Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hinta sahanpurulle?

Lähettäjä: Kuivike 
Päivämäärä:   16.3.26 09:53:56

Mitä maksatte sahanpurusta? Lähisahalta saisin hakea ja sahan omistaja sanoi, että maksa mitä haluat. Mitä maksaisin eli mikä olisi mielestänne sopiva korvaus? Itse haen ja lastaan kuorman. Eli hinta per kuutio?

Re: Hinta sahanpurulle?

Lähettäjä: saara 
Päivämäärä:   16.3.26 10:03:48

Mä oon saanut lähisahalta pihaan tuotuna 10m3 hintaan 100e. Että kympin kuutio toimitettuna, jos siitä saat vähän osviittaa...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.3.26 10:12:45

me maksetaan traktorin peräkärryllisestä 200€

Lähettäjä: hih 
Päivämäärä:   16.3.26 10:14:10

Joku myy markkinapalstalla 45eur/kuutio. Ja itse pitää noutaa. Ei taida sillä hintaa mennä kaupaksi.... Melkein triplahintaista turpeeseen verrattuna.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.3.26 10:19:43

Toimitettuna noin 25e/m3

Jos siis tosiaan purua? Moni puhuu kutteristakin virheellisesti puruna, mutta jos kutterista kyse, niin sitä saa yleensä melkein ilmaiseksi.

Lähettäjä: Kuivike 
Päivämäärä:   16.3.26 10:40:35

Tää on ihan sahanpurua, tuoreesta puusta eli hiukan kosteaa.
Jos satasen maksan, niin ei ehkä ihan metsään mene. Kun itse lastaan ja haen? Kyytiin menee vajaa 10 m3. Kiitos kommenteista.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   16.3.26 12:13:53

Meillä päin puru on itse haettuna ja lapioituna ilmaista. Kutterista joutuu vähän maksamaan.

Lähettäjä: rin 
Päivämäärä:   16.3.26 15:48:51

20,25€/m3

Lähettäjä: kek 
Päivämäärä:   16.3.26 16:01:04

Me ei makseta mitään, mutta pitää hakea itse ja sitä tahtia, kun sitä tulee. Eli sopimus on se, että pitää tosiaan hakea sitä purua kun sitä kertyy, muuten menee muille ja sitten on turha vinkua.

Saha 3 km päässä niin mielellään haetaan kaikki mitä tulee, on tilaa varastoidakin sääsuojaan, niin ei haittaa, vaikka välillä tulee paljon ja välillä vähemmän/ei ollenkaan.

Haetaan tilanteesta riippuen kuomullisella peräkärryllä tai traktorin kärryllä. Kotona sitten saatettu säkittää jätesäkkiin esim. reissaamista varten.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   17.3.26 12:46:51

On se 20€ pintaan kuutio.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.