Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jos ei pääse maksetuille tunneille koska talli.

Lähettäjä: Venla 
Päivämäärä:   6.4.26 09:27:31

Jos on saanut lahjaksi ratsastustunteja tahi muuta etukäteen tallille maksettua, ja tallinpitäjä ei vastaa kyselyihin, että koska niitä pääsisi käyttää, niin kuinka toimisit? Kuinka monta kertaa itse kyselisit palvelujen perään? Tallilla tunnit pyörii joten varmasti siellä kiirettä on, mutta jos on tämmöisiä irtotunteja myynyt, niin kyllähän niihin sitten pitäisi myös päästä.

Re: Jos ei pääse maksetuille tunneille koska talli.

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   6.4.26 10:04:56

Millä tavoilla tai kuinka olet yrittänyt tallinpitäjää kiinni? Monet ovat oikeasti kiireisiä ja heille saattaa tulla useita kymmeniä viestejä päivässä. Oletko kokeillut soittaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.4.26 10:08:22

Jos tallin nettisivuilla on yhteydenpitovälineeksi ilmoitettu sähköposti, niin kyllä siitä pitää saada kiinni.

Kuluttajaneuvontaan tai vastaavaan kannattaa olla yhteydessä, jos ei tunnit järjesty.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   6.4.26 10:59:25

Mene käymään siellä tallilla ja sovi paikan päällä millon menet tunnille.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.4.26 11:15:23

Ei mitään paikanpäällä käymistä, koska luuletteko, että se mahdollisesti joka hommaa tekevä irtoaa sillä sekunnilla teille varaamaan tuntia, mahdollisesti kesken tunnin pidon?
Ota yhteyttä sähköpostilla, jos sellainen on, soitto ja viesti perään minkä takia soitat. Jos riitelemään pitää lähteä, on senkin kannalta parempi kun voit osoittaa, milloin ja monestiko olet koittanut sopia maksetun palvelun saamisesta. Olet mahdollisessa kuluttajariitatilanteessa paljon vahvemmilla, kun voit osoittaa itse yrittäneesi sopia. Paljon hankalampi näyttää toteen, jos käyt paikanpäällä vielä mahdollisesti huonoon hetkeen kyselemässä palvelun perään.

Lähettäjä: Sip 
Päivämäärä:   6.4.26 12:05:54

Kysy lahjan antajalta, hänelle on varmasti ohjeistettu, miten tunnit voi käyttää. Ja onhan lahjan antaja varmasti ostaessaan kertonut, että tunnit tulevat lahjaksi jollekin tallin ulkopuoliselle ratsastajalle? Meillä on tunnit täynnä. Jos joku peruu, tyhjä paikka annetaan vakiotuntilaiselle, jonka pitää päästä rästimään. Ulkopuolisille ei ole tilaa. Lahjakortteja kyllä myydään, mutta ehdoissa lukee, että käyttäjän pitää olla vakiotuntilainen. Esim. junnujen isovanhemmat ostavat lahjakortteja junnuille lahjaksi.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   6.4.26 12:40:28

Lahjakortissa pitää olla tiedot, mitä kautta ottaa yhteyttä, jotta sen saa käytettyä. Jos ei ole, ni en menisi tämmöiseen paikkaan lainkaan.

Lähettäjä: Hopoti 
Päivämäärä:   6.4.26 13:39:16

Onko tallilla käytössä joku sähköinen ajanvarausjärjestelmä? Hopoti, Ratsukko, mitä näitä nyt onkaan? Varaa tunti sitä kautta ja laita lisätietoihin maininta lahjakortista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.4.26 08:38:15

Voitin aikanaan vaelluksen, ja koska vaellus oli itselleni sopimaton, sovin tallin kanssa että annan sen eteenpäin tutulle lapselle. Somenäkyvyyttä tuli, mutta tallinpitäjä ei vuoden ainaka saanut soviteltua vaellusta kalenteriin (ei järjestelmiä, vain sähköpostivaraukset), joten lahja jäi lunastamatta.

Päivämäärä:   7.4.26 10:05:07

Olen itse maksanut tunnit toiselle henkilölle. Tiedän, että näitä tunteja myydään muillekin, kuin vaan vakiotuntilaisille, joten ei ole kyse siitä että vain vakkarituntilaiset paikkaisi esimerkiksi rästitunteja.
Viestillä olen tavoitellut tallipitäjää, heillä ei ole käytössä sähköistä ajanvarausjärjestelmää.

Todella kurja juttu tuo vaelluksen peruuntuminen, varsinkin kun kyseessä lapsi, jolle se voitto olisi sitten ollut menossa. Harmillisesti minulla on myös tiedossa näitä, että lapsille etukäteen ostettuja palveluita ei ole sitten saatukaan järjestymään. Pettymyshän on siinä kohtaa aivan valtava.
Sillä minä lähdinkin nyt kyselemään, mikä on muiden mielestä kohtuullinen aika, jossa nämä pitäisi saada järjestymään.

Lähettäjä: Noku 
Päivämäärä:   7.4.26 10:42:11

Ihan ensimmäiseksi laittaisin säpö, tekstiviesti ja soittaisin pari kertaa. Sitten kävisin paikan päällä. Jos näillä ei onnistu, sitten lähtisin vasta tiedustelemaan virallisia reittejä pitkin.
Aloitusviestissä puhuttiin lahjakortista, mutta viimeisimmässä, että olet maksanut tunneista toiselle henkilölle? Joissain tapauksissa voi olla, että talli on linjannut ettei kortteja voi myydä eteenpäin, mikä on ymmärrettävää tasoryhmien kannalta.

Päivämäärä:   7.4.26 10:51:25

Noku, Olen siis itse ostanut tunnit tallilta lahjaksi ja yrittänyt niitä varata. Heillä on ollut tiedossa, että tunnit ovat lapselle tarkoitettuja. Pahoittelen jos ilmaisin epäselvästi.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   7.4.26 11:26:17

Miksei ihmiset osaa laittaa enää perinteisiä tekstiviestejä puhelimern?

Lähettäjä: Tepa 
Päivämäärä:   7.4.26 12:05:25

” LähettäjäVenla
Päivämäärä7.4.26 10:51:25

Noku, Olen siis itse ostanut tunnit tallilta lahjaksi ja yrittänyt niitä varata. Heillä on ollut tiedossa, että tunnit ovat lapselle tarkoitettuja. Pahoittelen jos ilmaisin epäselvästi.”

Miten olet tunnit ostanut, jos tallilla on ollut tiedossa, että ne tulevat lahjaksi? Kuulostaa siltä, että olet asioinut ihmisen kanssa etkä vain tilannut verkkokaupasta. Eikö siinä ostotilanteessa puhuttu, miten tunnit varataan? Kuulostaa hyvin oudolta. Yleensä lahjakortin mukana tulee käyttöohjeet: mihin asti voimassa, voiko käyttää osissa, onko käytön suhteen rajoituksia (esim. ei voi ostaa alkoholia tms), mistä ja miten palvelu varataan (jos kyse ei ole jostain kaupan lahjakortista, jonka voi käyttää kaupan aukioloaikana kassalla maksettaessa).

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.4.26 12:37:16

Miten ostit tunnit? Sovitko sähköpostitse asiasta ja maksoit tilille? Vai kävitkö tallilla ostamassa jokun tuntikortin? Ja olet nyt soittanut, laittanut tekstiviestejä ja sähköpostiviestejä?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   7.4.26 23:27:45

Mitä kautta olet kysynyt? Tuliko puhelinnumero tai sähköpostiosoite kirjoitettua oikein? Jis laitoit sähköpostia ja vastausta ei pariin arkipäivään kuulu niin laita tekstiviesti tai soita soittoaikaan jis löydöt sellaisesta tiedon.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.