Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuokraponi 8-vuotiaalle

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   22.3.26 15:03:36

Mun tuttu kyseli, että mistä voisi löytää vuokraponin 8-vuotiaalle, joka käy nyt ratsastuskoulun alkeisryhmässä. Jäin sanattomaksi, kun mun mielestä tuon ikäiselle ratsastuskoulu on just sopiva paikka. Äiti ei ole ratsastanut yli 10 vuoteen, eikä ole koskaan omistanut hevosta.

En älynnyt kysyä, että mistä ajatus on alkuisin. (Raha?)

Re: Vuokraponi 8-vuotiaalle

Lähettäjä: -------- 
Päivämäärä:   22.3.26 15:32:15

Tuttava vuokrasi opetusmestariponia parille alle 10 vuotiaalle lapselle, joiden äidit huolehtivat opetuksesta ja kuskasivat vuokraponilla tunneille ja valmennuksiin. Molemmat kisasivat yläasteikäisinä SM-tasolla. Ja aloittivat siis alkeistasolta vuokrauksen alkaessa.
Eli jos on tavoitteet korkealla ja haluaa harrastaa muutakin kuin puksuttaa viikkotunneilla, idea on oikein hyvä sopivan ponin löytyessä. Olettaen, että se äiti on mukana touhussa ja ponin kanssa käydään tunneillakin/valmennuksissa.
Pikkuponi jää nopeasti lapselle pieneksi, joten vuokraus on oikein hyvä vaihtoehto omalle ponille.

Lähettäjä: Sini 
Päivämäärä:   22.3.26 19:30:22

Eihän se, että vuokraa ponin, ole mikään välttämätön este ettei lapsi kävisi enää tunneilla! Voihan sitä ponia vuokrata vain kerran tai pari viikossa, ja käydä tunneilla samaan aikaan. Vai oliko siis perheen tarkoitus lopettaa tunnit kokonaan ja ottaa ihan kokonaan se poni vuokralle?

Meilläkin oli vuokraponi, jota käytiin liikuttamassa kerran pari viikossa, ja lapsi kävi samaan aikaan ratsastuskoulun minitunneilla oppimassa (oli 7vee joten alkeiskurssille pääsi vasta 8-vuotiaana tallin sääntöjen mukaisesti). Siitä oli hyötyä, oppi hoitamaan ponia enemmän kuin ratsastuskoulussa, ja sai ajan kanssa puuhailla. Itse talutin pääasiassa etenkin aluksi, ja välillä toki lapsi ravaili itsenäisesti ja harjoiteltiin ratsastusradan teitä jne helppoja juttuja.

Lähettäjä: Poni 
Päivämäärä:   22.3.26 22:15:12

Miksei? Voihan vuokraponin kanssakin käydä tunneilla.totta kai jokainen tavoitteellisesti treenaava, ikään katsomatta, valmentautuu. Meille ostettiin oma poni kun lapset olivat 4v ja 5v, ja sitä vuokrasi pari isompaa tyttöä (vanhemmat mukana) jotta poni sai riittävästi liikuntaa ja tekemistä.

Lähettäjä: Just 
Päivämäärä:   22.3.26 22:46:16

Itse en vuokraisi. Ne ponit ei pysy kivoina ja toimivina jos niitä vuokrataan eri ihmisille joilla ei ole riittävästi taitoa itsellään.

Lähettäjä: Shettis 
Päivämäärä:   23.3.26 02:44:28

Jatkuvasti on ilmoituksia shettiksistä, joille etsitään äiti-tytär vuokraajaa niin, että tytär ratsastaisi ja äiti olisi muuten mukana koko ajan.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   24.3.26 12:05:15

Onkohan 8v vähän ehkä nuori? Kyllä ratsastuskoulu on musta alle 10v paikka. Eriasia, jos vaikka tuntien lisäksi kerta viikkoon/kahteen pääsis jollain toisella poneilemaan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.3.26 13:25:23

Noin minäkin tekisin. Jos äidillä hevostausta niin osaa varmasti opettaa alkeita ja samalla saa kokemusta hevosen hoitamisesta ihan eri tavalla kuin ratsastuskouluissa saa. Mun ystävän lapsi 7 vee käy meillä issikalla ratsastamassa äitinsä kanssa. Tyttö on käynyt alkeikurssin ja alkeisjatkokurssin, mutta eivät tykänneet ratsastuskoulun tunnelmasta ja siitä että ponit ovat mitä milloinkin. Nyt opettelee mm. maastoilua turvallisesti kahden aikuisen seurassa (minä ja äitinsä, äiti ei ole ratsastanut synnytyksen jälkeen) ja saa samalla hoitaa. Muksu on juuri siinä isässä että saa kiksit karsinan siivoaamisesta ja satulan pesusta yhtä lailla kun ratsastamisesta. Miksei vuokraponia?

Lähettäjä: --3 
Päivämäärä:   24.3.26 13:32:29

Hyvähän tuo on, jos on vain varaa ja löytyy sopiva poni. Siinähän sitä lapsi oppii.

Ja jos äidillä on kuitenkin hevostaustaa, hän osaa homman. Ei 10 vuotta niin pitkä aika ole, ettei mitään osaisi, jos on enemmän ratsastanut aikaisemmin. Itse en ollut ratsastanut tai käynyt edes tallilla 6 vuoteen ja kun palasin, kaikki tuli täysin selkärangasta. Meni ehkä 2-3 ratsastuskertaa, että vähän tuntui oudolta istua selässä, mutta sitten homma lähti sujumaan ja hevosen hoidon osasin yhtä hyvin kuin ennenkin.

Itselläni on ollut vuokraponi, kun olin muistaakseni 9v. Äitini oli harrastanut ratsastusta, mutta ei koskaan omistanut hevosta. Hyvinhän se meni ja opin paljon. Parin vuoden päästä ostettiin minulle oma poni.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.