Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pieni lapsi ja oma hevonen?

Lähettäjä: äiskä 
Päivämäärä:   13.3.26 19:14:25

Hevosen osto samalla kun kotona pieni lapsi - onko mahdollinen yhtälö? Ei kilparatsastusta tai tavoitteellista, höntsäilyä monipuolisesti harrastaen. Ehkä myös vuokraaja mukaan harrastamaan.

Kertokaa omia kokemuksia harrastamisesta kun kotona pieni lapsi. Hirveä hevoskuume ja kaipaan paikkaa jossa rauhoittua itsekseen, mutta ammunko itseäni jalkaan tässä…

Re: Pieni lapsi ja oma hevonen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.3.26 19:30:44

Mulla nuorimmainen oli 3v, kun ostin oman.
Täyshoitotalli ihan must, ei ole mikään pakko käydä tallilla joka päivä. Toinen seikka on se hevonen, joka mallia eläkeläinen, ei tarvitse liikuttaa joka päivä ja kestää pidemmät vapaat (kun ollaan koko perhe flunssassa). Lisäksi sen verran tukiverkkoa, että hevosella on yksi vuokraaja viikossa, joka myös voittaa extra vuoron (kun ollaan taas flunssassa koko perhe, näitä on paljon). Ja viimeinen hyvä puoli on tämä aviomies, joka katsoo lasten perään kun äiti harrastaa 3 päivänä viikossa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.3.26 19:34:29

Mulla lapsi oli 6kk kun tuli oma. Nyt 4v. Kilpailen. Onhan tää paletti, mutta mulla vuorotyö mahdollisti aikataulutuksen. Hyvät tukijoukot auttaa myös.

Lähettäjä: Ll 
Päivämäärä:   13.3.26 19:59:40

Aina ollut hevosia, lapset tuli siinä sivussa. Ei mitään ongelmaa :)

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.3.26 20:04:50

Mua auttoi ekan lapsen kanssa ihan hirveesti kun loppuraskaudessa ja synnytyksen jälkeen oli vuokraajat jotka huolehti hevosesta kun en itse päässyt tallille. Sit kun palasin tallille niin 3krt viikossa pääsin suht helposti käymään ja vuokraajat hoiti loput päivät.

Nyt esikoinen on 3v ja toinen lapsi on tulossa elokuussa. Edellinen heppa piti lopettaa viime vuonna ja tosi paljon kiinnostaisi kyllä uuden hankinta, mietin että oonko nyt ihan sekaisin tän toiveeni kanssa :D Ei siis toki vielä realistista hankkia uutta mutta ehkä sitten kun nuorempi on n. 6kk ikäinen. Koen että viimeksi heppailu oli mun hyvinvoinnille tosi tärkeää kun muuten elämä ois ollut vaan kotona vauvan kanssa olemista - kun työt oli tauolla ja vauvan kanssa ihan uutta arkea niin hevosen kanssa oli tuttua, turvallista ja palauttavaa.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   13.3.26 20:22:11

3 pientä (alle kouluikäistä) lasta ja nuori hevonen joka on oma kasvatti, hyvin on sujunut. Toki välillä kun lapset vaikkapa sairastavat ja kaikki on todella paljon raskaampaa, saa hevonen kevyemmän jakson, mutta nuoren sopiikin lomailla enemmän.

Ehdottomasti toimiva täysihoitotallipaikka luotettavalla vuokraajalla/hoitajalla tekee kaikesta vähemmän stressaavaa. Voin tehdä enemmänkin, mutta ei ole pakko ja se on ratkaisevaa tässä elämäntilanteessa.

Lähettäjä: Mimmu 
Päivämäärä:   13.3.26 20:53:39

No se talli ei ole mikään rentoutumis paikka kun lapset odottaa kotona. Aina on kiire tallille tai kotiin, ja lasten ja hevosen hommat tulee tehtyä sinne päin.
Mulla 2 lasta ja hevonen, ehdin käydä kerran viikossa tallilla. Haluan viettää aikaa perheeni kanssa, niin näin se sitten menee.
Hommaa vuokrapolle!

Lähettäjä: muikku 
Päivämäärä:   13.3.26 20:57:50

Ehdottomasti:
hyvä, luotettava, kunnollinen täysihoitotalli
hyvä, luotettava kunnollinen vuokraaja
Hyvä, todella pitkäpinnainen aviomies joka haluaa ottaa kantaakseen ison osan lapsen hoidosta
Ja paaaaljon rahaa, sillä ratkeaa suurin osa ongelmista.

Nämä jos on niin ei mitään ongelmaa.

Ja ÄLÄ ota sitä lasta mukaan tallille ilman, että sillä on mukana joku hoitaja ihan vaan lasta varten. Muuten saa tallilaisten vihat niskaasi.

Päivämäärä:   13.3.26 21:36:28

Mä oon aikeissa juuri ostaa oman vaikka itsellä pieniä päiväkoti-ikäisiä lapsia. Eihän tässä varmasti mitään järkeä ole, mutta jos odottaisin sopivaa aikaa, olisin ehkä 50-v kun voisin tämän toteuttaa, ja itse kuitenkin haluan että hevoset ovat osa mun elämäntapaa ja järjestän mieluummin sitten vaikka töitäni uudelleen. Meinasin itse ratkaista yhtälön rahalla: hyvä täysihoitotalli ja valmentaja/muu luotettava ratsuttaja ratsastaa hevosta niinä päivinä kun en itse pääse. Joka tapauksessa kouluhevosta olisi tarkoitus rakentaa ja itse en ratsastajana ole niin osaava että osaisin hevosia systemaattisesti kouluttaa eteenpäin, niin ratsutusapu joka tapauksessa tulee tarpeeseen. Mutta tämä on vasta suunnitelman asteella, en takaa miten tämä toimii käytännössä :D Minulla on myös tarvittaessa mahdollisuus pudottautua 80% työajalle tai vaihtaa päivätyöstä vuorotyöhön, jossa enemmän arkivapaita, jos näyttää että ajankäyttö muuten liian haasteellista, joten luotan että eiköhän tän jotenkin saa toimimaan. Ja puolisoni on aivan super, hoitaa lapsia todella mielellään, ja isovanhemmat myös auttavat.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   14.3.26 04:45:22

Löytyykö lapselle hoitaja tallilla olon ajaksi? Tallilla ei olla mitenkään onnessaan koko perheen yhteisestä harrastuksesta. Suurin osa haluaa viettää aikaa nimenomaan rauhassa hevosellenne. Talli on pakopaikka arjen kiireistä ja hälinästä.
Hevosen voi jättää vähemmälle huomiolle mutta ne tenavat on hoidettava. Tuo vuokraajakuvio ei välttämättä vähennä stressiä vaan päinvastoin tuo vielä yhden murheen yhtälöön.

Lähettäjä: !!????? 
Päivämäärä:   14.3.26 07:11:06

Ei missään nimessä. Ole lapsen kanssa nyt, kun hän on pieni. Hepasta tulee täyshoitotallissakin stressiä, esim vuokraajien kanssa.

Lähettäjä: Jeb 
Päivämäärä:   14.3.26 07:20:40

Aina ollut hevosia, lapsi kulkee mukana. Mies auttoi, mummi auttoi vauva ajan. Ei ongelma jos on tuki verkko kunnossa. Valmennukset ja kisareissut järjestynyt mahtavasti.

Lähettäjä: Aks 
Päivämäärä:   14.3.26 09:35:24

Mulla 4v ja 1,5v lapset ja koko ajan treenannut ja kilpaillut hevosellani. Raskausaikana valmentaja hyppäsi. Itse olen ratsastanut loppuun asti ja aika nopeasti synnytyksen jälkeenkin. 1 tallikaveri joka autteli ja ratsasti kerran vkossa. Hyvä tukiverkko <3

Lähettäjä: Eve 
Päivämäärä:   14.3.26 10:03:15

Hevonen ollut koko ajan. Ei ongelmaa. Mies hoitaa mieluusti lapset kun olen tallilla, eikä useinkaan ole kiire kotiin.

Päivämäärä:   14.3.26 10:04:36

Mulla hevosia 14 ja kaksi pientä lasta joten ei ongelma.

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   14.3.26 15:39:23

Itsellä ei olisi taloudellisesti onnistunut. Se vanhempainrahakauden jälkeen maksettava kotihoidontuki on niin pieni, ei kata edes puolta tallivuokrasta, vaikka asuisi maneesittomalla tallilla.

Ostin varsan, kun lapsi oli 4 vuotta. Nyt lapsi on koululainen ja ”varsa” jo sen ikäinen, että vaatii enemmän huomiota.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   14.3.26 16:04:33

Ei ongelmia. Nyt jo kolmannessa polvessa hevosia ja lapsia.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   14.3.26 20:44:04

"No se talli ei ole mikään rentoutumis paikka kun lapset odottaa kotona. Aina on kiire tallille tai kotiin, ja lasten ja hevosen hommat tulee tehtyä sinne päin."

Mulla oli tämä. Toki yritin harrastaa tavoitteellisesti raviurheilua, hevonen oli kyllä hyvä, mutta mun aika ei riittänyt valmentamiseen ja raveissa käymiseen. Eikä raha, että olisin jollekin siitä maksanut.

Nyt hevonen pärjää uudella omistajalla, minä jaksan olla lasten kanssa ja käyn tallilla, kun siltä tuntuu eli en ihan kovin usein. Ja olen tyytyväinen näin.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   15.3.26 14:11:09

Lapset oli mulle pienenä niin tärkeitä että en käyny tallilla moneen vuoteen, olin mielummin lasten kans.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.