Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä ratsastussaappaat, lyhyt ja "paksu"...

Lähettäjä: Pilipali 
Päivämäärä:   23.3.26 08:59:48

Mistä nykyään saa ratsastussaappaita jotka menee normaaliin lyhyehköön pohkeeseen, joka ei ole hoikka, mutta ei paksukaan? Nilkasta ottaa myös jo useimmat kiinni.....
Kaikki saappaat tuntuu olevan sakalaiseen pitkään hoikkaan jalkaan .

Suosittele!

Re: Mistä ratsastussaappaat, lyhyt ja "paksu"...

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.3.26 09:43:44

Mountain horsen saappaat leveämmällä varrella hyvät, jos siro jalkaterä. Hööksllä myös vastaava leveämmällä pohkeelle, mutta itse olen ikävästi kahden koon väliltä, juurikin jalkaterän takia. 39 olisi varpaille hyvä, mutta pohkeesta liian leveä. 38 olisi täydellinen pohjeesta mutta sit ne varpaat... jään seuraamaan muita ehdotuksia. Oon valmis laittaa kättä taskuun hyvistä saappaista!

Lähettäjä: The M 
Päivämäärä:   23.3.26 19:24:23

Börjesiltä?

Lähettäjä: Ainakin 
Päivämäärä:   23.3.26 19:32:26

Ariat heritage contour II mallista löyty sopivat itelle kun koko 38, pohkeen ympärys ja pituus sama noin 39cm. Vähä huonosti vaan saatavilla niitä tai tosi pitkillä toimitusajoilla.

Lähettäjä: Cc 
Päivämäärä:   23.3.26 20:57:01

Googlaa Tattinit

Lähettäjä: ee 
Päivämäärä:   24.3.26 07:20:07

Ainakin: Sullako on siis pohkeen pituus 39cm ja mikä on taulukon mukaan sun saappaiden pituus? Laskeutuuko saappaat sen verran, että uskaltaisi ottaa omaa pohjetta pidemmän saappaan?

Kunhan pohdiskelen yleisesti. Mulla on pohkeen pituus 37cm, joten tuntuu ettei mistään löydy saappaita. :D

Lähettäjä: Ainakin 
Päivämäärä:   24.3.26 14:48:42

Tarkotan siis, että se mitta polvitaipeesta kantapäähän on 39cm samoin pohkeen ympärys. Ite oon yleensä ottanut saappaat joissa taulukon mukaan pituus 42-44cm. Esim nämä ariat koossa 38, short/wide varrella 44 cm korkeus 37 cm ympärys taulukon mukaan. Riippuu tietenkin millaisesta nahasta saappaat on, mutta tämän mallin kanssa, nuo mitat oli just sopivat koska notkistuessaan nahka painuu nilkan kohdalta jolloin saappaan varsi lyhenee hieman, samoin leveys on juuri sopiva sisäänajon jälkeen. Alkuun napakat mutta resori antoi joustoa. Myös mountain horsen sovereign mallista sekä uudesta valkyria mallista löytyy hyvin kokoja, mut edelliset mountain horset kävi liian leveäksi kun en aluksi tajunnut riittävän napakoita sovittaa. Jos on ongelmaa että saappaanvarsi uutena hiertää polvitaivetta, oon taitellu ihan sukan sinne kantakiilaksi, kun en oo raaskinu oikeita ostaa :D

LähettäjäIK 
Päivämäärä:   26.3.26 12:07:12

Minulla on tulossa myyntiin koon 37 mustat Cavallon nahkasaappaat vetoketjulla. Nämä teetetty mittatilauksella lyhyeen ja erittäin paksuun pohkeeseen (ratsastajan pituus 160cm). En ole vielä saanut mitattua, mutta saa laittaa viestiä jos kiinnostaa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   26.3.26 17:19:52

Hkm Beatrice short voisi yksi olla.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   26.3.26 20:16:43

Börjesiltä kannattaa katsoa tai jos mahdollista niin ajele sovittamaan! Mä oon sieltä aina löytänyt sopivat, järkevällä hinnalla ja lyhyeeseen+"paksuun" pohkeeseen

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.