Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hidas radalla

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.3.26 13:28:43

Vertaistukea / neuvoja kaipailisin. Meillä on ratsu, joka verkassa /kotona / treeneissä suorittaa hyvin ohjelmat ja on reipas. Kun päästään kisoissa radalle meininki muuttuu eli on todella hidas ja tahmea.

Itse en mielestäni muuta mitään omassa toiminnassani, mutta silti hyvä verkka alla ja rata alkaa niin hidastuu. En usko, että on kipeä tai varusteet on epäsopiva kun hitaus ei näy muuten kun radalla. Hierotaan myös säännöllisesti.

En oikein tiedä miten tästä edetä ja saataisiin sama taso radalle. Vai pitääkö todeta, että tämä heppa ei sovellu kisailun? Niin ja kisataan Helppo A:ta koulussa.

Re: Hidas radalla

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   15.3.26 13:44:23

Ratsastatko treenit myös ilman piiskaa?
Opettele tämä.

Monesti ratsastaja kuitenkin jännittää radallla sen verran että hidastaa hevosen liikettä.

Lähettäjä: Kisu 
Päivämäärä:   15.3.26 13:58:43

Jännität kisoja. Hevonen huomaa asian ja hämillään tilanteesta. Treenaamalla pääsee asiasta yli.

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   15.3.26 13:59:31

Ratsasta parit harkkakisat raipan kanssa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.3.26 14:16:55

Mulla samanlainen hevonen koulukisoissa, tosi skarppi kisoissa kuin kisoissa ja käyttäytyy kisapaikoilla paremmin kuin kotona. Verkassa liikkuu paremmin kuin kotona,mutta... Itse aitojen sisäpuolella meno lyssähtää :'D KOSKA mulla on verkassa raippa, radalla ei saa olla(mennään HeB/HeA) niin ja tottakai oma jännitys siihen kruunaa kaiken. Olen oppinut valitsemaan semmoiset kouluohjelmat joissa hevonen vähän syttyisi, esim.paljon suunnanmuutoksia ja tietynlaiset tiet kuten lävistäjä ja isot ympyrät. Siirtymissä vähän lyssähtää... MUTTA olen myös kotona treenannut ilman raippaa ja kannuksia, teen niin että ratsastan kuin verkkaa raipan kanssa mutta kun teen radan niin heitän raipan pois.

Estekisoissa mennään sitten aika kovaakin, sielä ei tätä ongelmaa ole mutta nuo valkoiset aidat. Tsemppiä! Harjoittele kotona ja jos tuntuu että kotona on laiska niin ruokintamuutoksia

Lähettäjä: Kiki 
Päivämäärä:   15.3.26 15:02:09

Vaikuttaa siltä, että jännität kuitenkin vaikket sitä ehkä itse edes varsinaisesti tiedosta ja hevosesi reagoi siihen. Hevoset on herkkiä eläimiä, se todellakin voi vaikuttaa noin merkittävästi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.