa kulkemisen + kuljetuskaluston kulumista, omaa tuntihintaa näille on turha laskea (varsinkin jos itse haluaa sen hevosensa kuljettaja olla)

Lähettäjä: om 
Päivämäärä:   10.4.26 09:57:34

en tee tiliä mutta kulut pois ja vähän vaivanpalkkaa kun onhan toi multakin vapaapäivä pois muusta elämästä. Eli mikä olisi teistä kohtuullista, mitä itse maksaisitte kisaajana? Kyse on alaikäisestä kuskista.

Lähettäjä: Vastapalvelus 
Päivämäärä:   10.4.26 10:16:48

Minulla on kaksi hevosta, joilla kisaan. Talvikaudella käyn kotitallin ulkopuolella valmennuksessa joka viikko, kesä(kisa)kaudella valmennuksia harvemmin.

Aikuinen vuokraaja tulee lähes aina (omasta halustaan) mukaan valmennuksiin ja kisoihin hoitajaksi. Kisoissa tarjoan kanttiinissa ruuan, valmennuksissa ei ole kanttiinia.

Oma seura järjestää vuodessa 2 x seurakoulukisat, joihin vuokraaja osallistuu. Matkaa kisapaikalle n. 15km. En veloita kuljetuksesta enkä ajastani. Vuokraaja auttaa minua niin paljon, että mielelläni auron häntä kahdesti vuodessa.

Kisapäivinä vuokraaja maksaa hevosen normaalin vuokrausmaksun.

Lähettäjä: kflijkdfj 
Päivämäärä:   10.4.26 10:19:42

Me on vedetty kisareissut bensakuluilla ja pienellä korvauksella. 20-30eur bensakuluihin ja lämpimän ruoan tarjoaminen on ollut sellainen vähimmäisdiili. Usein siis hepan omistaja on itse varta vasten halunnut lähteä kisoihin mukaan katsomaan miten homma sujuu ja kisapäivät on hänenkin aikatauluihin sovitettu. Ja toki kisaajalle jää kopin siivous jne, että kaikki sellaiset huomioidaan, ettei kuormita kopin lainaajaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.4.26 10:42:45

Satasella ei saa meillä edes heppistä vuokralle, saati kuskia mukaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.4.26 10:45:55

Jos kyseessä on alaikäinen vuokraaja laskutat kisapäivästä 100€ kokonaishinnan (sisältäen matkakulut ja ajankäytön). Jos kyseessä on täysi-ikäinen ja sulla ei ole muuta kisahoitajaa tarjolla laskuta 50€ mutta hän tulee sitten vastavuoroisesti hoitamaan sulle. Nämä siis lähiseudun kisoihin.

Sun ei kannata tehdä ilmaiseksi eikä hyvää hyvyyttään koska tosiasia on, että ihmiset eivät kertakaikkiaan arvoista sitä. Pian olet tilanteessa, että siitä tulee perusolettamus, että laitat omat menot sivuun ja rehaat pitkin lääniä milloin mihinkin kissanristiäisiin. Ihmiset arvostavat vain sitä millä on selkeä rahallinen arvo. Tämä pätee myös sen alaikäisen vanhempiin.

Yllämainitulla hinnoilla et kata kyllä edes kuljetuskaluston kuluja, saati että saisit itse jotain palkkaa, mutta se ei ole vaan realistista. Tämä siis niille jotka alkavat huutaa että senkin ahne sika yrität hyötyä vuokralaisesta. Hevosen vuokraamisessa ja kisahommissa hevosen omistaja kantaa aina riskin ja jää rahallisesti tappiolle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.