Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä haluaisit kysyä somettajilta

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   10.3.26 21:13:25

Mut et kehtaa?

Re: Mitä haluaisit kysyä somettajilta

Lähettäjä: Kollageeni 
Päivämäärä:   10.3.26 21:16:43

Meneekö ori nyt myyntiin kun meni langoista läpi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.3.26 21:57:07

^ Se rakentaa oriaidat ja jos nekään ei riitä niin ruunataan, kirjoitti niin

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   10.3.26 22:11:10

Onko somen tuoma julkisuus, posi&nega, sen arvoista että sitä haluaa tehdä suuremmalle yleisölle? Ja mikä siinä antaa onnistumisen tunteen?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   10.3.26 22:19:00

Mikä julkisuus? Itse teen vain omaksi ilokseni.

Lähettäjä: ,. 
Päivämäärä:   11.3.26 05:09:46

Pärjäisitkö elämässä ilman kaupallisia yhteistöitä? ( saisitko ostettua hevosellesi itse kaiken tarvittavan ja maksamaan ell itse)

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   11.3.26 07:39:58

"Pärjäisitkö elämässä ilman kaupallisia yhteistöitä? ( saisitko ostettua hevosellesi itse kaiken tarvittavan ja maksamaan ell itse."

Pärjäsitkö itse jos et kävisi töissä?? Työtä se joillekin on siinä missä kaupan kassankin työ.

Mua aina mietittyttää tämä "somettaja". Kuka on somettaja? Olenko minä, kun laitan instaan ja faceen päivityksen kerran, pari kuussa mutta surffailen somessa päivittäin ja lueskelen ht-nettiä huvikseni? Vai kuka on somettaja?

Lähettäjä: ,. 
Päivämäärä:   11.3.26 12:08:41

Luulempa että sosiaalisessa mediassa esillä olevista henkilöistä aika moni käy ns normaaleissa töissä joista saa palkkaa korvaukseksi menetetystä vapaa-ajasta. I

tse käyn siksi töissä että on vara maksaa omakotitalo ja talli ja muutaman hevosen kulut. Saakohan näitä korvattua someyhteistöillä? Jos mainostan hankkijaa saanko sielä kuukauden purut, k kauppaa että saan sieltä itselleni ruuat jne...

Lähettäjä: Hi 
Päivämäärä:   11.3.26 12:19:11

Miksi lopetit hevosen ja miksi syy on niin suuri salaisuus että sitä ei voi mainita?

Päivämäärä:   11.3.26 12:25:51

Oletko tyhmä tai jotain?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   11.3.26 14:10:33

Mikä ori

Lähettäjä: ijp 
Päivämäärä:   11.3.26 15:01:52

"Onko somen tuoma julkisuus, posi&nega, sen arvoista että sitä haluaa tehdä suuremmalle yleisölle? Ja mikä siinä antaa onnistumisen tunteen?"

Tästähän on moni postannut. Kun on pidempään, eli useamman vuoden ollut somessa suosittu, niin moni on muuttanut postaustapaansa ns. kiiltokuvamaiseksi, kun ei jaksa kaikkea sitä, mitä tulee vastaan. Jotkut ovat poistaneet anonyyminä kommentoinnin, toiset taas eivät ole sitä hyvästä syystä koskaan ottaneet edes käyttöön. Jotkut ovat jopa laittaneet tilinsä yksityiseksi, poistaneet seuraajista kaikki, joita eivät henk koht tunne ja halua seuraajinaan pitää, ja irtisanoneet jopa sponsorisopimukset, ettei ole enää mitään velvollisuutta postailla julkisesti.

Eli ilmeisesti monilla on tullut riittävästi negaa, jolloin sen myötä on muutettu postaustyyliä, tai se on alunperinkin pidetty ns. mainosmaisena, eli ei paljoakaan henkilökohtaisia asioita, joita muut voisivat repiä somealustoilla.

Lähettäjä: ll 
Päivämäärä:   11.3.26 15:11:54

"Pärjäisitkö elämässä ilman kaupallisia yhteistöitä? (saisitko ostettua hevosellesi itse kaiken tarvittavan ja maksamaan ell itse)"

Enemmänkin minua kiinnostaisi, että "ostaisitko kaiken sponsorituotteina saamasi omilla rahoillasi täydellä hinnalla, vai hankitko/käytätkö tuotteita vain, koska saat ne ilmaiseksi/halvalla?".

Eli vaihtaisiko merkkiä, tai jättäisikö kyseiset tuotteet kokonaan hankkimatta, jos ne ei olisi sponsorin kautta vaan oman lompakon pohjalta.

Sekin, että tarvitsetko oikeasti tuota kaikkea? Joka vuosi uudet loimet ja satulahuovat ja suitset. Onko ne siis niin huonoja, ettei samoja loimia tms. voi käyttää kahtena vuonna, vaan ovat käyttökelvottomia puolen vuoden/vuoden käytön jälkeen?

Ja varsinkin se, että "Kehuisitko tuotetta/merkkiä/myymälää, jos ei olisi kaupallinen yhteistyö?" Eli saisivatko kaverisi kuulla kehuja tuotteista/palveluista myös silloin, jos olisit asiakkaana omilla rahoillasi ilman taloudellista hyötyä?

Eräs tuttu on sanonut, että käyttää tiettyä merkkiä vain siksi, että se on sponsori. Jos ei saisi taloudellista etua, niin vaihtaisi merkkiä ainakin joidenkin tuotteiden kohdalla. Eikä todellakaan mainostaisi ja kehuisi kyseistä tuotemerkkiä kenellekään, jos ei saisi siitä rahallista hyötyä. Mutta sillä volyymilla eli hevosalan yrityksellä taloudellinen hyöty on merkittävä, joten raha puhuu.

Usein vain menee niin, että jos joku merkki alkaa sponssata, niin silloin pitää kaikki (mahdolliset) tuotteet hankkia heiltä. Esim. rehuvalmistaja tai hevosvarustevalmistaja ei ala sponssata, jos ostaa heidän kauttaan vain tiettyä rehua tai pelkät toppaloimet, vaan pitää ostaa kaikki, mitä heidän kauttaan saa. Vain sellaiset, joita ei kyseiseltä merkiltä/toimittajalta saa, voi ostaa muualta....

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   11.3.26 16:23:09

Oletko jotenkin tyhmä vai miksi jaat elämääsi julkisuudessa?

Päivämäärä:   11.3.26 16:36:20

Minuakin kyllä ihmetyttää somettajien hevosten lopetukset ja se että syystä ei haluta mainita mitään. Kyllä sitä väkisin tulee mieleen että ei taida olla kovin sujut lopetuspäätösten kanssa. Hevosia lopetetaan mitä erilaisimmista syistä eikä siinä ole mitään pahaa, jokaisen on mietittävä syyt vain oman tilanteen pohjalta. Jos päätöksen kanssa on sujut ja perustelut itselleen kestävällä pohjalla niin salailu menettää merkityksensä. Totta kai ihmisiä kiinnostaa ja koskettaa lopetus. Somen kautta "tuntemiinsa" hevosiin voi jopa vähän kiintyä tai ainakin pitää kovasti kerrotun pohjalta, jos on seurannut pitkään.

En kyllä ylipäätään arvosta mysteeripäivityksiä liittyivät ne mihin tahansa. Jos ei ole valmis jostain asiasta kertomaan somessa, ei siitä kannata tehdä yhtään mitään päivitystä. Mysteeripäivitykset herättävät vain turhaa spekulaatiota ja tällaisten päivitysten harrastajat antavat itsestään vähän jännän kuvan. Helpompi on, että sitä mitä ei ole valmis jakamaan ei jaa siellä somessa. Ei sinne kaikki asiat kuulu. Vain ne, jotka vilpittömästi haluaa kertoa.

Lähettäjä: u 
Päivämäärä:   11.3.26 16:56:26

Joskus vain tulee se tilanne, että hevonen on parempi lopettaa kuin pitää hengissä tai myydä eteenpäin. Syitä voi olla vaikea selittää someseuraajille, jotka eivät tilannetta ja hevosta tunne, vaan tietävät vain sen, mitä somesta haluavat ymmärtää. Eli on ihan turha edes yrittää selittää mitään, joten on parempi olla selittämättä.

Hevosia kuolee ja se asia on ymmärrettävä kun hevosen ottaa.

Ennemmin minä ihmettelen niitä, jotka pitävät väkisin hengissä ns. maanantaikappale-eläintä, joka on koko ajan saikulla tule-vikojen vuoksi, hampaista puolet poistettu jo kolmevuotiaana paradontiitin vuoksi, ruokavalio todella rajattu allergioiden vuoksi, kroppa ei kestä liikuntaa ja pääkoppa ei kestä joutenoloa, joten koetetaan virikkeistää sitä eläinparkaa vain jollain virikeleluilla... Olisi parempi todeta, että tämän eläimen elämä oli tässä ja harmi, ettei sille voinut parempaa elämää tarjota.

Lähettäjä: Anelma 
Päivämäärä:   11.3.26 18:29:51

II: haluaisin kysyä samoja asioita. Lakkasin seuraamasta erästä isoa somettajaa pelkästään tuon krääsän hamstraamisen takia. Tyypillä on hevonen, ajaa joka päivä isolla autolla kymmeniä kilometrejä tallille, matkustelee ulkomailla ja sitten vielä jatkuvasti shoppailee tai saa jotain. En halua seuraamalla tukea ihmistä, joka ei yhtään mieti omaa hiilijalanjälkeään.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.3.26 18:46:54

Mikä somettamidessa on se juttu, joka saa tekemään sitä? Etenkin kun paskaa näyttää tulevan kaikille niskaan joka tuutista riippumatta siitä, mitä tekee.

Lähettäjä: daff 
Päivämäärä:   11.3.26 18:47:53

"Lakkasin seuraamasta erästä isoa somettajaa pelkästään tuon krääsän hamstraamisen takia. Tyypillä on hevonen, ajaa joka päivä isolla autolla kymmeniä kilometrejä tallille, matkustelee ulkomailla ja sitten vielä jatkuvasti shoppailee tai saa jotain. En halua seuraamalla tukea ihmistä, joka ei yhtään mieti omaa hiilijalanjälkeään."

Onkohan sama tyyppi jonka seuraamisen minäkin lopetin samoista syistä?

Jatkuva krääsän haaliminen ja uusien tuotteiden ostaminen/saaminen ei minun mielestäni todellakaan ole sponsorille mitenkään hyvä asia, kun se viestii nimenomaan siitä, ettei tuotteet kestä mitään kun koko ajan niitä pitää olla uusimassa. Varsinkin jos sponssattava mainostaa olevansa minimalisti, jolla ei ole mitään turhaa, vähän väliä postaa siitä miten vähän tavaraa hänellä ja hevosellaan on, niin mihin hemmettiin katoaa ne jatkuvat tavaravuoret, joita ostelee ja sponsoreilta tulvii? Ei ne ainakaan omaan käyttöön jää, kun uusia tulee tilalle... Eli ei olleetkaan hyviä, käyttökelpoisia ja pitkäikäisiä?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   11.3.26 18:51:53

Onko sinulla narsistisia piirteitä, kun vielä aikuisenakin janoat huomiota?

Päivämäärä:   11.3.26 19:24:40

Miksi perustat toimintasi vastakkainasettelulle ja niin että pyrit itse nousemaan polkemalla muita alaspäin?

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   11.3.26 20:37:50

Mun mielestä on tosi outoa sanoa mysteeripäivitykseksi sellaista, ettei ihminen kerro miksi lopettaa hevosensa. Sehän on ihan tasan jokaisen oma asia kertooko, mitä se sinulle kuuluu? Kyllä minäkin kiinnyn moniin somessa seuraamiini hevosiin, mutta ei se silti mulle kuulu miksi omistaja niistä päättää luopua. Itse kerroin somessa oman hevoseni lopetuksen syyn jo ennen lopetusta, mutta en todellakaan oleta, että kaikki haluaa toimia samalla tavalla. Mulla ei ole niin montaa seuraajaa että olisi tällasia tarvinnut miettiä, mutta ymmärrän hyvin ettei isommilla tileillä haluta kaikkea kertoa. Ihan sama vaikka sen syyn kertoisi, niin niistä isommista tileistä täällä on SILTI aina pskanpuhujia.

Mysteeripäivityksiä on sellaiset "jotain tosi isoo tapahtuu mut en voi kertoo!!". Sellaiset onkin ärsyttäviä.

Lähettäjä: Anelma 
Päivämäärä:   11.3.26 20:46:45

daff: En tiedä, mutta jos henkilö, jonka hevosen ylimääräisiä tavaroita on kaapit pullollaan ja sen takia kampetta on välillä myynnissä, käyttää kahden kuukauden aikana varusteisiin 847€, niin on ihan rehellistä kerskakulutusta.

Lähettäjä: Ku 
Päivämäärä:   11.3.26 20:56:30

Tykkään seurata somettajaa jolla 2 ponia, mutta mua häiritsee suunnattomasti kun niiden heinäastia ulkona on niin korkealla, että ponit eivät voi millään syödä luonnollisessa asennossa. Haluaisin mainita asiasta, mutta koen sen epäkohteliaana.

Päivämäärä:   11.3.26 21:00:05

Poistitko itse ig tilisi vai canceloitiinkö sut?

Lähettäjä: 6 
Päivämäärä:   12.3.26 03:09:26

"Onko sinulla narsistisia piirteitä, kun vielä aikuisenakin janoat huomiota?"

Jos jaan hevosarkeani someen päiväkirja muotoisesti että ne jää myös itselle muistiin ja seuraajia kertyy siinä samalla vuosien saatossa useampi tuhat niin millä tapaa se tekee narsistin tai huomion hakuisen?

Lähettäjä: Nicki 
Päivämäärä:   12.3.26 05:34:27

Se, että joku - oli somettaja tai ei - ei halua kertoa hevosensa lopettamisen syitä somessa, on varmasti isolta osin näiden foorumeiden ansiota. Teit niin tai näin, aina joku keksii jotain räävittävää, ja mitä isompi sometili, sitä enemmän päätöksiäsi ruoditaan. Hevosen lopettaminen ei ole koskaan helppoa ja kevyttä, ja jos haluaa surra rauhassa, omistajan päätöstä pitäisi pystyä seuraajien kunnioittamaan. Ja vaikka lopetuksen syy olisi ajan, rahan tai minkä tahansa puute eikä esimerkiksi sairastuminen tai onnettomuus, päätös on aina omistajan oma valinta johon muilla ei pitäisi olla sananvaltaa. (Tällä en viittaa hevoseen, josta ensimmäinen lopetuksesta kommentoinut luultavasti puhui, mutta ihan yleisesti.)

Päivämäärä:   12.3.26 05:51:32

Hevosen lopettaminen ei ole koskaan helppoa ja kevyttä, ja jos haluaa surra rauhassa, omistajan päätöstä pitäisi pystyä seuraajien kunnioittamaan.

Eikös hötölässä olla sitä mieltä että hevonen on vain harrastusväline joka lopetetaan todella heppoisin perustein ja eikun uutta putkeen....

Päivämäärä:   12.3.26 07:56:11

Jos jaan hevosarkeani someen päiväkirja muotoisesti että ne jää myös itselle muistiin ja seuraajia kertyy siinä samalla vuosien saatossa useampi tuhat niin millä tapaa se tekee narsistin tai huomion hakuisen?

No eikö sitä päiväkirjaa voi pitää vain itselleen sitten?

Lähettäjä: 6 
Päivämäärä:   13.3.26 03:59:43

^ miksi ihmeessä kun voin pitää julkisenakin :)

Lähettäjä: Hip 
Päivämäärä:   13.3.26 08:05:25

Eikö sometus ole narsistista? Ja hassua aikuiselta ihmiseltä?

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   13.3.26 08:38:56

tai huomion hakuisen?

Eikös huomion haku ole somettamisen idea?

Lähettäjä: up 
Päivämäärä:   13.3.26 10:47:38

Minulla on reilu tuhat seuraajaa instassa, eikä yhtään sponsorisopimusta tai muuten saa rahaa somettamisesta. Minä pidän "julkista päiväkirjaa", koska tykkään lukea muiden vastaavia arkisia heppapäiväkirjoja ja tykkään jakaa itse samanlaista. Olen somen kautta saanut valtavasti vertaistukea sekä hyvinä että huonoina hetkinä. Luulen, että tilini on niin pieni ettei somen huonot puolet ole vielä osuneet omalle kohdalle ja minulle tämä sopii hyvin näin. En pyri kasvattamaan tilini seuraajamäärää enkä esimerkiksi enää juurikaan käytä tageja julkaisuissani. Omasta mielestäni en someta huomion takia vaan sen yhteisöllisyyden vuoksi. Minulla on pieni kotitalli, jonka arkea jaan ja seuraan vastaavia tilejä.

Päivämäärä:   13.3.26 22:41:37

toimiiko sormi sormettaessa?

Lähettäjä: Ristikko 
Päivämäärä:   14.3.26 10:07:58

Itselläni kohtalaisen paljon seuraajia. Jouduin lopettaa hevosen, niin kerroin hyvin pintapuolisesti syyt, niin että seuraajille jonkinlainen käsitys mitä taustalla ollut, mutta en tarkasti. Sama juttu kun heppaa yritettiin hoitaa. Ja pyysin ettei asiasta kyseltäisi enempää.

Syynä se, että jo kun hevosta yritettiin hoitaa, niin tallilla ollessa melkein jokainen ihminen joka päivä kysyi hevosesta ja antoi neuvoja miten itse tekisi - vaikken heillekään ollut kertonut tarkkaan mitä hevosella oli ja mitä kaikkea hoidettu. Tallilla käymisestä tuli todella raskasta ja loppuaika hevosen kanssa oli erittäin stressaavaa. Tähän kun olisi tullut vielä somessa kaiken maailman neuvot ja spekuloinnit, olisi se ollut itselle liikaa siinä kohtaa. Helpompi sitten myöhemmin tarkentaa syitä, kun on saanut itse ensin rauhassa käsitellä asiaa.

Päivämäärä:   14.3.26 10:18:38

Miksi kuvaat ilman lupaa toisen yrityksen tiloissa, toisen kotiympäristössä ja muutenkin kehtaan itsesi lisäksi nolata muutkin yhdistämällä heidät huomiohuoraukseesi?
Miksei voi kysyä etukäteen sopiiko tällainen toiminta tallilla vai ei? Vältyttäisiin turhalta hamitukselta ja eripuralta. Kaikki kun ei halua tulla yhdistetyksi somettajiin eikä.olla julkisuudessa edes välillisesti vaan pitää tuota touhua sivistymättömänä ja typeränä.

Lähettäjä: !!! 
Päivämäärä:   14.3.26 10:32:01

. kysymys niin top on! Lisään vielä että miten oikeutat itsellesi brändin noston, yhteistyökuviot ja muun postaamalla sinulle tuntemattoman ihmisen omistamasta hevosesta kysymättä julkaisulupaa myös häneltä?

Lupa tallinpitäjältä tai ratsastajalta tai hevosen vuokraajalta ei ole lupa hevosen omistajalta. Itselle ei tulisi mieleenkään postailla yksityisissä tiloissa kuvattuja videoita yksityisomistuksessa olevasta hevosesta ilman kaikkien asianomistajien lupaa. Kaikki ei halua lapsiaan, tilojaan, lemmikkejään, puolisoitaan ym someen ja tämä pitäisi olla mahdollista silloin kun ei asioida julkisissa tiloissa tai tapahtumissa joissa kuvaamiseen ei tietenkään ole estettä.

Lähettäjä: !! 
Päivämäärä:   14.3.26 10:43:44

Eikö nolota aikuisena haluta jakaa nobody arkeaan julkisesti? Kuvitteleeko joku saavansa hyväksyntää?

Lähettäjä: :/ 
Päivämäärä:   14.3.26 11:23:35

Kyllä aika monia tuntuu kiinnostavan tää "nobody arki" 8)

Lähettäjä: palstapoliisi 
Päivämäärä:   14.3.26 11:36:52

Tämä on Ratsastus-palsta. Viekää nuo somepaskajuttunne vaikka Sennulaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.