Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kahden hevosen etupurullinen traileri

Lähettäjä: Ostohousut jalassa 
Päivämäärä:   6.3.26 14:29:05

Edessä on (käytetyn) trailerin osto kahdelle hevoselle. Olen vähän epävarma siitä, että mikä on sopiva/riittävä sisäleveys, kun toinen hevosista on lähemmäs 170cm korkea, ja missä merkeissä/malleissa etupurku on tilavin/helpoin? Olisin kiitollinen vinkeistä! Tarkoitus olisi ostaa kerralla mahdollisimman vakaa ja käyttömukavuuksiltaan hyvä traileri.

Re: Kahden hevosen etupurullinen traileri

LähettäjäOstohousut jalassa 
Päivämäärä:   6.3.26 14:34:39

Ainiin ja jos jollain on tarjolla käytettynä tällainen kohtuuhintaan, niin saa laittaa sähköpostia. :)

Lähettäjä: Hui 
Päivämäärä:   6.3.26 14:44:43

Ifor Williams HB511. Menee isompikin hevonen kyytiin ja on mukava hevoselle.

Näitä et kyllä saa edes käytettynä mihinkään pilkkahintaan sillä säilyttävät arvonsa hyvin. Jonkun Chevalin saat siihen kohtuuhintaan, koska eivät säilytä arvoaan.

Päivämäärä:   6.3.26 14:54:59

Kiitos vinkistä! Pilkkahintaan en tarvitsekaan, vaan hinta-laatusuhteeltaan järkevän trailerin. :)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.3.26 14:59:10

Iforeja löytyy markkinoilta jonkun verran käytettynä. Useimmiten kympistä ylöspäin hyväkuntoiset

Lähettäjä: Ume 
Päivämäärä:   6.3.26 15:09:33

Tallikaverilla UmeSläp B50. Etupurku. Siellä matkustaa yhtä aikaa n. 185 säkäinen puokki ja n. 165 säkäinen suokki.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.3.26 16:16:39

"Jonkun Chevalin saat siihen kohtuuhintaan, koska eivät säilytä arvoaan."

Aijaa. Minä olen monta kertaa ihmetellyt, miten 10 v vanhasta, ulkopinnaltaan haalistuneesta eikä muutenkaan priimakuntoisesta 1,5 hepan Gold one origins kopista pyydetään käytettynä yksityisellä myyjällä 5 tonnia. Uutenahan se on nykyään 7690 e
+ satulakaappi 640 e
+ hokkimatto 160 e
+ iskinvaimentimet 140 e
= 8630 e

https://www.devente.fi/gold-origins-one

Aika hyvin mielestäni Chevalitkin säilyttävät arvonsa, kun tuollaiset vm 2015 kopin pyörivät viime vuonna pitkäänkin torissa 4900 e tai 5000 e hintapyynnillä.

Ja kun vertaa muidenkin traikkujen hintoja niin ei ne nyt paljoa halpene 10 vuodessa uuteen verrattuna... Minä en näkisi mitään syytä ostaa 10 v vanhaa traikkua jos muutaman tonnin lisähinnalla saan ihan upouuden takuineen...

Päivämäärä:   7.3.26 20:00:46

Onko vielä suositella muita malleja tai antaa muita hyviä vinkkejä? Nuo Ifor Williams HB511 ja UmeSläp B50 otan nyt ainakin seurantaan myytävien traikkujen suhteen.

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   8.3.26 07:42:11

Siinäpä nuo parhaat ovat, oikeasti. Meillä Ume ja yli 20v vanhana on edelleen varsin toimiva ja siisti peli. Alulattia ja teli, vaneria ainoastaan silloissa jotka vaihdettu. En voi kuin suositella.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   8.3.26 11:57:03

Oma lähemmäs 180cm hevonen on matkustanut hyvin ifor williams hbx506 ja chevalin touring country.

Lähettäjä: Kaisa 
Päivämäärä:   8.3.26 21:49:12

Böckmannin Portax K

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.3.26 20:21:23

Mun iso heppa matkustaa Ifor HB511 - aiemmin oli pienempi heppa ja silloin riitti pienempi Iforin malli :)

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   9.3.26 21:04:18

Ollaan kuljetettu Chevalin etupurkutraikulla yhdessä 180 ja 170 säkäisiä puoliverisia. Eihän se nyt hullun tilava ole näille, mutta hevoset eivät vaikuta mitenkään kärsiviltä.

Kaksi isohkoa (160-165 säkäistä) suokkia menee tässä kyydissä myös aivan hyvin.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   9.3.26 22:16:37

Pari vuotta sitten satsasin ja ostin Iforin. On kyllä hintansa väärti. Isot yli 170cm hevoset matkaa tyytyväisenä.

Päivämäärä:   10.3.26 08:50:04

Kannattaa käydä katsomassa sitä etupurkuoven korkeutta. Mielestäni Chevalissa ja Umessa se on tosi matala, tyyliin 180cm. En veisi siitä isoa hevosta. Iforissa on tilava etupurku.

Päivämäärä:   10.3.26 08:57:01

Chevalit pitää hintansa kyllä todella hyvin. Myynnissä en ole nähnyt yhtään käytettyä halvemmalla kuin mitä itse uutena 2020 olen maksanut.

Lähettäjä: Hepo 
Päivämäärä:   10.3.26 11:01:03

Meillä ainakin Umessa korkea etupurku. Siinä on sillan lisäksi erillinen ylös nostettava luukku.

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   10.3.26 11:11:46

Meillä on Umen B45 ja tosiaan etupurussa on sillan lisäksi yläluukku, joka nousee kattoon asti. Meidän 165 ja 170 cm lämminveriset kulkevat etupurusta helposti.

Lähettäjätampere 
Päivämäärä:   10.3.26 11:29:52

Voisin vaihtaa chevalin etupurun tavalliseen samanlaiseen jossa olisi satulakaappi. En jaksa lähteä myymään mutta jos joku haluaisi vaihtaa päikseen niin onnistuisi.

Päivämäärä:   10.3.26 21:24:36

Kiitos kaikille suosituksista, ihanaa kun olette jaksaneet vastailla.

Lähettäjä: Aj 
Päivämäärä:   11.3.26 07:58:58

Tampere, onko sun etupurku kahden hevosen cheval? Voisin olla kiinnostunut vaihdosta

Lähettäjä: < 
Päivämäärä:   11.3.26 08:51:24

Ostin juuri vuosi sitten chevalin touring country xl kärryn etupurulla. Tutkin monia kärryjä, toki nämä mun mielipiteitä.

UmeSläp B50 oli mun makuun jotenkin ahdas se hevosten lastaustila ja en tykännyt ylipäänsä siitä edestä ahtaasti taakselastauksesta. Kun taas käännettiinetuperin hevoset, oli hevosten päätila edessä todella ahdas.

Ifor Williams HB511 ihan pidinkin, mutta sellaista en löytänyt satulakaapillisena.

Cheval touring countryn olin viittä vaille ostamassa pienempänä mutta oli se vaan aivan valtavan ahdas. Tykästyin kuitenkin chevalin satulakaapin ideaan.

Päädyin sitten ostamaan cheval touring country XL kärryn. Aivanhuippu iso ja tilava, ihan kävittämätön tila edessäkin vaikka on satulakaappi+iso hevonen. Kevyt ja tasainen vetää, helppo lastata hevonen kun matala mukava kärry. Hyvät luukut ja ikkunat, toimiva etupurku. Satulakaappihan on aivan mahtava, sinne mahtuu kaikki ja vähän enemmänkin. Tietty täysalumiinenen säilymisen kannalta hyvää, ei mätäne. Moni sanoi että talvella se on ku paksstin vetää. En kylä huomannut mitään etoa vanhaan humbaurin vanerikärryyn. Sopiva ilman vaihto, sopiva lämpö ollakseen traileri kovilla pakkasilla. Ei mitään ongelmaa.

Itse ostin deventeltä

Päivämäärä:   11.3.26 08:52:02

Niin ja mulla 175cm isorakenteinen ja todell apitkäkaulainen hevonen, matkustaa erittöin väljästi

Lähettäjä: tampere 
Päivämäärä:   11.3.26 09:04:48

On, Gold 2 f pullman vm 2012. Jos sulla uudempi, voin maksaa väliä.

Lähettäjä: any 
Päivämäärä:   11.3.26 10:23:41

Olen kuullut, että Chevalit tehty heikommista osista ja vähänkään aktiivisemmassa käytössä tvaativat jatkuvaa huoltoa/osien uusimista. Ja sen mitä olen itse katsellut niitä sisältä niin kaikki tuntuu huomattavasti heppoisemmilta kuin muissa kopeissa.

Lähettäjä: tk 
Päivämäärä:   11.3.26 10:25:48

Minulla on pitkärunkoinen hevonen ja olen tyytyväinen ifor 511:n etu- ja takapuomin väliseen tilaan. Monessa muussa ns isossa ei ole huomioitu mäyräkoiranmallista matkustajaa.

Lähettäjä: lhh 
Päivämäärä:   11.3.26 11:07:03

"Olen kuullut, että Chevalit tehty heikommista osista ja vähänkään aktiivisemmassa käytössä vaativat jatkuvaa huoltoa/osien uusimista."

Mitä niistä pitää jatkuvasti huoltaa ja mitä osia olla uusimassa? Kai olet joltain vähän tarkemmin kuullut?

Kaikista vempeleistähän täytyy pitää huolta ja mitä aktiivisemmassa käytössä ne on, niin sitä parempaa huolta niistä pidetään, että pysyvät kunnossa.

Pahimmassa kunnossa ovat ne kärryt, jotka vain seisovat pihassa vuodesta toiseen ja nurmikko kasvaa alla. Kun niitä ei käytetä, niin ei niitä tietenkään myöskään mitenkään huolleta.

Oma traikkuni on liikkeellä noin kerran kuukaudessa ihan siksi, että pysyy kunnossa eikä mätäne pihaan. On kivetys alla, katto päällä ja laskettava ovi edessä, niin ei ole sään armoilla.

Päivämäärä:   11.3.26 11:23:44

Minä olen vuosikaudet ajanut samalla chevalilla vuoden ympäri useamman kerran viikossa enkä ole joutunut uusimaan yhtään mitään.

Lähettäjä: EE 
Päivämäärä:   11.3.26 11:36:18

Meillä kolmas cheval jo menossa, nyt etupurullinen, kaasujousia ja valoja uusittu ei muuta, mutta huollettu aina hyvin

Lähettäjä: jeeju 
Päivämäärä:   11.3.26 11:47:40

Samaa ihmettelen.

Ihan normaalistihan kaikki peräkärrryt pitää huoltaa ja pitää kunnossa. Mikä Chevaleissa on sellaista, että niitä pitää koko ajan olla korjaamassa, mutta muita traikkuja ei tarvitse?

Eihän sellaisia traikkuja tietenkään huolleta ja korjata mitä ei käytetäkään :D

Päivämäärä:   11.3.26 12:41:28

Tuo chevalin touring country xl vaikuttaa varteenotettavalta vaihtoehdolta, kiitos vinkistä.

Mistä olette ostaneet uutena ifor williams HB511 mallin trailerit? Rupean pikkuhiljaa kallistumaan siihen, että ostan trailerin suoraan uutena.

Päivämäärä:   11.3.26 14:33:53

Tuollainen kommentti että ''olen kuullut...'' eikä mitään omaa kokemusta tai faktaa mitä ongelmaa ollut on kuin tuuleen huutaisi. Ihan hölynpölyä.

Mä ostaessani chevalia selvittelin useilta vuosia chevalin kärryn tai kärryjä omistaneilta kokemuksia ja erittäin tyytyväisiä oli kaikki. Ja en koe kyllä yhtään että olisi mitenkään heppoisia rakenteeltaan :D Mulla edeltävä kärry oli humbaur madero iso ja vankka kärry sekin ja kyllä siinä kaikki kahvat, ovet, nokkapyärät, väleiseinät kaikki oli paljon laaduttomampia ja huonommin toimivia kuin tässä chevalissa. Toki iahn eri hintaluokan vehje kyseessä. Tiettyhän esim vanha mätä vaneri lastaussilta painaa enemmän kuin nykyaikasen alumiinikärryn silta mutta ei se siitä alumiinisesta huonompaa tee, se on ominaisuuksiltaan erilainen vain.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   11.3.26 15:29:24

Ifor on järkevä, vaihdoin Umesta siihen ja olen kyllä tyytyväinen.

Lähettäjä: tia 
Päivämäärä:   11.3.26 15:43:49

Kokemuksia Böckmanin Portax K:sta kellään?

Missä hintaluokassa nuo Iforin isommat kopit on? Meneekö viekö tuon portaxin ylikin? Portax reilut 20000e

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.3.26 16:19:01

Portax L oli ihan super. Niitä harmillisen harvoin myynnissä.

Päivämäärä:   11.3.26 18:15:17

Meillä Ifor, heppa on pitkä ja korkea :) Ollaan oltu tyytyväisiä, tilava etupurku ja kulkee tasaisesti näillä pikkuteilläkin.

Lähettäjä: Oona 
Päivämäärä:   13.3.26 12:58:22

Meillä ifor Williams hb 511. Kuljettanut kahta isoa 176cm ja 172cm purkkiin siinä yhtä aikaa. Erittäin mukava vetää tulee tasaisesti ja on hevosille mukava jousituksen ja matalan lastaussillan takia. Etupurku on leveä ja tukeva. Traileri itsessään on painava eli tarvii kyllä kunnon vetopelin sitten.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   13.3.26 15:20:28

Se mikä itsellä tökkii Umessa ja Chevalissa on se ylöspäin aukeava lastaussillan ”yläläppä”. Vähän huonommin lastautuvalle isolle hevoselle ne tuntuvat olevan ongelma (jos nostaa pään niin osuu siihen luukkuun saman tien). Tietysti jos on verho, niin ei ongelmaa. Iforissa on sivuille aukeavat luukut, joiden kanssa tätä ongelmaa ei ole.

Itse ostin Iforin käytettynä, mutta on vuoden 2021 malli, joten uudehko. Tämä tuli ihan suomalaiselta välittäjältä ja Facebookista bongattuna.

Päivämäärä:   13.3.26 18:46:01

Iforeja liikkuu jonkun verran käytettynäkin, tuntuvat kyllä menevän aika nopeasti, ainakin itse myöhästyin parista. Mutta tähän käytettynä ostettuun 10 v vanhaan oon tosi tyytyväinen, on hyvässä kunnossa.

Lähettäjä: Petra 
Päivämäärä:   13.3.26 19:44:40

Ifor HB511 sillat ja seinät ulkopinnan alla vaneria, ei voi verrata täysalumiineihin, vaikka hyvä traileri onkin. HBX511 alumiinia mut kalliimpi.

Lähettäjä: hyvä tarjolla 
Päivämäärä:   14.3.26 16:08:22

Laitoin sähköpostia!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.