Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi hyväksikäytät yrittäjiä?

Lähettäjä: Kati 
Päivämäärä:   10.3.26 08:30:50

Eli miksi käyt sovittamassa kypärän tai saappaat paikallisessa varusteliikkeessä ja sitten tilaat netistä? Saat sovituspalvelua ja sitten kannat rahasi muualle.

Re: Miksi hyväksikäytät yrittäjiä?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   10.3.26 08:31:18

Koska nämä ihmiset on ääliöitä :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.3.26 08:35:03

Tai käydään kaupassa sovittamassa, otetaan tuotelapusta kännykällä kuva ja tilataan netistä.

Lähettäjä: Pitäisi laittaa 
Päivämäärä:   10.3.26 08:35:58

Sovitusmaksu joka palautetaan jos ostaa.

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   10.3.26 08:45:27

Siksi koska saatan saada halvemmalla muualta. Kyllä se lama ihan samalla tavalla on iskenyt kuluttajaan kuin yrittäjäänkin. Jos voin tukea niin tuen, mutta tällä hetkellä omat kukkaronnyörit on tärkeämmät entä toisten.

Lähettäjä: Oda 
Päivämäärä:   10.3.26 08:50:18

On ihan ok ostaa sieltä, mistä halvimmalla saa, mutta ei ole ok käydä sovittamassa kivijalkaliikkeessä. Osta vaan netistä halvalla, mutta kanna sitten itse se riski, että koko on väärä, malli on väärä tai tuotteessa on muuta reklamoitavaa. Kanna itse vastuu myös palautusrumbasta. Kaikki kunnia hevostarvikekauppiaille Suomessa. Heitä kannattaa tukea, muuten ei kivijalkaliikkeitä kohta ole lainkaan!

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   10.3.26 08:53:27

"On ihan ok ostaa sieltä, mistä halvimmalla saa, mutta ei ole ok käydä sovittamassa kivijalkaliikkeessä. Osta vaan netistä halvalla, mutta kanna sitten itse se riski, että koko on väärä, malli on väärä tai tuotteessa on muuta reklamoitavaa. Kanna itse vastuu myös palautusrumbasta. Kaikki kunnia hevostarvikekauppiaille Suomessa. Heitä kannattaa tukea, muuten ei kivijalkaliikkeitä kohta ole lainkaan!"

Juuri näin.

Päivämäärä:   10.3.26 08:55:45

Ja hyvin monella ei ole oikeasti edes kyse rahasta. Siitä, ettei millään voisi maksaa suomalaisen kivijalka myymälän hintoja. Kyse on ahneudesta, halutaan merkki kypärä ja satulahuopa ja jalustimet ja housut ja uudet se tämä ja tuo.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   10.3.26 08:57:02

Aikoinaan ystävän sisko otti liikkeestä kotiin sovitettavaksi vaatteen, piirsi siitä kaavat kotona ja teki itse. Harrasti tätä jonkin verran. Palautti hameen /mekon sitten liikkeeseen

Lähettäjä: just niin 
Päivämäärä:   10.3.26 09:11:06

Ns. Showrooming ilmiö. Euroopassa on jo käytössä sovitusmaksu ja toinen on hintatakuu tyyliin "Poweri".
Tsemppiä myymälöille.

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   10.3.26 09:41:18

Mitäs laitat hyllyyn sellaista tavaraa mitä saa muualtakin. Ei asiakas ole velvoitettu ostamaan mitään, vaikka kokeileekin. Mitä jos oikeasti aikoo ostaa ja joutuu sovittamaan monet ennenkuin löytyy hyvät?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   10.3.26 09:48:27

"Mitäs laitat hyllyyn sellaista tavaraa mitä saa muualtakin. Ei asiakas ole velvoitettu ostamaan mitään, vaikka kokeileekin. Mitä jos oikeasti aikoo ostaa ja joutuu sovittamaan monet ennenkuin löytyy hyvät?"

pelle.

Lähettäjä: Puuttuu 
Päivämäärä:   10.3.26 10:08:40

Ostaisin kivijalkaliikkeestä, mutta kun kokoa ei ole eivätkä tilaa. Juuri muutama viikko sitten olin ostamassa housuja. Menin kivijalkaliikkeeseen ja löysin todella kivat housut. Sovitin ja minulle sopiva koko oli M. Hyllyssä ei kuitenkaan ollut tarvitsemaani väriä koossa M. Kysyin myyjältä, koska M-kokoa ko. värissä on tulossa ja voisinko varata seuraavasta kuormasta housut itselleni. Myyjä sanoi, ettei noita housuja olla enää tänä keväänä tilaamassa, mahdollisesti seuraavan kerran syksyllä. Myöskään yhtä yksittäistä M-koon housuparia eivät tilaa.

Menin kotiin, katsoin löytyisikö samat housut netistä ja löytyiväthän ne. Tilasin siis netistä, kun kivijalkaliike ei halunnut tilata.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.3.26 10:46:29

Juu.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   10.3.26 11:27:06

” On ihan ok ostaa sieltä, mistä halvimmalla saa, mutta ei ole ok käydä sovittamassa kivijalkaliikkeessä. Osta vaan netistä halvalla, mutta kanna sitten itse se riski, että koko on väärä, malli on väärä tai tuotteessa on muuta reklamoitavaa. Kanna itse vastuu myös palautusrumbasta. Kaikki kunnia hevostarvikekauppiaille Suomessa. Heitä kannattaa tukea, muuten ei kivijalkaliikkeitä kohta ole lainkaan!”

Tämä.

Puuttuu: tuo on ihan eri tilanne. Sulle ei ollut sopivaa kivijalassa saatavilla. Yritit jopa pyytää seuraavasta kuormasta. Ei kukaan oleta, että ostat väärän kokoisen tuotteen, jos sopivaa ei ole. -.-

Päivämäärä:   10.3.26 11:56:34

Mistä se liike tietää ostatko netistä vai et vaikka et ostaisikaan sitä mitä sovitat? Itse saatan esim. kypäriä sovittaa parissakin liikkeessä, ja ostan sitten sieltä mikä olikin paras.

Päivämäärä:   10.3.26 12:02:46

”” On ihan ok ostaa sieltä, mistä halvimmalla saa, mutta ei ole ok käydä sovittamassa kivijalkaliikkeessä. Osta vaan netistä halvalla, mutta kanna sitten itse se riski, että koko on väärä, malli on väärä tai tuotteessa on muuta reklamoitavaa. Kanna itse vastuu myös palautusrumbasta. Kaikki kunnia hevostarvikekauppiaille Suomessa. Heitä kannattaa tukea, muuten ei kivijalkaliikkeitä kohta ole lainkaan!”

Tämä.
Kävin vasta liikkeessä sovittamassa uutta kypärää.
Samalla katsoin että olisin saanut saman kypärän 80€ halvemmalla netistä tarjouksesta.
Ostin kuitenkin liikkeestä, yrittäjää on tuettava.
Kypärää en netistä tilaa summamutikassa, haluan sen sovittaa ensin.

Päivämäärä:   10.3.26 12:15:38

Ei vaan pysty ketään kieltämään toimimasta miten haluaa.
Toimikoon sitten rikkaimmat niin miten on oikeudenmukaisinta kaikkien kannalta.
Ja vain ne parhaat kivijalkamyymälät menestyy, missä on tarpeeksi iso valikoima ja hyvä palvelu. Pk seudulla Hipposport, Horse & Rider, sitten tietty Hööks.. Nämä vain on ainoat käymisen arvoiset kaupat. Muut on niin pieniä että ihmettelen suuresti kannattavuutta ylipäänsä vaikka mitään nettiostelijoita ei kävisikään kaupassa. Ja sitten tietysti se mahdollinen "sovituspalvelu" ei maksa sille myyjälle mitään. Se työntekijä on anyway sinne palkattu ja jos olet ainut asiakas niin mikäs siinä sitten. Sekin on tilaisuus palvella hyvin niin mahdollisesti tulevaisuudessa se tyyppi ostaa sieltä ja palaa sinne.
Hyvin monesta liikkeestä ei myös mitään palvelua saa.. Useat kaupat kiersin pk seudulla syksyllä kun etsin kypärää ja eipä todellakaan kaikissa saanut minkäänlaista palvelua, juurikin niistä pienemmistä liikkeistä ei saanut JA niiden valikoimakin on niin pieni että ihmettelen jos joku käy siellä muka sovittelemassa.. :D

Lähettäjä: Ykä 
Päivämäärä:   10.3.26 13:19:07

Miksi vain hevostarvikkeet….kyllä porukka käy Tokmannilla ja tilaa Temusta saman tavaran.

Usein näissä liikkeissä on vain rajatusti kokoa esim XS. Pakko tilata ulkomailta.

Päivämäärä:   10.3.26 13:38:34

No toivottavasti kukaan ei oikeasti tilaa Temusta yhtään mitään..

Eihän Tokmannilla ja Temussa edes ole samat tuotteet. :'D

Lähettäjä: uujwa 
Päivämäärä:   10.3.26 14:36:06

Ymmärrän sen, että kivijalkamyymälässä on omat kulunsa, mutta monilla ei ole vaihtoehtoa, jos netistä saa halvemmalla.

Varsinkin jossain 300 e kypärässä tai 600 e saappaissa se alennus voi olla jo merkittäväkin.

Toki ostan mieluummin kivijalkamyymälästä ja vaikka pyydän heitä tilaamaan minulle sopivan koon, jos sitä ei myymälässä ole*, koska haluan että kivijalkamyymälät pysyvät hengissä ja minulla on onneksi varaa maksaa tuotteesta se mitä pyydetään.

* Esim. haluan mustat saappaat merkki X malli Y koossa 39, mutta niitä on myymälässä vain ruskeina tuon kokoisena, niin sovitan ruskeita ja pyydän tilaamaan ne mustana, jolloin ne menee myymälän saldoon. Moni siis itse ehdottaa tuota, kun muutenkin tilaavat myymälään tuotteita.

Ostan kaiken mahdollisen suoraan myymälöistä. Vaikken olekaan himoshoppailija, niin kivijalkamyymälät on kuitenkin ihania ja minä yritän niitä roposillani pitää pystyssä. Valitettavasti minulla on vain yksi hevonen, mutta olen luvannut ostaa kavereillekin jotain, kunhan tulevat myymälään ostamaan sen.

Esim. kun jouduin olemaan paljon reissussa, useamman kerran muutaman viikon reissuja ja hevoseni on puolihoidossa, niin lupasin ostaa minun vuoroni tehneille jokaiselle uuden haluamansa loimen paikallisista kivijalkamyymälöistä. Jokainen sai siis itse valita minkä ja mistä ostaa, ja minä sitten hain ne joko itse tai heidän kanssaan. Saimme pidettyä kivijalkamyymälöitä vähän paremmin pystyssä ja tallikavereiden hevosilla oli paremmat loimet, joista tallityöntekijäkin tykkäsi.

Toinen vaihtoehto on ollut, että maksan laskun, jos työllistävät paikallista pienyrittäjää. Oli se sitten ompelija, puuseppä, siivooja, mikä vain. Muutama kyllä pyytänyt maksamaan ell- tai kengityslaskun, mutta toimiihan sekin :D

Positiivinen puoli tuossa on se, että minä todellakin saan apua aina kun tarvitsen. Eikä kukaan pidä minua hyötyjänä ja lokkeilijana.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.3.26 14:44:29

Kaikista naurettavinta tässä on se että ne kypärät joissa alennus netistä ostettaessa voisi olla jotenkin merkittävä ovat niitä joita ostetaan pelkästään siksi että "Näytetään että minulla on rahaa"

500 euron kypärät ovat laadullisesti ja suojaavuudeltaan paljon paskempia kuin 150 euron kypärät. Mutta 500 euron kypärät ovat hienoja vain ja ainoastaan siksi että ne ovat kalliita.

Lähettäjä: ded 
Päivämäärä:   10.3.26 15:13:26

Kaverini ratsasti aikoinaan todella paljon. Sitten tuli taukoa. Palasi selkään viime vuonna ja käytti edelleen GPA-kypäräänsä, joka on kuulemma yli 15 v vanha. Mutta kun se on niin hyvä päähän edelleen ja aikoinaan maksoi 500 euroa, niin eihän sitä voi roskiin heittää. Kun sitten kävi kaverinsa nuorella hevosella jotkut pikkukisat harjoituksen vuoksi ja joutui ostamaan nykyaikaisen, sääntöjen mukaisen kypärän, niin valitti, kun se on ruma. Osti siis halvimman minkä löysi. Muuten ratsastelee edelleen se ikivanha kypärä päässä, vain kisoissa on käyttänyt sitä nykyaikaisempaa.

No, kukin tyylillään. Minä en vuosikausia uskalla yhtä kypärää pitää. Ostankin yleensä max 250 e kypäriä, Nykyinen taitaa olla juurikin joku 130-150 e kypärä, en muista. Sellaisen sai ihan kivijalkaliikkeestä niin pääsin sovittamaan. Kypärän haluan aina sovittaa.

Päivämäärä:   10.3.26 15:26:16

Itse en koskaan mene kivijalkamyymälään sillä ajatuksella, että haluan sovittaa jotain netistä tilaamista varten. Kuitenkin usein käyn vaan kiertelemässä ja mikäli näen jotain kivaa niin sovitan kyllä. Mikäli satun tietämään, että kyseinen tuote on netissä reilusti edullisempi niin saatan tilata tuotteen, kun en sitä nyt heti varsinaisesti tarvitse.

Mikäli menen liikkeeseen tietäen, että haluan ostaa tuotteen x ja käytän myyjän apua esimerkiksi koon valitsemiseen, ostan tuotteen aina kyseisestä liikkeestä. Nämä ovat usein kalliimpia hankintoja kuten saappaat tai kypärä ja näiden hinnoittelun selvitystyön teen etukäteen ja menen liikkeeseen, jonka hinta on houkuttelevin.

Mielestäni kivijalkamyymälöitä on hyvä tukea, mutta niiden tekohengittäminen on turhaa. Mikäli liike hinnoittelee itsensä täysin ulos kilpailusta ja asiakkaat siirtyvät muualle, ei liikkeellä ehkäpä ollut tilaa juuri tässä markkinassa.

Lähettäjä: hmh 
Päivämäärä:   10.3.26 16:57:15

Pk-seudulla sentään vaihtoehtoja, mutta yritäppä Keski-Suomessa, kun ainoat liikkeet on Puuilo, Hankkija ja Jyvässeudun ratsukkotarvike, missä niin surkeaa asiakaspalvelua, ettei tartte enää mennä. Ostin edellisen kypärän tästä syystä Hankkijalta, Kuopioon Suitsisoppiin ja Hööksille kuitenkin parin tunnin reissu suuntaansa ja tarve monesti ihan parin päivän haarukalla, etenkin jos kypärästä kyse. Mielumminhan pienyrittäjää suosisi ketjun sijasta, mutta minkäs teet kun ei aspahommat luonnistu keltään kyseisessä myymälässä.

Lähettäjä: niinpä 
Päivämäärä:   10.3.26 17:09:19

Vaikka ilmiö, jossa käydään sovittamassa liikkeessä ja ostetaan myöhemmin verkosta, on todellinen (usein kutsuttu Showrooming), on hyvä miettiä myös pidempää aikaväliä. Hevosalalla monet tuotteet, kuten kypärät, turvaliivit ja ratsastushousut ovat sellaisia, joissa sovitus ja asiantunteva neuvonta ovat todella tärkeitä. Jos kivijalkaliikkeet katoavat kovan hintakilpailun takia, kuluttajat menettävät samalla mahdollisuuden sovittaa, saada asiantuntija-apua ja ratkaista ongelmat nopeasti. Siksi kuluttajille ehkä tärkein neuvo on yksinkertainen: jos saat liikkeessä hyvää palvelua ja löydät sopivan tuotteen, harkitse ostamista samasta paikasta, vaikka hinta olisi hieman korkeampi kuin verkossa. Se on tavallaan sijoitus siihen, että paikallinen asiantuntemus ja sovitusmahdollisuus säilyvät myös tulevaisuudessa. Toinen hyvä tapa on ainakin antaa liikkeelle mahdollisuus vastata hintaan, monesti erikoisliikkeet pystyvät tulemaan vastaan, jos asiakas kertoo avoimesti nähneensä tuotteen halvemmalla. Näin kuluttaja saa sopivan varusteen ja samalla auttaa pitämään alan palvelut elinvoimaisina.

Päivämäärä:   10.3.26 17:26:02

Tuotteissa, joissa en ole varma ostopäätöksestä sovitushetkellä, saatan käydä sovittamassa, ja tilaan sitten myöhemmin sieltä, mistä halvalla saan. Ainoan lähiseudun hevostarvikeliikkeen valikoima on hyvin rajallinen, enkä lähde ajamaan yli tuntia vain siksi, että en osannut edelliskerralla isommassa liikkeessä käydessäni päättää, käytänkö 500 euron kypärään, joka ei kuulu kaikkien liikkeiden vakiovalikoimaan, vai puolet halvemman BOT:in kypärän. Sen, mitä lähellä olevasta hevostarvikeliikkeestä saa hyllystä, ostan sieltä.

Lähettäjä: ri 
Päivämäärä:   10.3.26 17:32:11

Nykytilannetta en tiedä, mutta joskus kävin silloisella asuinpaikkakunnallani hööksissä ja sielläkin oli asiakaspalvelu niin köpöä, että mieluummin tilaan verkosta. Kaksi naista eivät edes tervehtineet ja kun kävin jotain kysymässä, toinen kääntyi pois ja toinen pyöritteli silmiään tympääntyneenä purkkaa syöden eikä hänestä saanut mitään irti. Kun menin maksamaan ostokseni, niin juttelivat vain keskenään, ei silloinkaan edes tervehtineet.

Eli siihen voi olla moniakin syitä, miksi ihmiset ennemmin tilaavat netistä kuin käyvät paikallisessa myymälässä... Tuosta kyllä melkein 10 v aikaa ja tietääkseni kyseisessä kaupungissa on edelleen hööksin kivijalkamyymälä olemassa, eli kai se on kuitenkin vielä kannattavaa. Ehkä minun kohdalleni sattui sitten vain kaksi osaamatonta ja tympeää yksilöä, jotka olivat ehkä ekaa ja ainoaa päiväänsä tuuraamassa...

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   10.3.26 17:50:23

No ei kai suoraan voi vetää sellaista johtopäätöstä että kallis kypärä on huonompi kuin halpa :o

Päivämäärä:   10.3.26 18:02:19

Siksi koska olen kuluttaja ja on vapaus valita mistä ostaa.

Päivämäärä:   11.3.26 00:25:50

Tuo tyyli on yksi erityisen hyvä syy ghostata ihminen- Jos näen jonkun toimivan noin, se muuttuu minulle ilmaksi, jota en edes hengitä.

Minä kannatan aina paikallisia. En ruinaa lounaspaikoista kantisetuja vaan maksan pyydetyn hinnan, ostan niin paljon kuin vain voin paikallisilta. Jos niillä ei ole hyllyssä, pyydän tilaamaan.

Lähettäjä: Peile 
Päivämäärä:   11.3.26 03:04:38

Kuka hullu laittaa omiin varusteisiin satoja euroja, hevosen kyllä

Päivämäärä:   11.3.26 10:27:45

Käytin paljon Horzen myymälää, kun se vielä oli. Osui sopivasti matkanvarrelle, ja tein usein heräteostoksiakin. Nyt heräteostoksiin ei oikein ole mahdollisuutta, ainoat kivijalkaliikkeet on pieniä, joista saa kyllä palvelua, mutta valikoima on suppeampi ja tarjouksia harvoin, eikä tunnu luontevalta mennä vain katselemaan jos jotain tarttuisi matkan. Joudun tilaamaan rehut kuitenkin verkosta, niin samalla tulee tilattua muutakin. Se kypärä muutaman vuoden välein ei sen enempää vie konkurssiin tämän harrastuksen kohdalla, kuin auta liikkeenpitäjääkään yksittäisostoksena. Ja jos pienessä liikkeesssä on kypärävalikoimakin pienehkö, niin väistämättä joutuu käymään useamman liikkeen läpi löytääkseen ei vain sopivan, vaan myös sopivimmista parhaan. Kiertelyn jälkeen joko palaat johonkin jo käytyyn, tai tilaat sen netistä.

Lähettäjä: vanha mummo 
Päivämäärä:   11.3.26 12:26:10

Nykyään useimpien kivijalkamyymälöiden tarjonta on pelkkää sitä showroomia. Ennen vanhaan erikoisliikkeistä sai myös asiakaspalvelua ja neuvontaa sopivan tuotteen hankintaan. Toki tilattiin tuotteita asiakkaan toiveesta jos vaikka sopivaa kokoa ei hyllystä löytynyt.
Palvelusta olisin vieläkin valmis maksamaan, ja ostaisin tarvitsemani tuotteet kaupasta jossa pääsen sovittamaan ja hypistelemään eri vaihtoehtoja. Kuulun siihen sukupolveen, joka erottaa laadukkaamman materiaalin ja työn jäljen heikommasta ja sen, kannattaako siitä maksaa.
Ei haittaa, vaikka myymälässä jokin tavara olisi vähän kalliimpi kuin postimyyntinä tilattu. Hinta se tulee minun ajalleni ja vaivalleni jos joudun palauttamaan vikaostoksia.

Päivämäärä:   11.3.26 12:56:44

Mikä pakko kivijalkamyymälöitä on olla, kaiken saa netistä. En ymmärrä tätä pelkoa että 'kohta ei kivijalkamyymälöitä ole', mitä sitten.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   11.3.26 13:17:30

Kivijalka myymälöitä tuskin tulevaisuudessa kovin paljoa tulee olemaan, koska tilaaminen netistä on helppoa ja halvempaa.

Päivämäärä:   11.3.26 13:52:02

Toivoisin enemmän (isompia) kivijalkaliikkeitä alalle. Haluaisin ostaa rehusäkin heti, enkä tilata jostain. Kun loimi hajoaa, haluaisin hakea hyllystä uuden enkä lähteä tilailemaan. Nyt rehut saa Puuilosta tai Hankkijalta jos oikea merkki sopii, ja liike on lähellä. Jotain vähänkään erikoisempaa rehua ei saa kuin tilaamalla. Mutta tottahan se on, jos liike ei kannata, sitä ei ole. Siksi siirryimme Puuilon tuotteisiin, se kun on lähellä. Valitettavasti sieltäkään ei erikoisempia tarvikkeita saa, ja vaikka erilaisten kuolainten hipeltely on jo mahdotonta.

Lähettäjä: kdlf 
Päivämäärä:   11.3.26 13:54:21

Täällä on onneksi Hööks, Hankkija ja Puuilo. Niistä saa jo aika paljon ostettua suoraan hyllystä ja usein on myös tilattu jotain, jos sitä ei ole nyt paikalla mutta valikoimaan kuitenkin kuuluu.

Lähettäjä: pöh 
Päivämäärä:   11.3.26 14:17:31

"Tuo tyyli on yksi erityisen hyvä syy ghostata ihminen- Jos näen jonkun toimivan noin, se muuttuu minulle ilmaksi, jota en edes hengitä."

Minä ghostaan sen liikkeen missä ei saa palvelua. Toista kertaa en lähde kyselemään. Tilaan mielummin verkosta, tai ehkä kaikkein mieluiten ostan käytettynä jos löydän.

Päivämäärä:   11.3.26 14:26:33

Mikä pakko kivijalkamyymälöitä on olla, kaiken saa netistä. En ymmärrä tätä pelkoa että 'kohta ei kivijalkamyymälöitä ole', mitä sitten.

Kun jokin varuste menee rikki, niin odotatko sitten viikon että saat uuden? Minä en odota vaan tuen paikallista yrittäjää.

Päivämäärä:   11.3.26 15:32:48

Minä kannatan aina paikallisia. En ruinaa lounaspaikoista kantisetuja vaan maksan pyydetyn hinnan, ostan niin paljon kuin vain voin paikallisilta. Jos niillä ei ole hyllyssä, pyydän tilaamaan.

Sama täällä!

Lähettäjä: Minerva 
Päivämäärä:   11.3.26 15:53:59

Mä olen saanut aina hyvää palvelua Jyvässeudun ratsukkotarvikkeessa.

Lähettäjä: llcc 
Päivämäärä:   11.3.26 16:16:52

Pyrin aina ostamaan paikalliselta, mutta se vain ei aina onnistu/ole järkevää.

Esim. paikkakunnalla ei missään myydä isoa potkukelkkaa, joka netin perusteella maksaa joka paikassa 170-190 e. Yksi myymälä voisi sen tilata, tuotteen hinta 180 e, mutta tuotteen tilaamisesta myymälään tulee 90 e lisämaksu, tuotteen saapumista pitäisi odottaa 2 viikkoa ja tuote pitäisi kuitenkin hakea sieltä myymälästä 8 km päästä.

Jos tilaan sen suoraan valmistajalta, se maksaa 170 euroa, toimitus ja kotiinkuljetus on ilmainen, tuote tuodaan kotiovelle ylihuomenna, postiauton kuljettaja soittaa etukäteen oletko kotona klo 18 ja hymyilleen toivottaa hyvää päivänjatkoa.

Ei tarvitse kovin montaa kertaa miettiä, tilaanko tuotteen suoraan valmistajalta vai käynkö hakemassa paikallisesta rautakaupasta...

Sama monen muun tuotteen kanssa. Vaikka mistä etsit, niin et löydä sitä paikkakunnan kivijalkamyymälöistä. Tai sitten se maksaa moninkertaisesti ja kestää vielä kauemmin. Ainoa järkevä vaihtoehto on tilata netistä.

Päivämäärä:   11.3.26 16:50:38

” jos saat liikkeessä hyvää palvelua ja löydät sopivan tuotteen, harkitse ostamista samasta paikasta, vaikka hinta olisi hieman korkeampi kuin verkossa. Se on tavallaan sijoitus siihen, että paikallinen asiantuntemus ja sovitusmahdollisuus säilyvät myös tulevaisuudessa.”

Tämä on tosiaan harmittavaa jos liikkeet katoavat. Katoavat myös sovitusmahdollisuus.
Kypärää kun etsin niin hankalaa on. Minulla sen verran hankalan mallinen pää, että mielummin sovitan useita ja ostan sitten sen sovittamani jonka totesin hyväksi.

Ja tosiaan rikkoutuneen varusteen tilalle jos haluaa nopeasti uuden, ei se onnistu tilaamalla.

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   11.3.26 18:10:10

En koe hyväksikäyttäväni yritystä, jonka valikoimissa ei sovitusten jälkeen ole sitä kokoa/mallia, jonka olisin muuten ostanut.
Vaikka yritys lupaa tilata mulle tuotteen, niin jos löydän sen nopeammalla toimituksella ja jopa edullisemmin muualta, niin eiköhän mun sitoutuneisuus alkuperäiseen myyjään ollut siinä.

On ihan selvää ettei mikään yritys voi pitää varastoissaan kaikille sopivia kokoja ja malleja. Jo vaikka työvaatemarkkinoilla pääset vain arvioimaan materiaaleja ja mahdollista sopivuutta omaan käyttöösi. Tuote hankitaan sitten muualta, jos hinnasta ja tuotteen saatavuudesta ei päästä asiakkaan näkökulmasta sopuun.

Lähettäjä: KOsa 
Päivämäärä:   11.3.26 19:18:49

HIHS oli huonot sovitustilat, jos oli ollenkaan. Jäi ostamatta housut kun ei viitsinyt esitellä alastomuutta niin pienen verhon takaa

Päivämäärä:   12.3.26 14:22:21

Käyn kivijalkaliikkeessä sovittamassa, ja jos sama tuote on halvemmalla myynnissä jossain muualla, niin kysyn myyjältä saako tuotteen heiltä siihen samaan hintaan, vai tilaanko muualta.
Ei ole minun tehtäväni rahoittaa heidän toimintaansa, jos hinnat ei ole kilpailukykyiset.

Päivämäärä:   12.3.26 14:44:21

"Käyn kivijalkaliikkeessä sovittamassa, ja jos sama tuote on halvemmalla myynnissä jossain muualla, niin kysyn myyjältä saako tuotteen heiltä siihen samaan hintaan, vai tilaanko muualta.
Ei ole minun tehtäväni rahoittaa heidän toimintaansa, jos hinnat ei ole kilpailukykyiset."

Joku jossain polkee hintoja niin sinä käyt kiristämässä paikallista yrittäjää? Tästä saat ihan 10 pistettä!

Päivämäärä:   12.3.26 14:57:19

Oletan, että ei se "joku jossain" myöskään myy tappiolla, koska tappiollinen liiketoiminta ei ole kannattavaa. Ihan samalta valmistajalta, samaan hintaan se joku jossain on myös tuotteen hyllyynsä ostanut.

Lähettäjä: Karen 
Päivämäärä:   12.3.26 15:15:44

Ei hyvänen aika.... oikeastiko kuvittelet, että hinnat valmistajalta ovat kaikille jälleenmyyjille samat? Tai että esim. ison halpatyövoimaa käyttävän verkkokaupan kulut olisivat verrannolliset suomalaisen työvoiman kuluihin?

Päivämäärä:   12.3.26 15:21:09

Mitä halpatyövoimaa esim. ruotsalainen tai alankomainen verkkokauppa käyttää?

Päivämäärä:   12.3.26 15:28:08

Ootko - oikeasti noin pöljä?

Mä voin pyörittää verkkokauppaa kotoani. Tartten ehkä huoneen tai autotallin taikka varaston jos en halua asuntooni niitä tavaroita. Voin tehdä perus päivätöitä muualla ja sitten iltasella sivutoimena pakata ja postittaa tuotteita.

Kivijalassa, jossa sä voit käydä sovittamassa niitä tuotteita on aivan eri kulut. Lisäksi siellä pitää olla se työntekijä tönöttämässä paikan päällä.

Ehkä tosin kommenttiesi perusteella todennäköisesti et ole kuullut eri maiden erilaisista ALV-kannoista.

Päivämäärä:   12.3.26 15:29:03

Isot verkkokaupat käyttävät automaattivarastoja, jossa on tunnetusti halpatyövoimaa käytössä. Ei taukoja ja vessaan et pääse kesken työvuoron. Näitä ne verkosta ostajat sitten tukee.

Lähettäjä: Surullista 
Päivämäärä:   12.3.26 15:32:38

On oikeasti surullista lukea, miten "pihalla" ihmiset ovat. Ei ole ihme, että Suomi on taantumassa ja eikä tulevaisuus parempaa lupaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.