Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vanha satula ei sovi

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   12.3.26 19:14:09

Ihan vaan erotuskaa tässä poden, kun aiemmassa elämässä hankittu maailman parhain satula ei sovi uudelle hevoselle. Se tunne, kun se itselle täydellinen ja rakas satula pitää hukata pois uuden (hevoselle sopivan) tieltä. Onko kellään muulla ollut sama, että tekisi mieli vaan jättää jemmaan muistoksi :D Vaikkei tuosta enää mitään käytännön iloa olekaan. Rahat toki pitäisi saada taskuun, että voi sitten sen uuden maksaa.

Re: Vanha satula ei sovi

Lähettäjä: ,,, 
Päivämäärä:   12.3.26 21:15:54

Joo en raski myydä itselle sopivia satuloita vaikka niihin ei sopivaa hevosta olisikaan. Minullla toki useampia hevosia ja muutaman vuoden sälein tulee joku uusi nuori joka taas ehkä sopii satulaan. Ja kaksi satulaa siis sellaista joista en ihan heti ole luopumassa.

Lähettäjä: pilkunviilaaja 
Päivämäärä:   13.3.26 10:02:08

Mulla on yksi itselle tosi sopiva satula parhaillaankin jemmassa, se ei sovi kummallekaan omista ja niillä on muut satulat, joista kyllä myös pidän.

Aiemmin, kun hepoilla oli satulat jotka ei olleet niin hyviä mulle, en raaskinut tästä tosi sopivasta satulasta luopua. Toivoin sen sopivan jollekin seuraavalle hevoselle, että saisin taas sen tunteen että satulassa voi olla helppo olla myös itselle.
Nyt raaskisin luopua tästä, kun huomasin että on muitakin satuloita, jotka voi olla tosi hyvin istuvia myös itselle eikä se ollutkaan tästä yhdestä penkistä kiinni. Mutta en ole saanut aikaiseksi myydä.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   13.3.26 11:40:11

Kyllä! Ihan samat fiilikset.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.3.26 12:37:08

Mulla on parikin vanhaa satulaa tallessa ihan vaan koska ne on itselle tosi hyviä ja myyminen on niin työlästä. Kyllä niitä hevosia aina sen verran liikkuu että saa ottaa käyttöön vanhojakin penkkejä.

Lähettäjä: Tinkerbell 
Päivämäärä:   13.3.26 15:31:12

Mulla on yksi satula mitä en ikinä myy pois, vaikka se ei nytkään nykyiselle hevoselleni sovi. Tuo minulle aivan täydellinen Butet koulusatula saa olla jemmassa niin kauan, kunnes se taas jollekin tulevalle hevoselleni sopii. Tai vaikka ei sopisikaan, niin silti en siitä luovu. Tuota paremmassa satulassa en ole vielä koskaan istunut.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   13.3.26 16:47:23

Mielenkiinnosta mitä nämä teidän ihanat satulat on?

Mullakin oli butet koulusatula ja se oli ihan taivaallinen. Möin sen kuitenkin pois kun heppa ei tykännyt niistä paneeleista (edes karvan kanssa) :(

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   13.3.26 17:35:37

Noniin, en oo siis ainoa! Vois olla helpompi tehä järkipäätös, jos satulan myyminen olis helpompaa (nopeet kaupat ja hyvä hinta) tai jos sen saisi vielä antaa vaihtona uudesta. Mutta ei taida nykyään juuri vaihtosatulat kelvata ja facebookissa myyminen on tuskaa ellei hinta ole räkähalpa.
Mulla tuo rakas satula on omaan takapuoleen hyvä ja sit toisaalta siihen liittyy ihania muistoja tosi paljon. Ei oo mihinkään ihan tosi harvinaiseen selkämuotoon tehty, eli saattaa sopia joskus toisellekin hevoselle, mutta tuskin on 20 vuoteen tulossa toista ellei tälle nykyiselle käy jotain yllättävää ja lähtee etuajassa.
Menettääköhän satulat arvoa ihan vuosien takia? Vaikka pitäisi hyvin ja kävisi vaikka toppauttamassa uudestaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.