Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mouth Butterin käyttö nuoren kuolaimiin

Lähettäjä: totutuksessa? 
Päivämäärä:   14.3.26 14:36:52

Onko joku käyttänyt mouth butteria kun on totuttanut nuorta kuolaimiin? Siinäkin tapauksessa vaikka se ne kuolaimet ilmankin hyvin antaisi laittaa?

Re: Mouth Butterin käyttö nuoren kuolaimiin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.3.26 15:07:36

Ei sitä kuolaimiin laiteta vaan suupieliin. Haloo. Laita melassia vaikka kuolaimiin

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   14.3.26 15:15:11

Haloo ittelles. Voit vastata asiallisesti haloota huutelematta.

Mouth butterin tarkotus on liukastuttaa ja suojata suupieliä jos esim kuiva suu.
Ikäänkuin rasvan tavoin, mutta kestää kosteutta paremmin.

Ei tietenkään mikään estä laittamasta koko kuolaimeen, mutta onko sitä apua kyseiseen tarkoitukseen? Pitäisikö olla joku muu maustettu mössö?

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   14.3.26 15:19:35

Siis mihin tarkalleen ottaen nyt haet tai koet hevosen tarvitsevan jotain ainetta?

Lähettäjä: totutuksessa? 
Päivämäärä:   14.3.26 15:24:10

., haloo itsellesi. Suoraan putelista lainattuna "kuolaimelle siveltynä se edistää kuolaimen hyväksyntää ja suun toimintaa". Voi siis suupielen lisäksi laittaa kuolaimiinkin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.3.26 15:25:15

~*~, jos omia aivoja et osaa käyttää, niin varmaan siihen että se tekisi niistä kuolaimista sellaisen kivan jutun jne.

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   14.3.26 15:44:46

Miksi kuolaimista pitää tehdä aineilla "kiva juttu" jos varsa ei millään tavalla koe niitä epämieluisaksi?

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   14.3.26 16:13:49

Joo on se varmaan tosi kiva liukaste kuolaimissa jos sellaista tuntee tarvitsevan. Mut ei se taida maistua miltään.
Eihän mikään tietenkään estä sitä laittamasta kuolaimeenkin. Ei se myrkkyä ole.

On sellasta limaa joka tekee turparemmistäkin limaisen.

Lähettäjä: Fcj 
Päivämäärä:   14.3.26 16:41:49

Kyseessä on rasva. Ei taida maistua hyvältä, joten jos sitä laittaa kuolaimiin niin vaikutus on päinvastainen kuin haluttu.

Hunajaa täällä päin jotkut ovat laittaneet. Itse en ole laittanut mitään ja hyvin ovat silti oppineet.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.3.26 17:42:47

Mä en ole laittanut mitään enkä muutenkaan opetteluvaiheessa anna herkkuja kuolainten kanssa, koska haluan, että ei pureksi kuolaimia sen enempää kuin alkuun aina kokeilevat. Kuolaimet suuhun ja lyhyiden toistojen jälkeen annan olla kuolaimet aina pidempään suussa, otan pois kun suu hiljaa. Myöhemmin koulutuksessa sitten olen antanut myös herkkuja. Ilman herkkuja on jokainen oppinut ottamaan kuolaimet itse, tällä hetkellä koulutuksessa oleva koittaa ottaa ne jo suitsikoukusta itse suuhunsa, samoin vanhempi ratsuni on suu auki ja työntää pään itse suitsiin. Eli hyvä kokemus ei vaadi välttämättä herkkuja, vaikka namipalkkaan kyllä muuten paljon. Jos suitsimisessa on ongelmia esim korvien yli viedessä, en yhdistäisi siitä pois oppimista suitsimiseen, vaan opettelusin ensin vaikka riimun kanssa, tai jos nostaa päätään tms niin nekin opettaisin erikseen ja vasta sitten uusi asia kuolaimet kun muu sujuu.

Mihin aloittaja koet tarvitsevasi mouth butteria nyt? Jos kuolain on ok asia varsalle, miksi muuttaa tilannetta lisäämällä rasvaa, jos se vaikka ei olekaan ok (maistuu tai tuntuu oudolta)? Ihan mielenkiinnosta, mihin tarpeeseen, en kysy pahalla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.