Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kisaeväät - jaa vinkkisi

Lähettäjä: Hoponen 
Päivämäärä:   2.4.26 07:46:52

Kisakausi alkaa ja pitkät päivät edessä. Jaa vinkkisi helppoihin, halpoihin ja nopeisiin eväisiin!

Re: Kisaeväät - jaa vinkkisi

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   2.4.26 07:59:33

Proteiinijuomat ja -patukat

Lähettäjä: Retkellä 
Päivämäärä:   2.4.26 08:12:33

Reissaan yleensä yksin enkä mielellään jätä hevosta pitemmäksi aikaa yksin traikkuun. Lämmintä ruokaisampaa ruokaa kuitenkin tarvitsen, näillä lounailla menty sömpylöiden lisäksi:
Retkeilykaupasta ostettu yhden annoksen ruokatermos aina käytössä! Jos aamulla ehdin lämmitän sinne risotto/pasta-annoksen. Jos en, niin kuuma vesi tavalliseen termariin ja kisapaikalla kuppinuudelit tai lämmin kuppi -keittopussit.
Kahvia termariin, kylmälaukkuun kylmäkallejen kanssa kylmänä pidettävät eväät ja kahvimaito.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   2.4.26 09:32:40

Itse tehty smoothie (banskua, kaurahiutaleita, marjoja, proteiinijauhetta/rahkaa/jugurttia, pähkinöitä, nestettä) --> helppo syödä/juoda on the go ja pitää myös nälkää.

Täytetty leipä --> kananmunaa väliin, tuorejuustoa ja vihanneksia. Säilyy hyvin myös huoneenlämmössä muutaman tunnin. Tai itse ainakin uskallan helposti syödä, vaikka ei olisi kylmälaukkua saatavilla :D

Sitten jos on kylmälaukku+kallet olemassa, niin ruokaisa salaatti. Kuitenkin kevyt, jonka jälkeen pystyy ratsastamaan ja tarpeeksi täyttävä radan jälkeenkin. Tonnikalaa/kanaa/fetaa, punasipulia, salaatit, kurkut, tomaatit, paprikat yms sekaisin mitä nyt keksit tai tykkäät syödä.

Sitten tosiaan myös tuo yo. "Retkellä" nimimerkin termari vinkki. :) Eli lämmintä ruokaa jos kaipaa, niin termariin pussiruoka turpoamaan tai sitten jokin retkieväs (hinta tosin melko arvokas, 8-12e) johon saa lisättyä nesteen ja syötyä helposti kisapaikalla. Näissä usein hyvä energiatiheys ja sisältävät myös runsaasti proteiinia.

Kannan myös hedelmiä mukana valmiiksi viipaloituna tai kuorittuna. Myös hepalle porkkanaa, niin itse voi napostella samalla sitten sitä.

Nämä nyt vaativat vähän ajallista panostusta kisapäivää edellisenä iltana tai päivänä, mutta hyviä ja tärkeimpänä, että pitävät nälkää.

Lähettäjä: Öllö 
Päivämäärä:   2.4.26 09:40:51

Yleensä teen mukaan BLT-leipiä, juotavaa chiavanukasta ja jotain makeaa. Olen kova jännittäjä joten pitää olla riittävän maukasta että varmasti maistuu.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.4.26 09:46:21

Voileipiä, keitettyjä kananmunia valmiiksi kuorittuna
Juotavaa jugurttia
Hedelmiä, Pestyjä porkkanoita (maistuu myös hepalle)
Lämmintä ruokaa, esim joku pataruoka ruokatermariin
Kahvia termarissa
Vesipullo
Suklaapatukka

Lähettäjä: Helmikorvis 
Päivämäärä:   2.4.26 10:31:05

Minulla on aina kisaeväinä mukana proteiinipatukoita, siemennäkkäriä, kuivattuja mangosiivuja, proteiinijuomia ja energiajuomia (ja niiden on kisareissulla minulla oltava aina Noccoja)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.4.26 10:44:38

Eväsleipä
Tuorepuuro
Sosekeitto tai ”valmisretkiruoka” pasta carbonara termarissa (kevyt syödä ja säilyy kuumana)
Jos kylmälaukku niin saatan tehdä esim. pastasalaatin

Karkkia matkalle :)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.4.26 11:43:26

Ei mitään proteiinipatukoita tai pirtelöitä, katsokaa tuotesisältöä mitä skeittaa ne on. Mulla mukana vaihtelevasti keitettyjä kananmunia, leipäjuustoa, avokadoa, banaania, pähkinöitä yms. Aina kylmälaukku kylmäkalleilla mukana.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.4.26 11:54:09

Olen huono syömään, mutta hyvä napostelemaan. Joten otan yleensä mukaan itse sekoitettua trail mixiä, jossa on vaihteleva yhdistelmä suolaista ja makeaa kuten suolattuja pähkinöitä, kuivattuja hedelmiä, karkkeja.

Päivämäärä:   2.4.26 12:47:57

Keitetyt kananmunat, helppo huitasta kitusiin. Banaaneja. Tärkein on riittävästi vettä tai jos vesi ei maistu, vaikka mehua.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.4.26 13:02:57

Matkalle kolmioleipiä, croisantteja tms sekä sipsejä tai suolakeksejä ja juotavaa.
Kisapaikalla käytän aina puffan antimia sillä haluan kannattaa myös järjestävää seuraa.
Myös banaaneja ja suklaata voi olla mukana.
Jos kylmälaukku mukana voin ottaa salaatin tms mukaan.

Lähettäjä: Kop 
Päivämäärä:   2.4.26 14:06:19

Eväsleivät, banaania, suklaata, kivennäisvettä, kahvia, pähkinöitä...

Kisapaikalla ehkä makkara, mokkapala tms.

Päivämäärä:   2.4.26 14:08:04

Pari Snickersiä, kahvia ja Pepsi Maxia! Näillä on menty vuosikausia :)

Päivämäärä:   2.4.26 18:03:05

Puffetista jotain pullaa tai piirakkaa, eväsleivät otan omasta takaa. Autossa on banaania ja pähkinöitä varalla.

Lähettäjä: Paljaspylly 
Päivämäärä:   3.4.26 09:38:21

Munakasmuffinsit
Valmiiksi täytetyt tortillat (käytä suht kuivia täytteitä!)
Suolainen pannari piirakka
Ei pitsakaan huono eväs ole. Itse tehtynä saa vähän kevyemmän

Itsellä aina mukana elektrolyytti poretabletteja, näppärä heittää vaan vesipulloon

Mulla eväät ohuessa kylmäkassissa missä pohjalla kylmäkalle. Löytyy myös eväsrasioita missä kansi pakastettava,erittäin hyvä!

Lähettäjä: Tinkerbell 
Päivämäärä:   3.4.26 11:44:18

Yritän pakata mukaan jotain, missä olisi runsaasti energiaa pienessä määrässä. Esim erilaiset pähkinät ja proteiinipitoiset pirtelöt on minulle helppoja saada alas, vaikkei oikein jännityksessä maistuisi tai kisakiireissä ehtisi syödä. Mitään lämmintä tai yleisimpiä buffan antimia en itse saa menemään kisoissa alas.
Ja elekrtolyyttiporeet + energiajuomat (ihan jo migreenikohtauksen ehkäisyyn) on minulla aina kisareissuilla mukana!
Itselläni ongelmana meinaa olla se, että en saa syötyä riittävästi kisareissuilla (ja noh kiireisessä ja treenintäyteisessä arjessani ylipäätään, energiatasot ja samalla paino tuppaa olemaan ihan liian alhaiset). Varsinkin useamman päivän reissuilla se aina on ongelma. Mielenkiinnolla luen täältä vinkkejä!

Lähettäjä: ox 
Päivämäärä:   3.4.26 12:30:29

Autossa on jääkaappi, pakastin, mikro ja kahvinkeitin että aikalailla mitä vain voi kuskata mukana.

Lähettäjä: fkffk 
Päivämäärä:   3.4.26 15:55:31

Kylmälaukku on aika kiva eväiden säilymisen kannalta, joten kannattaa hankkia joku sopivan kokoinen, ei välttämättä tarvitse sellaista hemmetin isoa, joka vie kauheasti tilaa.

- Termariin kahvia kuohukermalla
- Tyhjään hillopurkkiin kreikkalaista mautamatonta jugurttia ja pilkottua banaania
- Rasiaan tai purkkiin keitettyjä kananmunia
- Pari palaa tummaa suklaata (70 %)

Täyttää kivasti eikä turvota.

En valitettavasti voi syödä ihan mitä tahansa niin se rajoittaa sitten kisaeväissäkin aika paljon :/ En oikein voi syödä esim. viljoja ja pähkinöitä.

Lähettäjä: fkffk 
Päivämäärä:   3.4.26 16:18:37

Kylmälaukkuun voi laittaa esim. pienen raejuustopurkin (onko se 200 g?) ja pilkkoa rasiaan vaikka omenan jonka lohkot voi syödä vaikka haarukalla, niin ei sormet sotkeennu. Purkkiananasta paloina (Ei murskana!). Joskus olen paistanut kanankoipia edellisenä päivänä ja repinyt yhdestä tai kahdesta lihat rasiaan, yöksi jääkaappiin, ja syönyt ne sitten kylmänä seuraavana päivänä.

Pieni ruokatermos on hyvä, sen kuumentaa ensin keitetyllä vedellä ja laittaa sinne sitten vaikka sosekeittoa. Kun siihen laittaa kermaa ja voita, niin se pitää myös nälkää.

Sijainnista riippuen voi toki sitten pysähtyä vaikka huoltoasemalta hakemassa jotain ruokaa. Ja jos on kortillisia ihmisiä mukana, niin on joskus tehty niin, että on haettu ruokaa ja toinen syö ja sen aikaa toinen ajaa ja sitten kun eka on syönyt, niin kuski vaihtuu ja aiemmin kuskina ollut pääsee syömään annoksensa. Hevoset ei siis kauaa joudu kopissa seisomaan, sen aikaa vain, mitä ruokien/eväiden hakeminen huoltsikalta vie. Samalla voi toki hevoset juottaa.

Jostain syystä minulla tulee maito ylös, ihan kuin mahassa olisi joku portti auki, eli jos olen juonut maitoa tai maitoon/kermaan tehtyä kaakaota, se valuu ulos jo kumarrun, vaikka juonnista olisi kaksi tuntia aikaa. Maitokahvi ei samalla lailla tule ulos vaan pysyy sisällä. Olen vähän kummallinen :D

Pärjään aika hyvin ihan vain snäkseillä ja osaan syödä kylmääkin ruokaa, en ole hienoperse enkä hienosuu, joka yökkii, nyrpistelee ja kiljuu kaikelle. Valitettavasti näitäkin on nähty... Kisapaikan buffasta ostan yleensä makkaran.

Päivämäärä:   3.4.26 23:44:01

Keitetyt, valmiiksi kuoritut kananmunat, joihin on heitetty aamulla runsaasti suolaa päälle. Suola on ehtinyt imeytyä päivän aikana ja kananmunat on hyvänmakuinen, täyttävä eväs.

Suolapähkinät, suklaapatukka ja sokericokis.

Jos haluaa ihan aterian, niin ruokatermokseen aamulla kiehuvaa vettä ja joku italian pata tms. Ehtii kypsyä ja tekeytyä oikein hyväksi.

Päivämäärä:   5.4.26 13:51:25

"Ei mitään proteiinipatukoita tai pirtelöitä, katsokaa tuotesisältöä mitä skeittaa ne on"

Tämä! Aina miettinyt että kuka noita syö... Mieluummin vaikka sipsiä ja suklaapatukoita. Ite pyrin syömään kisapaikalla mitä tarjolla tai sitte matkalla heseä tms.

Lähettäjä: Hani 
Päivämäärä:   5.4.26 15:54:05

Mulla on usein mukana joko itse tehty salaatti tai kaupan valmissalaatti. Itse tekemääni laitan aina kasvisten lisäksi keitettyä pastaa ja jotain proteiinia. Paistettuja broileripalat, tonnikalaa tai vaikka liha- tai falafelpyöryköitä. En koskaan sekoita salaattia valmiiksi vaan kasaan ainekset päällekkäin rasiaan. Just ennen syömistä sekoitus ja mahdollinen kastike. Kunnon ruokaisa salaattia pitää nälän pitkään pois ja on ihan kelpo lounas.

Lähettäjä: Wrappi 
Päivämäärä:   5.4.26 15:56:44

Olen tehnyt kylmälaukkuun tortilloista wrappeja joissa jotain kinkku tai tonnikalatahnaa ja kasviksia ja sitten pilkkonut ne helppoihin paloihin ja käärinyt paperiin. Juotavaa protskujugurttia, kahvia termariin, vesipulloja, hedelmiä ja sitten tietty täydennystä kisapaikan tarjonnasta tai matkalla jotain mukaan autoon.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   5.4.26 22:10:53

Kaupasta suolainen ja makea piirakkapohja, edellisenä iltana täytän ja paistan molemmat. Oma lemppari suolaiseksi piirakaksi on tomaattia, vuohenjuustoa + kermaviili-kananmuna-juustoraasteseosta. Ja makean piirakkapohjan päälle iso pussi pensasmustikoita ja ehkä ihan pieni ripaus sokeria päälle, joskus myös vaikka nektariinia tai persikkaa seuraa. Mutta näitä voi täyttää ihan miten vaan. Ja olen siis ponimama, jonka tavoitteena on saada lapsi syömään jotain. Tuo mustikkapiirakka toimii aina, vaikka jännittäisi, ja ne mustikat ilman sokeria on terveellisiä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.