Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Virolainen A. K

Lähettäjä: Hhmm 
Päivämäärä:   22.3.26 23:00:09

Onko kokemuksia kasvattajasta A. K? Kasvattaa erikoisen värisiä hevosia Virossa. Olen ostamassa ja nyt mietityttää kun on tökerö keskustelija. Heräsi ajatus, onko rehellinen?

Re: Virolainen A. K

Lähettäjä: Tietotoimisto 
Päivämäärä:   23.3.26 05:35:47

Ehkä kyselit tyhmiä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.3.26 05:55:52

En tiedä kenestä puhutaan, mutta voisiko olla puutteellinen kielitaito, jolloin keskustelutyyli vaikuttaa töksähtävältä? Tai ehkä vastaa kiireessä lyhyesti?

Tulee mieleen kaksi virolaista A.K.:ta, ja ainakin toinen (ei kai ole kasvattaja?) puhuu suomea ihan hyvin ja keskustelee asiallisesti, jos hänen kanssaan keskustelee asiallisesti. Eli ehkä sinä olet se töksähtelevä ja tökerö? Ainakaan tämän ketjun aloitus ei antanut sinusta kovin hyvää ja keskustelutaitoista kuvaa, joten vika taisikin löytyä yllättävän nopeasti? :)

Lähettäjä: Anneli 
Päivämäärä:   23.3.26 06:10:14

Ainakin minun hevoskauppa kyseisen kasvattajan kanssa sujui mutkattomasti.
Hiukan tökeröä ehkä kommunikointi, mutta ei se epärehellistä tee.
Sain sellaisen hevosen mitä lupasi ja mikäli olisin hevosta vailla, kysyisin kyllä häneltä vaihtoehtoja.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   23.3.26 07:07:46

Ehkä olet itse tökerö. Minulle oli todella mukava, mutta en olekaan hankala ostaja. Kaupat sujui moitteetta.

Päivämäärä:   23.3.26 07:24:30

Kyseessä oli tilanne, jossa halusin miettiä muutaman päivän. Videot olivat alaarvoisia ja hevonen kaukana laadusta. Toki hintakaan ei päätä huimaa. Olisi riittänyt sanoa että hevonen ei ole laadukas. Sen sijaan varoitteli myyjistä ja suuttui kun en siltä istumalta ostanut häneltä. Lisäksi olisin halunnut näyttää rontgenit suomalaiselle eläinlääkärille.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   23.3.26 07:29:04

Taisi pitää sinua renkaanpotkijana?

Päivämäärä:   23.3.26 07:34:29

Luulisi jos mainostaa rontgenit niin ne ostaja saa. Videolla lisäksi hevonen liikkui kyseenalaisesti, vaikka oli nuori olisin halunnut vahvistuksen eläinlääkäriltä. Ihmettelen kun yleensä kasvattajalla laadukkaat materiaalit kasvateista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.3.26 07:39:07

Mulle sanoi yli 10 vuotta sitten lopettavansa kasvatuksen. En ole nähnyt yhdenkään hänen kasvattinsa pärjäävän. Oli silloin väsynyt,pettynyt ja valitti tilanpuutetta. Kasvattaa nähtävästi kuitenkin edelleen.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   23.3.26 07:45:12

Halpa hevonen ei yllättäen ollutkaan laadukas? Ehkä hän huomasi pettymyksesi. Itse en välttämättä jatkaisi sellaisen ostajaehdokkaan kanssa, josta aistii, ettei hevonen täytä odotuksia. Se ei lupaa kovin hyvää hevosen tulevaisuudelle tai omalle maineelleni, kun pettynyt uusi omistaja jossain vaiheessa lähtee avautumaan somessa, vaikka tiesi jo ostaessaan, ettei ole tyytyväinen.

Lähettäjä: Aajaa 
Päivämäärä:   23.3.26 08:12:05

Videot ala- arvoisia, hevonen ei laadukas, mutta kiinnostuit kuitenkin?

Lähettäjä: väri 
Päivämäärä:   23.3.26 08:19:29

kivanväriset, ilmeisesti vaan värijalostusta harrastaa. eipä ihme, ettei laatua ole. melko surkea pitopaikka kotona, ulkona joutuvat pärjäämään vuoden ympäri. 

Päivämäärä:   23.3.26 08:29:50

Tämä oli varmasti se mitä hain. Virossa saman hintainen laadukas, täytyy rontgata. Taidan mennä siihen suuntaan. Hevosen väri todella oli iso asia ja siinä jotain kiinnostavaa. En halua lisäksi tukea epämääräisiä kasvattajia.

Lähettäjä: ll 
Päivämäärä:   23.3.26 08:43:36

Jos hevonen on laaduton eikä täytä odotuksiasi, niin miksi olisit sitä ostamassa? Eli kanssasi ei kannata jatkaa keskustelua.

Päivämäärä:   23.3.26 09:39:33

Laaduttomista hevosista voi saada kivoja hyvällä ratsastuksella jos on terve. Liikkeen puhtaus voi johtua huonosti pidetyistä kavioista tai matomahasta mikä hevosella oli. Ihmetyttää miksei saanut röntgen näyttää ja haukkui muita. Itse ostan yleensä hevosen, en myyjää. Jäi vaan koko juttu mielenpäälle.

Lähettäjä: Pöö 
Päivämäärä:   23.3.26 09:51:54

Käy itse katsomassa ja toteamassa millaisia videoita.
Tube -> ykssarvik

Lähettäjä: polle 
Päivämäärä:   27.3.26 06:10:30

Ihan kivat hevoset videoissa?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.