Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Myllyoja Dressage

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   19.3.26 15:23:02

Millainen paikka hevosen olla sekä asiakkaiden näkökulmasta?

Re: Myllyoja Dressage

Lähettäjä: MD 
Päivämäärä:   19.3.26 16:58:21

No sehän lopettaa nyt toiminnan, että sellainen paikka.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.3.26 18:31:55

Onko se paikka jossa oli 80-luvulla heinolan ratsastuskoulu?

Päivämäärä:   19.3.26 18:37:22

Mikä talli on siinä ihan motarin vieressä, paljon paaleja pinoissa

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   19.3.26 19:30:14

Ainakin joku Heinolan ratsastuskoulu oli -90 luvun alussa Suurijärventiellä Myllyojalla. Tämän keskustelun paikka on ollut viimeisimmäksi Vierumäellä Korkeentiellä vuokratiloissa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.3.26 19:36:04

siis loppuuko yksityistalli Korkeentiellä? Mihin hevoset muuttvat vai tuleeko
toinen yrittäjä pitämään tallia?

Päivämäärä:   19.3.26 19:55:53

Eiköhän jokainen ole löytänyt uuden tallipaikan, kun ollut tiedossa jo pidempään. Mitä oon kuullut juttua.

Päivämäärä:   19.3.26 21:55:32

Siis vastahan tää alotti?

Lähettäjä: ., 
Päivämäärä:   20.3.26 06:45:24

loppuuko tallitoiminta kokonaan siellä Korkeentiellä?
Vaikuttanut todella upealta paikalta ja olin ajatellut ottaa
yhteyttä ja mennä katsomaan tallipaikkaa, kun olen
ostamassa hevosen tauon jälkeen. Jos loppuu kokoaan, on kyllä
harmi.

Lähettäjä: hr 
Päivämäärä:   20.3.26 06:51:20

Aika suurella rahallahan siellä kait panostettiin alkuun paikkojen kunnostamisessa tai ainakin kuvissa näyttää hienolta ja heinäautomaatitkaan karsioihin ei ihan ilmaiset ole olleet.
Mutta jos mietttii asiakaskuntaa, niin ei tällä alueella riitä maksavia asiakkaita kaikkiin talleihin, joilla on siis oikeasti rahaa maksaa hyvästä tallipaikasta. Suurelle osalla kuitenkin riittää vaatimattomammat puitteet ja edullisempi hinta houkuttaa.

Päivämäärä:   20.3.26 07:09:00

"loppuuko tallitoiminta kokonaan siellä Korkeentiellä?"

Loppuu. Jollei sitten tilanomistajat jossain vaiheessa taas vuokraa ulkopuoliselle. Muutamalla asiakkaalla ei pyöritetä tuollaista kokonaisuutta. Hyvät puitteethan siellä valmiina olisi. Eihän sinne nytkään tarvinnut kuin heinäautomaatit investoida, muuten kaikki oli ns. valmiina. Toki iso raha niihinkin uponnut varmasti.

Mutta eipä oo eka kerta kuin näin käy. Niin ko. tilalla kuin vuokralla olleen yrittäjän kohdalla. Tuulista meininkiä...

Päivämäärä:   20.3.26 07:57:06

Tilat ja kokonaisuus vaikuttavat upeilta, heinäautomaatit sisällä ja ulkona,
panostus hyvään heinään, kattavaan täyshoitoon, hyvillä pohjilla.
Eikö siis ole ollut tarpeeksi maksavia asiakkaita vai mitä tuo viittaus tuulista meininkiä? Kuka omistaa nuo tilat? Mihin menee yrittäjien omat hevoset?

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   20.3.26 07:58:20

Taitaa olla vähän hankala alue, kaukana kaikesta.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   20.3.26 08:17:26

Toiminnan pyörittäjä muutenkin tunnetusti välillä pitää ja välillä ei pidä tallia. Yleensä talvet tarjoaa paikkoja jossain, kesäksi sitten lopettaa kun pystyy taas omiaan pitää halvalla muuallakin.

Lähettäjä: € 
Päivämäärä:   20.3.26 08:21:18

Itse asutaan tuolla alueella, ”kaukana kaikesta”, vaikkakin tunti junalla töihin Pasilaan, niin on sääli jos täällä ei yksityistalli hyvillä puitteilla ja palveluilla menesty.

Päivämäärä:   20.3.26 08:49:56

"Toiminnan pyörittäjä muutenkin tunnetusti välillä pitää ja välillä ei pidä tallia"...

Jep. Ja voisi muutenkin sanoa, että

Päivämäärä:   20.3.26 08:52:54

Oho! Karkas! Niin että moni kakku päältä kaunis jne.

Harmi homma joka tapauksessa, kyllä tänne olisi luullut mahtuvan yhden hyvillä puitteilla olevan täysin yksäritallin, ilman ratsastuskoulutoimintaa. Ei kai tuo nyt niin syrjässä ole.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   20.3.26 09:04:34

Se nyt vaan ei kannata yksityisten pito, laski miten päin vaan. Varsinkaan JOS panostaa puitteisiin. Uskokaa jo!

Lähettäjä: santsu 
Päivämäärä:   20.3.26 09:20:54

Tässä täytyy huomioida, että tallinpitäjä pyöritti täysihoitotallia melko hulppeissa vuokratiloissa. Tilan omistajalle maksettu vuokra ei varmasti ollut pieni, ja riittävää määrää täysihoitoasiakkaita voi olla vaikea löytää, kun tallivuokra on pakko vetää suht korkealle jotta kulut saadaan katettua. Jos tilan omistaja olisi itse halukas pyörittämään täysihoitotoimintaa, tilanne voisi olla hyvin erilainen.

Mitä olen kuullut, asiakkaat ovat olleet tosi tyytyväisiä. harmi, että noin hienot puitteet menee ns. hukkaan, kun ovat pian taas tyhjillään. Heinolassa (tai lähialueillakaan) kun ei tasokkaita yksityistalleja liialti ole, varsinkaan maneesillisia.

Lähettäjä: € 
Päivämäärä:   20.3.26 09:43:53

Tallivuokra suht sama kuin maneesitalleilla Lahden ympäristössä,
poikkeuksena se, että tuolla tallilla ei ratsastuskoulua.
Millainen määrä heillä oli asiakkaita? Jos monta omaa, niin ne
tietysti vievät kannattavuutta. Kiinnostaisi tietää, mihin he itse muuttavat,
koska hoitoon ja hevosten hyvinvointiin panostettu? Jos vaikka jatkavat
toimintaa pienemmissä tiloissa.

Lähettäjä: hr 
Päivämäärä:   20.3.26 10:46:16

Minkähän laskuopin mukaan tuo toiminta on saatu edes kannattavaksi, kun toiminut vuokratiloissa? Itse en ainakaan saa millään laskuopilla kannattavaksi maks 13 hevosen tallissa ja vielä vuokratiloissa. Ja onko ollut kaikki karsinat täynnä ja sitten toki jos omia tallissa niin maksavia asiakaspaikkoja.

Lähettäjä: santsu 
Päivämäärä:   20.3.26 10:53:59

"Kiinnostaisi tietää, mihin he itse muuttavat,
koska hoitoon ja hevosten hyvinvointiin panostettu? Jos vaikka jatkavat
toimintaa pienemmissä tiloissa."

Niinno yrittäjällähän on oma pienempi (maneesiton) hevostila Heinolassa, mutta ei ainakaan toistaiseksi jatka toimintaa siellä vaan ottaa vain omansa sinne.

Ja tallivuokra toki on ollut suunnilleen samaa tasoa kuin Lahdessa ja sen lähiympäristössä olevilla maneesitalleilla, mutta tämä talli sijaitseekin Lahdesta katsottuna ns. väärässä suunnassa. Lahden pohjoispuolen hintatasoon nähden vuokra on ollut aika kova, ottaen siis huomioon mahdollisten maksuhaluisten/-kykyisten asiakkaiden määrän jne.

Päivämäärä:   20.3.26 10:54:55

Hevosihmisillä on uskonto 10 ja matematiikka 4. Semmosella laskuopilla jossa uskotaan taruolentoihin.

Lähettäjä: €€€ 
Päivämäärä:   20.3.26 11:08:11

Niin no tämä lopputulos oli ihan odotettavissa. Vaikka kaikkea hyvää aina toivoiskin, kun uusia talleja perustetaan tai laajennetaan toimintaa isompiin tiloihin.

Päivämäärä:   20.3.26 11:40:55

On kyllä harmi.

Päivämäärä:   20.3.26 16:13:13

Harmi! Itse olen lahtelainen asiakas ja varmaan oikein potentiaalista asiakaskuntaa, maksan samansuuruista tallivuokraa muualla, mutta itselleni tämä oli huonolla sijainnilla. Liian pitkä matka Lahden keskustasta päivittäin käydä ottaen huomioon että tuohon ilmansuuntaan ei ole itsellä oikein mitään muitakaan menoja. En usko että Heinolastakaan löytyy tarpeeksi maksukykyistä asiakaskuntaa, Heinolassa on paljon sosiaalisia ongelmia, työttömyyttä yms ja on verrattain huono-osainen kunta Päijät-Hämeessä.

Päivämäärä:   20.3.26 16:26:24

” Liian pitkä matka Lahden keskustasta päivittäin käydä ottaen huomioon että tuohon ilmansuuntaan ei ole itsellä oikein mitään muitakaan menoja. En usko että Heinolastakaan löytyy tarpeeksi maksukykyistä asiakaskuntaa”

Tätäpä juuri tarkoitin kaukana kaikesta, potentiaalisista asiakkaista Lahden seudulta. Tuolta muutoin tuskin löytyy niin montaa asiakasta että talli olisi täynnä.
Vaikka Lahden alue potee hieman laadukkaiden paikkojen puutetta, on tuo turhan kaukana.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   20.3.26 19:32:26

Piti ihan käydä katsomassa minkälainen tila, kun itse en asu lähimaillakaan, enkä tunne pitäjääkään, mutta todella iso harmi, kun puitteet noin upeat ja siististi pidetty.

Lähettäjä: Häh 
Päivämäärä:   21.3.26 08:29:39

Kaukana? Eihän tuo nyt juurikaan sen kauempana ollut kuin Orivet tai Korpikylä. Hyvän

Päivämäärä:   21.3.26 09:08:48

^^samaa mietin itsekin, matka about sama Lahdesta Orimattilaan, Korpikylään, Nastolaan, jopa Mäntsälään, missä ihmisillä tallipaikoilla hevosia.
Surkeaa, että tuollainen kokonaisuus jää nyt tyhjäksi, oliko koska loppumassa toiminta?

Päivämäärä:   21.3.26 10:35:37

No onhan se kaukana esim Hollolan puolelta Korpikylästä katsottuna.

Kaikki kun eivät asu Lahden keskustassa. Orimattilaan matkaa 30km, Takkulaan 30k, Myllyoja 60km. Ei ihan päivittäinen tallimatka ainakaan minulle tuo 60km suunta.
Lahden toiselta laidalta voi ollakin lyhyempi matka. Aina riippuu mistä katsoo.

Lähettäjä: hv 
Päivämäärä:   21.3.26 10:51:23

on toki merkitystä, missäpäin asuu. Korpikylässä jos itse asuu, Korpikylän ratsastuskeskus tai siellä suunnalla olevat muut tallit valinta, kun mietitään lyhyttä
tallimatkaa, sieltä tuonne Korkeentielle 45km.
Aloittaja ja muutenkin on keskusftu, millainen hoito ja paikka olisi hevoselle.
Paikkaa on kehuttu, niin hoidon kuin puitteiden osalta, siksi itse koen myös kuinka harmi on, että paikka lopettaa. Onko ne omistajat millaisia, ketkä tuon tallin omistavat?

Päivämäärä:   21.3.26 18:59:39

Esim mulla Korppariin 10min ja Myllyojalle olisi 40min, ei tuu kuulonkaan ajella sellasta matkaa, valitettavasti.

Lähettäjä: Surku 
Päivämäärä:   21.3.26 19:14:33

No eipä sitä tartte enää miettiä, kun toiminta loppuu kuunvaihteessa xD mutta tosiaan joo jostain Korpparin / sieltä puolen Lahtea / Hollolaa matkaa tulee se puolisen tuntia Vierumäkeen. Mutta Lahden keskusta / pohjoispuoli, ei olisi ollut kuin reilu vartti.

Ei tuolla edellinenkään yrittäjä kauaa ollut muutamia vuosia sitten. Näinköhän enää uutta kokeilijaa tulee / antavat vuokralle tilojaan, kun omistajat itse asuu samassa pihapiirissä.

Päivämäärä:   21.3.26 19:25:15

”mutta tosiaan joo jostain Korpparin / sieltä puolen Lahtea / Hollolaa matkaa tulee se puolisen tuntia Vierumäkeen. Mutta Lahden keskusta / pohjoispuoli, ei olisi ollut kuin reilu vartti.”

” Esim mulla Korppariin 10min ja Myllyojalle olisi 40min, ei tuu kuulonkaan ajella sellasta matkaa, valitettavasti.”

Sama homma! 40min ja 56km. Ei todellakaan, liian pitkä tallimatka näillä polttoainekuluilla. Niin valitettavaa kuin onkin.

Lähettäjä: toiveikas 
Päivämäärä:   24.3.26 12:40:17

Olisipa joo vähän lähempänä, Launeeltakin tuntuu, että ajaa jotenkin todella kauan.

Lähettäjä: Xx 
Päivämäärä:   24.3.26 12:55:03

jatkuuko siellä toiminta toisen pitämänä? Someen on laitettu toisen
siellä jo aiemmin toimineen tiedot? Varsinainen yrittäjä on vissiin muuttanut jo hevosensa pois.

Päivämäärä:   24.3.26 13:14:03

Ei jatku! Vierumäellä tilan omistaa vanhempi pariskunta. Tämä Myllyoja Dressage on Niina Pusan firma, jonka kotipaikka Heinolassa Myllyojalla (pieni kotitalli) ja hän oli vuokrannut nämä tilat Vierumäeltä.

Ei kyllä mihkään someen ollut muuttunu mitkään tiedot.

Lähettäjä: Xx 
Päivämäärä:   24.3.26 15:21:22

Katsoin kun Ninan puh.nro oli pois ig:ssä ja yhteystiedot Ritalle?

Päivämäärä:   24.3.26 15:27:58

Koskee Ritan tekemiä palveluita...

Hieronta ja laserhoidot:
Rita xxxx

Lähettäjä: Ihmettelevä 
Päivämäärä:   24.3.26 16:00:34

On aika hyökkäävä tapa viestiä? Sääli todella että loppuu paikka

Lähettäjä: Fyfa 
Päivämäärä:   24.3.26 18:41:43

Sinne vaan seuraava rohkea yrittämään! On niin hyvät puitteet että sääli tuhlata tyhjänä

Lähettäjä: Koltto 
Päivämäärä:   24.3.26 18:52:16

Siihen on syynsä, miksei yksikään yrittäjä pysy vuotta-paria pidempään… Tuskin paikan omistajat edes ovat innokkaita taas hetkeen ketään sinne ottamaan.

Lähettäjä: Ihmettelevä 
Päivämäärä:   24.3.26 20:35:09

Mikä omistajissa/paikassa on vikana, jos kukaan ei ole vuotta pidempään?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.3.26 20:48:17

Eipä täällä varmaan kannata sen kummemmin nyt asiaa spekuloida. Jokainen tekee oman tilansa kanssa mitä haluaa, pitää tyhjänä tai antaa vuokralle.

Jos talli olisi täyttynyt maksavista asiakkaista, ehkä tämä silloin olisi jatkunut edes hetken pidempään. Ei varmaan helppo yhtälö, olla vuokralaisena tuollaisissa tiloissa ja saada toiminta kannattavaksi

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.