Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kyvyt esiin, mistä esittäjä hevoselle?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.3.26 21:50:35

Itse olen ihan kokematon mutta tekisi kovasti mieli nuori hevonen viedä kyvyt esiin karsintoihin, ihan jo kokemuksenakin varmasti hieno.
Kaverin saan avustajaksi ja minä toisena, mutta mistä ihmeestä saisin esittäjän? Ei ole tuttuja jotka voisi esittää. Mistä lähteä kyselemään?

Re: Kyvyt esiin, mistä esittäjä hevoselle?

Lähettäjä: muikku 
Päivämäärä:   21.3.26 21:54:26

Olet siis hevosenomistaja joka ei tunne yhtään ammattilaista, kilparatsastajaa jne? Seuraatko yhtään hevosmediaa? Ja kysehän ei ole esittämisestä
tilaisuudessa, vaan myös hevosen VALMISTELUSTA ko tilaisuuteen. Ja siihen pitää varata muutama viikko vähintään.

Päivämäärä:   21.3.26 22:47:07

Missä päin?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   22.3.26 00:50:16

Miksi et voi itse esittää? Ja valmistella? Ei ole rakettitiedettä. Itsekin ensikertalaisena hoidin homman oman nuoren kanssa itse ja hyvin meni. Tapahtumien kulku paikan päällä oli jotakuinkin niin että ensimmäisellä kerralla nuori maneesiin ja hypytettiin kujassa. Oli pari avustajaa, mutta lisäksi henkilökunta paikan päällä ohjeisti ja auttoi. Toisella kerralla lisäksi juoksutettiin vapaana esittäen askellajit kujan esteettömällä puolella, pl käynti esitettiin taluttaen.
Valmisteluksi riittää että on peruskunnossa, osaa juosta vapaana (liikkua raipan heilutuksesta eri suuntaan ja antaa kiinni) ja osaa hypätä kujassa n. 80cm asti. Askellajihevosten ei tarvitse tätä korkeampaa mennä.

Lähettäjä: ses 
Päivämäärä:   22.3.26 01:36:59

Tärkein rooli on sillä joka on kujan vieressä hevosta ohjaamassa, vaatii hevosenlukutaitoa ja oikea-aikaista reagointia.

LähettäjäC 
Päivämäärä:   22.3.26 12:57:24

Missä päin? Meillä onnistuu myöskin kokonaisuudessaan valmistelu & esittäminen.

Päivämäärä:   22.3.26 14:29:00

Minkä ikäinen ja onko kyseessä este vai koulusukuinen

Lähettäjä: OP 
Päivämäärä:   22.3.26 14:31:27

Arvin tiimi esitti viime.vuonna kaksi ja sai erityismaininnan hyvin esitetyistä varsoista. Esitti este- ja askellajivarsan.

Päivämäärä:   22.3.26 14:35:08

Eikö Arvin tiimi finaalissa saanut maininnan, että heikossa kunnossa tms.? Vai kenen somettajan hevonen oli se laiha ja lihakseton?

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   22.3.26 15:41:02

Onko käynti ainoastaan taluttaen ja muut askellajit irtona? Kiinnostaisi viedä, mutta oma polvi ei kestä juoksemista, niin sikäli tärkeä tieto...

Päivämäärä:   22.3.26 16:16:29

Arvin oma varsa jännittyi finaalissa tosi paljon ja sai maininnan huonosta kasvuvaiheesta mutta karsinnoissa sai huippupisteet. Askellajivarsa jonka Arvi myös valmisteli oli muistaakseni neljäs ja sen kanssa sai erityismaininnan hyvästä esittämisestä. Myös oman varsan kanssa sai Boesta maininnan hyvästä esittämisestä ja se on edelleen instassa näkyvillä. Kasvuvaiheelle ei kukaan voi mitään.

Lähettäjä: Niilo 
Päivämäärä:   22.3.26 16:16:36

Joo arvin varsa oli viimeinen finaalissa ja ei kovin mairittelevasti puhuttu siitä

Päivämäärä:   22.3.26 16:33:54

"Kasvuvaiheelle ei kukaan voi mitään."

Päivämäärä:   22.3.26 16:37:41

"Kasvuvaiheelle ei kukaan voi mitään."

Ei, mutta ei niitä silloin kukaan esille tuokaan, jos kasvuvaihe on huono. Finaalista jää sen takia hevosia pois.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.3.26 16:52:27

Pitääkö nyt valita suunta, askellajit vai este? Aiemmin saattoi kai kvaalautua finaaliin ihan sen mukaan, kumpi oli parempi tai jopa molemmista.

Hyväliikkeisen allround-sukuisen "estehevosen" osalta mietin, että kumpi parempi...

Lähettäjä: muikku 
Päivämäärä:   22.3.26 17:26:54

Jos meinaa myydä hevosen niin kannattaa palkata ammattilainen esittelemään. Koska ero on vaan niin suuri. Jos pitää hepan itse niin sitten ei ole niin väliä miten huonot arviot se saa.
Itse kysyisin Jan Liesendahlia. Tuhansien hevosten kokemus.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.