Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kiertynyt lantio

Lähettäjä: Ava 
Päivämäärä:   1.4.26 21:58:19

Olen ikuisuuden kamppaillut kiertyneen lantion kanssa. Istun ihan vinksallaan ja toinen jalka karkaa taakse ja kiertyy auki. Olen käynyt parilla eri fyssarilla, kiropraktikolla ja osteopaatilla. Mielestäni saamani ohjeet ovat olleet varsin suppeita tai ympäripyöreitä, esim. voisit hyötyä pilateksesta. Pilatesta on kyllä jo vuosia harrastettu ja jumpattu on.
Apuja siis kaivataan, osaatko suositella ammattilaista, joka osaisi pureutua lantion alueen ongelmiin? Pohjois-Helsingistä olen valmis ajelemaan max. tunnin suuntaansa.
Myös muita vinkkejä ja vertaistukea otetaan vastaan!

Re: Kiertynyt lantio

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   1.4.26 22:43:46

Janne Koponen, todella lämpimästi monen suosittelema (juurikin niiden, jotka käyneet jo monella ammattilaisella ilman apua). Jumppa tai edes täsmäharjoitteet ei auta, jos vika on nivelissä, jotka eivät liiku/toimi, kuten pitäisi. Oman lantioni vinouden juurisyy näyttää olevan nilkassa ja vaikuttaisi, että nyt ollaan vihdoin korjaamassa yli 10 vuotta vaivannutta ongelmaa =)

Lähettäjä: Eebd 
Päivämäärä:   1.4.26 23:06:13

Tapio Tienhaara.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   2.4.26 05:55:00

Miten tuo arjessa ilman hevosta ilmenee? Onko todella rakenteellinen ongelma vai lähinnä ratsastuksellinen? Kaikki hevoset on lähtökohtaisesti vinoja ja ohjaa myös ratsastajaa vinoon jollei osaa korjata tätä.
Ongelma voi olla myös satulassa joka pakottaa kummaa asentoon.
Jooga saattaisi antaa välineitä oman kehon tunnistamiseen ja pieniin korjauksiin jolla saat isoja muutoksia.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.4.26 07:10:37

Täältä henkistä tukea, kun en itse osaa ketään suositella.

Itselläni ilman hevosta vinous näkyy juuri täsmäharjoitteita tehdessä niin, että siihen ”vaikeampaan suuntaan” sujuu kehnosti.

Yksi fyssari epäili, että jalat voisivat olla hieman eripituiset ja vinous johtua siitä.

Lähettäjä: Jospas 
Päivämäärä:   2.4.26 10:01:11

"Eri mittaiset jalat" ratkeaa yleensä sillä että jäsenkorjaaja avaa nilkan, polven ja lantion nivelet toimimaan normaalisti. Esim nilkassa on satoja pieniä luita, jotka väärin kuormittuessaan jäävät lysyyn ja aiheuttavat esim polvi- ja selkäkipuja.
Aloittavalle suosittelisin siis jäsenkorjaajaa.

Lähettäjä: Ava 
Päivämäärä:   2.4.26 10:05:10

Itse näen lantion vinouden ihan peilistä katsomallakin. Ja täsmäharjoitteita tehdessä havaittavissa myös puolieroja, tämän lisäksi kroppaa kolottelee (mm. lonkka, polvi, alaselkä). Ja samat ongelmat toistuvat eri hevosilla, eli vika on kyllä ratsastajassa, ei hevosessa tai satulassa.

Lähettäjä: Korjattu 
Päivämäärä:   2.4.26 11:07:24

Istuntasimulaattori voisi auttaa sua, päästä ratsastamaan simulaatio hevosella, jossa voidaan korjata istuntaa ratsun kanssa. Ja sitten tietty istuntatunti oikealla hevosella, jotta saat vietyä teorian käytäntöön. Ite hyödyin näistä paljon vastaavan ongelmaan, kun vasen istuinluu oli kadoksissa ja vasen jalka asettui liian taakse, tipuin satulassa oikealle.

Lähettäjä: Henna 
Päivämäärä:   2.4.26 12:57:04

Ihmisellä on reilu 200 luuta yhteensä, niistä puolet eivät sijaitse nilkoissa :D

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   2.4.26 13:57:46

Kun vielä ratsastin, kävin säännöllisemmin jäsenkorjaajalla. Pahimmillaan lantio oli 4-5 senttiä vinksinvonksin, kiitos yliliikkuvien nivelten.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.