Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko hevoslaskuilla sulle vähemmän väliä?

Lähettäjä: Mrs Moneypenny 
Päivämäärä:   7.4.26 18:18:37

Olen törmännyt tässä viime aikoina siihen, että tuttuni ei saa ajoissa tallilta palkkaansa, koska asiakkaat eivät maksa tallimaksuja ajallaan. Kyseessä ihan arvostettu täyshoitotalli. Vuokraan muutamaa hevostani satasella kuukaudessa. Vuokralaiset yrittävät määrittää koska "voivat" maksaa hevosvuokran, vaikka haluan sen kuukauden 1. päivä etukäteen. Muitakin esimerkkejä löytyy.
Suhtaudutko sinä hevosiin liittyviin kuluihin niin, että maksat kun "voit"? Ajatteletko lainkaan, että jonkun pitää maksaa palkka työntekijälle ja työntekijän pitää ostaa sillä ruokaa yms. Hevonen tarvitsee rehut ja muuta, esim. kengityksen ajallaan, jolloin se hevosvuokra saattaa olla tarpeen. Ei sitä tallimaksua, palkkaa tai vuokraa huvin vuoksi pyydetä. Kaikilla on tiukkaa näillä kustannuksilla nykyään.

Re: Onko hevoslaskuilla sulle vähemmän väliä?

Lähettäjä: Fanny 
Päivämäärä:   7.4.26 18:51:46

Minulla on kaikki hevosiin liittyvät laskut tärkeysjärjestyksen huipulla, maksan aina heti kun vaan saan laskun. En kyllä tosin koskaan jätä mitään muitakaan laskuja myöhästymään, aina kaikki maksettu ennen eräpäivää.

Lähettäjä: Toinen täti 
Päivämäärä:   7.4.26 18:59:18

Juuri päinvastoin: ne maksetaan ensin (samoin kuin vastike, sähkö ym. välttämätön) ja se mitä jää, menee muuhun kulutukseen tai sukanvarteen.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   7.4.26 19:16:31

Ei ole varmaan tämän keskustelun pointti, mutta kyllä työnantajan on järjestettävä palkanmaksu kestävämmällä tavalla. Ei saa olla niin, että tallityöntekijältä viedään leipä suusta heti, jos maksut vähän myöhästyvät. Vai onko se työntekijän palkka vähemmän tärkeä kuin jotkut muut maksut?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   7.4.26 19:26:02

Itselläni asenne että maksan aina hevosen kulut ennen omia juurikin tuon muiden piittaamattomuuksien takia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.4.26 19:30:29

Työnantajassahan se vika on. Mulla ei ole koskaan rahasta kiinni mutta kyllä varsinkin sähköpostilla tulevat laskut usein unohtuvat. En enää nykyään ole kovin tarkka maksamaan. Ja kun yhdelle tallille käteisellä maksoin niin en erikseen lähtenyt tallille maksamaan vaan maksoin kun satuin seuraavaksi tallinpitäjän kanssa samaan aikaan.

Päivämäärä:   7.4.26 20:10:06

Olen törmännyt täyshoitoasiakkaaseen joka ylimielisesti ihmetteli kun kyselin tallimaksujen perään, kuulemma muuallakin voi maksaa myöhemmin. Siis ilman erikseen sopimista ??

Lähettäjä: Hmmmm 
Päivämäärä:   8.4.26 12:34:50

Ei kai kukaan tässä ja nyt myönnä ettei maksa laskujaan, mutta on kyllä ihan täysin tiedossa esim eläinlääkäreiden keskuudessa ettei hevosihmisille kannata antaa laskuja koska moni jättää maksamatta.

Päivämäärä:   8.4.26 13:49:55

Kyllä multa jää paljonkin laskuja maksamatta jos ei tule suht heti tai muuten helposti tai niissä on joku virhe. Mutta se ei koske pelkkiä hevoslaskuja vaan ihan kaikkia. Siksi olen minimoinut kaikki laskut. Maksan mieluiten kortilla suoraan.

Lähettäjä: Hh 
Päivämäärä:   8.4.26 13:54:55

Minulla on autopilotti pankissa päällä eli tallimaksut menee automaattisesti aina kuun 1.pvä

Lähettäjä: heppatäti 
Päivämäärä:   8.4.26 14:19:10

Maksan aina heti laskut. Haluan että mulla pysyy maine.
Nolottanut ihan sikana, kun olen joskus unohtanut hyväksyä jonkun maksun ajoissa.
Ja olen saanutkin aina laskulla eläinlääkärit, kengittäjät jne.

Kerran sain yhdeltä palveluntarjoajalta viestin, missä kyseltiin maksun perään. Iski hetkeksi paniikki ja verkkopankkiin selaamaan, että enkö ollut maksanut. Olin maksanut, ihan heti kun sain laskun. Vastaanottaja ei ollut vaan huomannut maksua, kun oli tullut heti. Oli vaan katsonut myöhemmin tulleita maksuja.

Mut on kotona opetettu siihen, että laskut maksetaan aina heti tai ajoissa pyydetään maksuaikaa, jos tulee oikeasti hätätilanne. Ja nimenomaan aina pyydetään maksuaikaa, ei vaan ilmoitella että ei voida maksaa tai jätetä maksamatta.

Itse olen vuokranantaja ja nuorilla on selkeästi enemmän tällaista "maksan vasta ens kuussa, sori siitä!"-asennetta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.4.26 17:56:54

Hmmmm, mä saan eläinlääkärilta aina laskun, ei ne ikinä suoraan oo rahaa pyytämässä. Kengittäjälle taas maksaan kengityksen jälkeen samoin tein.

Lähettäjä: fn 
Päivämäärä:   8.4.26 18:19:16

Minä maksan kaikki laskuni ajoissa, mutta varsinkin hevoslaskujen suhteen maksan heti ja mielelläni jopa ekstraa, että saan palveluja kun tarvitsen, eli minulla on hyvä maine eikä minulta arvitse odotella maksuja. Tarjoan myös tallikamarin käyttöön, eli voi juoda kahvia, lämmittää eväät, tms. ja käyttää vessaa. Minulla 6 karsinan kotitalli, jossa 4 hevosta.

Lähettäjä: Kata 
Päivämäärä:   8.4.26 22:30:04

Silloin on yrittäjän kanssa keskustelu paikallaan. Tai koko tallilaisten kesken! Jumaleissön,jos kuulisin et meidän tallin supertyöntekijä ei saa ajoissa palkkaansa,niin saattaisin hermostua ja pahasti!

Siis en tiedä miten muut tekee, mut ite ainakin maksan aina het ja etupeltoon talli vuokran ja oman kämpän vuokran. Siis ne tärkeimmät! Samoin rehutilauksen. Jos menee tiukille kk lopussa, niin sit ei vaan hurvitella. Ja hevosenomistajalta pitää aina,siis AINA, olla puskuria ell-kuluihin tai muuta yllättävää. Puskuri myös sitä varten, että jos menis duunipaikka alta, niin en olisi paniikissa puoleen vuoteen.

Mut ymmärrän kyllä ihmisiä, joilla nykypäivänä ihan tosi tosi tiukkaa, ja sit vaan jää laskujen maksaminen. Tai jos pystyy maksamaan, mut eri pvm kuin esim talli vuokran maksupäivä, niin niistä pitäisi sit kertoa tallinpitäjälle.

Ja jos joku loukkaantui mun viestistä, niin en ole miljonääri enkä edes kai hyvätuloinen, mutta kyllä mun puskurissa on 10k, joihin en koske maksamatta sitä sinne het takas.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.