|
Lähettäjä: -
Päivämäärä: 14.3.26 17:42:47
Mä en ole laittanut mitään enkä muutenkaan opetteluvaiheessa anna herkkuja kuolainten kanssa, koska haluan, että ei pureksi kuolaimia sen enempää kuin alkuun aina kokeilevat. Kuolaimet suuhun ja lyhyiden toistojen jälkeen annan olla kuolaimet aina pidempään suussa, otan pois kun suu hiljaa. Myöhemmin koulutuksessa sitten olen antanut myös herkkuja. Ilman herkkuja on jokainen oppinut ottamaan kuolaimet itse, tällä hetkellä koulutuksessa oleva koittaa ottaa ne jo suitsikoukusta itse suuhunsa, samoin vanhempi ratsuni on suu auki ja työntää pään itse suitsiin. Eli hyvä kokemus ei vaadi välttämättä herkkuja, vaikka namipalkkaan kyllä muuten paljon. Jos suitsimisessa on ongelmia esim korvien yli viedessä, en yhdistäisi siitä pois oppimista suitsimiseen, vaan opettelusin ensin vaikka riimun kanssa, tai jos nostaa päätään tms niin nekin opettaisin erikseen ja vasta sitten uusi asia kuolaimet kun muu sujuu.
Mihin aloittaja koet tarvitsevasi mouth butteria nyt? Jos kuolain on ok asia varsalle, miksi muuttaa tilannetta lisäämällä rasvaa, jos se vaikka ei olekaan ok (maistuu tai tuntuu oudolta)? Ihan mielenkiinnosta, mihin tarpeeseen, en kysy pahalla.
|