Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voiko tallipaikkakyselyä laittaa viestillä?

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   12.3.26 13:48:41

Voiko tallipaikkaa kysellä voestillä/wa vai täytyykö soittaa?
Numero on ilmoitettu mutta ei muuta.

Re: Voiko tallipaikkakyselyä laittaa viestillä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.3.26 13:50:55

Soittaisin ja jos ei vastaa niin viesti perään

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.3.26 13:59:36

Tietysti voi

Lähettäjä: Armi 
Päivämäärä:   12.3.26 14:08:45

Jopa toivottavaa laittaa ensin viestiä. Yrittäjiä pommitetaan kaiken maailman myyntipuheluilla.

Päivämäärä:   12.3.26 14:14:00

Soita ensin, jos ei vastaa, niin jätä viestillä soittopyyntö jossa kerrot asiasi aiheen.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   12.3.26 14:30:12

Hain tallipaikkaa alle vuosi sitten, ja tykkäsin kyllä laittaa viestiä ensin. Lyhyesti(!) esittelin itseni (aikuinen) ja hepan (rotu, ikä, sukupuoli), kerroin olevani kiinnostunut tallipaikasta ja että voin myös soittaa. Joskus joku tp soitti takaisin tai sovittiin viestitse, milloin soitan; joskus sovittiin tutustumisaika suoraan viestillä ja juteltiin sitten paikan päällä.

Pari kertaa taisin soittaakin suoraan, mutta siinä ei koskaan tiedä, mihin ruokinta-/tarhaus-/lantalan tyhjennysrumban keskelle sitä soittaa...joten totesin viestin paremmaksi aloitukseksi.

Lähettäjä: Tallinpitäjä 
Päivämäärä:   12.3.26 15:16:59

Tottakai voi laittaa viestillä, saa toki soittaa tai laittaa spostia, sanoisin että ei ole väliä mikä yhteydenottotapa :)

Päivämäärä:   12.3.26 15:17:58

Aina olen laittanut viestillä

Päivämäärä:   12.3.26 16:24:51

Minä laitan aina viestillä kyselyä ja kerron samalla minulle sopivat soittoajat. Ihan sama kuka viestin vastaanottaja on, niin sitten joko soittavat niihin aikoihin kun voin vastata tai laittavat vastauksen viestillä takaisin. Koskaan en ole jäänyt ilman yhteydenottoa.

Lähettäjä: Jiip 
Päivämäärä:   12.3.26 16:33:54

Viesti, jossa kerron nimeni, asian (etsin tallipaikkaa) ja perustiedot hevosesta (myöhään ruunattu joten vaatii yksintarhauksen, ratsu mutta myös ajetaan joten koppakärryille tarvittaisiin säilytystila) ja kysyn, mihin aikaan voisin soittaa tallipaikka-asioilla.

Välillä on tullut soittoajat tai on suoraan ehdotettu tapaamista. Välillä on tullut viesti, ettei yksintarhaus tai koppakärryjen säilytys ole mahdollista.

Päivämäärä:   12.3.26 17:06:41

Soittelut raskaita. Itse haluan viestin jossa kerrotaan vähän jotain ja on nimi. Voi sitten vähän kartoittaa että onko henkilöstä varoituksia esim maksujen suhteen.

Lähettäjä: Fyfa 
Päivämäärä:   13.3.26 18:19:18

Tallimpitäjänä arvostan viestiä. Koska kädet on töitä täynnä, viestiin voi vastata kun itsellä sopiva väli. Toki viesteissäkin on eroja. Huono viesti on sellainen milä kysyy onko tilaa muttei kerro mitään siitä kuka etsii ja millaista paikkaa.

Päivämäärä:   13.3.26 19:37:34

viesti on minusta paras, kunhan siinä on tarvittavat tiedot. eli hevosen koko, sukupuoli ja luonne suurin piirtein, onko ollut laumassa vai yksin. näillä tiedoilla pystyy jo vastaamaan, onko mahdollisesti tilaa. sitten sovitaan tapaaminen ja kasvotusten esitellään tarkemmin.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   13.3.26 22:26:58

Olen kysynyt viestillä, esitellyt itseni ja hevoseni. Jos on ollut tilaa, niin olen sopinut suoraan tutustumiskäynnin paikanpäällä. Siinä on saanut jutella ja tutustua puolin ja toisin ja kysellä paremmin lisää.

Päivämäärä:   14.3.26 09:02:54

Viesti jossa nimi ja perustiedot ja sitten soitellaan lisää ja tavataan
Muukin toki käy mutta tuo on helpoin ja kivoin tapa

Ihme pohtijat ja viestittelijät joilla ilmenee koko ajan lisää erityisyksikkö.on tosi raskaita samoin nimettömät

Päivämäärä:   14.3.26 09:06:34

Mieluummin viesti

Päivämäärä:   14.3.26 12:10:16

Viestillä perustiedot itsestä ja hevosesta, loppuun kysymys, että soitellaanko vai sopisiko milloin tulla paikanpäälle juttelemaan. Yleensä näin, joskus olen soittanut ja olen kokenut sen huonoksi kun olen onnistunut just huonoon hetkeen soittamaan.

Lähettäjä: Miu 
Päivämäärä:   14.3.26 13:38:41

En edes vastaa jos viestillä kysytään. Meillä on tietty toimintamalli ja jos joku kysyy vaan onko tilaa, en usko että hän itsekään tietää millaista palvelua haluaa.
Itse en käytä turhaa aikaa tallin esittelyyn jos jo puhelimessa selviää että mm tarhaus ja ruokinta asiat eivät osu yksiin.

Päivämäärä:   14.3.26 13:42:12

Toivosin, että mulle ei soiteltas. Viestillä saa sanottua faktat lyhyesti ja tunnelma pitää aistia paikan päällä

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   14.3.26 15:22:31

Yleensä otetaan jo jonkin verran ennakkoon tietoa tallista ja toimintatavoista ennenkuin edes kysytään paikkaa. Somen kautta helppo kysellä.
Ei kai kukaan kysele jos se paikka ei ole sinnepäinkään mitä etsii. Minusta ihmeellistä jos ei jaksa palvella sen vertaa että vastattaisiin kyselyyn tai edes sen vertaa että soita niin puhutaan lisää.

Olettaisi että tallinpitäjä haluaisi keskustella naamatusten millainen ihminen olisi tulossa. Kun tämmöiset keskustelut kuitenkin antaa jonkinlaisen kuvan ihmisestä.

Jos ei vastata, ei varmasti tarvitse toiste kysyä. Sana myös kulkee.
Asiakaspalvelua kuitenkin tallinpitokin osittain. Ei pelkkää hevosen ruokkimista.

Päivämäärä:   14.3.26 15:26:51

., sä varmaan kerrot sen sitten siinä ilmotuksessa jos vapaita paikkoja mainostat.

Lähettäjä: .q 
Päivämäärä:   14.3.26 15:28:25

-, mä kyselin somessa ja vastaus oli "soita sinne".

Lähettäjä: Miu 
Päivämäärä:   14.3.26 15:36:31

- niinhän sitä luulisi mutta ei. Uskotko että tätä alaa 25 vuotta niin pihassa on jos jonkinmoista pyörähtänyt. Näitä viestikyselijöitä on vähän väliä ja alkuun toivotin tutustumaan. Paikanpäällä selviää että haluaa yksintarhauksen, ei saa laiduntaa ja pelkkä kuiva heinä käy. Ajanhaaskausta molemmille osapuolille kun näitä en tarjoa.
Ja ei, en mainosta koskaan.

Lähettäjä: Tet 
Päivämäärä:   14.3.26 18:56:42

Ensin viesti jossa lyhyt esittely ja soittopyyntö. Mutta ei kysymyksiä viestiin eikä oletusta että tallinpitäjä vastailisi kymmeniin kysymyksiin viesteillä vaan puhelimitse sitten puhutaan asiat läpi ja sen jälkeen toki vielä paikanpäällä jos edelleen vaikuttaa sopivalta paikalta.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   14.3.26 19:11:27

Olen eri alan yrittäjä mutta sovin aina erikseen soittoajat ensin viestillä/sähköpostilla. Sen verran toiminnan pyörittäminen vaatii tekemistä ja ajatusta, että kaikille reilumpaa kun myös täällä päässä on otettu se oma aika ja ajatus asialle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.