|
Lähettäjä: ll
Päivämäärä: 11.3.26 15:11:54
"Pärjäisitkö elämässä ilman kaupallisia yhteistöitä? (saisitko ostettua hevosellesi itse kaiken tarvittavan ja maksamaan ell itse)"
Enemmänkin minua kiinnostaisi, että "ostaisitko kaiken sponsorituotteina saamasi omilla rahoillasi täydellä hinnalla, vai hankitko/käytätkö tuotteita vain, koska saat ne ilmaiseksi/halvalla?".
Eli vaihtaisiko merkkiä, tai jättäisikö kyseiset tuotteet kokonaan hankkimatta, jos ne ei olisi sponsorin kautta vaan oman lompakon pohjalta.
Sekin, että tarvitsetko oikeasti tuota kaikkea? Joka vuosi uudet loimet ja satulahuovat ja suitset. Onko ne siis niin huonoja, ettei samoja loimia tms. voi käyttää kahtena vuonna, vaan ovat käyttökelvottomia puolen vuoden/vuoden käytön jälkeen?
Ja varsinkin se, että "Kehuisitko tuotetta/merkkiä/myymälää, jos ei olisi kaupallinen yhteistyö?" Eli saisivatko kaverisi kuulla kehuja tuotteista/palveluista myös silloin, jos olisit asiakkaana omilla rahoillasi ilman taloudellista hyötyä?
Eräs tuttu on sanonut, että käyttää tiettyä merkkiä vain siksi, että se on sponsori. Jos ei saisi taloudellista etua, niin vaihtaisi merkkiä ainakin joidenkin tuotteiden kohdalla. Eikä todellakaan mainostaisi ja kehuisi kyseistä tuotemerkkiä kenellekään, jos ei saisi siitä rahallista hyötyä. Mutta sillä volyymilla eli hevosalan yrityksellä taloudellinen hyöty on merkittävä, joten raha puhuu.
Usein vain menee niin, että jos joku merkki alkaa sponssata, niin silloin pitää kaikki (mahdolliset) tuotteet hankkia heiltä. Esim. rehuvalmistaja tai hevosvarustevalmistaja ei ala sponssata, jos ostaa heidän kauttaan vain tiettyä rehua tai pelkät toppaloimet, vaan pitää ostaa kaikki, mitä heidän kauttaan saa. Vain sellaiset, joita ei kyseiseltä merkiltä/toimittajalta saa, voi ostaa muualta....
|