Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ratsastuslomat

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   15.3.26 19:20:46

Olisiko täällä kokemuksia ja suosituksia lomista, joihin kuuluisi ratsastusta mutta ehkä muutakin? Olen harkinnut ulkomaan ratsastuslomia. Toiveina olisi hyvin hoidetut hevoset ja kauniit maisemat. Ikää on 50+ ja ratsastuskokemusta paljon.

Re: Ratsastuslomat

Lähettäjä: luumu 
Päivämäärä:   15.3.26 19:29:52

Olen ollut Englannissa, Espanjassa, Portugalissa, ystävä oli Ranskassa. Kaikkialla mukavaa. Espanjassa Mallorcalla oli todella kivaa.

"Hevosten hyvinvointi" mitä sillä tarkoitatkin, nähdään muualla maailmassa vähän eri tavoin kuin Suomessa. Nämä ovat kuitenkin Suomen paljon vanhempia, perinteikkäitä hevosmaita, ettei meidän parane mennä neuvomaan;)
Jotkut asiat tehdään eri tavalla.
Huippuhevosia on turha odottaa. Toki varsinkin Portugalissa on paljon "temppukoneita" jotka tekevät vaihtoja yms melkein kenen tahansa alla.

Hyvää ruokaa ja viiniä on tarjolla kaikkialla.

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   15.3.26 19:40:06

Hyvin voivilla hevosilla tarkoitan sitä ettei ontuvilla ratsasteta ja varusteet on kunnossa yms. perusasiat kunnossa. Huippuhienoja hevosia en odota vaan tyytyväisiä polleja. Maastoretket kauniissa maisemissa kiinnostavat eniten.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.3.26 19:47:03

Olen käynyt Szentmihálypusztalla, tästä on kauan, mutta paikka on edelleen olemassa. Hevosista ainakin pidettiin hyvää huolta ja ne vaikuttivat erittäin tyytyväisiltä, isot laitumet jne. Maastot olivat upeat ja ratsastuksen opetusta sai myös. Tästä on kuitenkin vuosia, ja paikalla on nykyään uusi omistaja, henkilökunta myös suurelta osin vaihtunut. Arvostelut paikasta ovat silti edelleen positiivisia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.