Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä syystä sanoit vuokralaisen irti?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.3.26 10:24:35

Kysymys tallinpitäjille, mistä syystä sanoit vuokralaisen hevosineen irti?

No miksei hevosen omistajillekin joiden hevosella vuokraaja, miksi sanoit vuokraajan irti?

Re: Mistä syystä sanoit vuokralaisen irti?

Lähettäjä: Jiitee 
Päivämäärä:   6.3.26 10:34:46

Ei ole tarvinnut irtisanoa ketään. Talli ollut pian 20v.

Päivämäärä:   6.3.26 10:34:50

Laskujen maksussa ongelmaa, ei noudata sopimuksen ehtoja tai tallin sääntöjä, tyyppinä sellainen jonka läsnäolo aiheuttaa harmia ja sekaannusta muille tallilaisille. Siinä ne yleisimmät lähtöpassin syyt

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.3.26 10:56:57

Vuokra oli aina myöhässä. Olisin siinäkin joustanut mutta kun tästä keskusteltaessa asenne oli ylimielinen että mitä minä nyt hermoilen, kyllä edellisessäkin paikassa sai maksaa kun ehtii. Irtisanoin samana päivänä. Ei myöskään suostunut tuomaan passia tallille.

Päivämäärä:   6.3.26 11:03:00

"No miksei hevosen omistajillekin joiden hevosella vuokraaja, miksi sanoit vuokraajan irti?"

Oli monta asiaa. Maksut myöhästeli. Jätti tavaroita joskus rapaiseksi ja joskus ihan pitkin talli/tonttia, paras oli kun jouduin etsiä hevoseni satulaa ja se löytyi ulkoa. Sitten alkoi jättää tulematta niin että ilmoitti vasta silloin kun olisi pitänyt olla jo tallilla, tai ei ilmoittanut ollenkaan. Kyllä asiat meni välillä myös normaalisti mutta kun noita epäkohtia alkoi olemaan liikaa ja liian usein niin oli pakko ilmoittaa että hänen vuokraus loppuu. Josta sitten tietysti loukkaantui.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.3.26 11:21:13

Maksamattomat laskut tai maksut aina myöhässä
Varastelu (tavarat, rehut)
Ilmapiirin myrkyttäminen ja varjohallituksen pitkäminen (vanhempi asiakas määräili uusia asiakkaita & vuokraajia, tulkitsi tallin sääntöjä omaksi edukseen ja keksi omia sääntöjä, puhui jatkuvasti pahaa muista ja muista asiakkaista huomasi, että he vältteli tätä henkilöä)
Hevosen hoidon laiminlyöminen, eläinsuojelulliset perusteet
Valittaminen ja yleinen tyytymättömyys kaikkeen (en kokenut, että tarjoamani palvelu voi vastata asiakkaan tarpeisiin tai hän ei millään ymmärtänyt ostamansa palvelun sisältöä)
Hevosen vaarallinen käytös ja asiakkaan välinpitämättömyys muiden asiakkaiden ja työntekijöiden turvallisuudesta
Asiakas ei uskaltanut/osannut/halunnut käsitellä muita hevosia kuin omaansa, vaikka tiesi alusta alkaen että kyseessä on kimppahoitokonsepti

Tallinpito on minulle harrastus eikä pääelinkeino, joten onneksi on varaa valikoida asiakkaat ja pitää karsinoita myös tyhjänä. Nykyään käytäntönä on, että asiakkaaksi otetaan vain jos tallin nykyisen asiakkaan ja aiemman tallipaikan tallinpitäjän suositukset.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   6.3.26 12:10:20

Kaikesta valittaminen ja ilmapiirin myrkyttäminen.
Meillä pieni kotitalli, jossa puitteet erittäin asialliset ja hyvin pidetyt. Vuokra erittäin alhainen, oikeastaan omakustannushintainen, koska raha tulee muualta ja tilukset velattomat. Ulkopuolisia hevosia pidetään lähinnä siksi, että on itselle seuraa ja päästään kisamatkoille ja lomille ja silloin sovitusti vuokralaiset hoitavat tallivuoroja. Tämä etukäteen kerrottu ja hyvin tiedossa. Meillä ihanat asiakkaat, jotka viihtyneet vuosikausia ja muodostuneet ystäviksi, kunnes erehdyin ottamaan tämän yhden, joka osoittautui kyllä ihan mahdottomaksi.

Selän takana valitti milloin mistäkin, mikään ei ollut hyvin. Ladan hinnalla olisi pitänyt saada mersu; ihan tuli jopa yllätyksenä, että syksyn tullen kenttä oli liian märkä (juu ei ole sadan tonnin kenttä, mutta ihan asiallinen hyväpohjainen kotikenttä, mutta kun sen syksyn satoi viikkoja putkeen), pakkasten tullen jäätyi eikä saatu sitä pidettyä täysin ratsastuskunnossa kaiken aikaa. Heinää oli kolmea eri sorttia( ja kaikki erinomaista laatua),mutta mikään ei kelvannut vaikka omille suorittaville kisahevosille syötimme samaa, kuiviketta oli liian vähän, vaikka valui ulos karsinasta ja sitä oli lupa laittaa itse lisää, ja oikeastaan kaikki oli huonosti. Kysyttäessä kaikki oli hyvin, mutta muille asiakkaille valitti kaiken aikaa ihan kaikesta. Sanoin sopimuksen irti ja itkien sanoi, että on ollut paras paikka, missä on hevostaan pitänyt...? Mitä ihmettä, miksi sitten valitti ja piinasi muiden tallilaisten elämää, jopa niin että muut alkoivat välttelemään tallilla käyntiä samaan aikaan hänen kanssaan. Jopa minä katsoin ikkunasta, että jaa, nyt on hänen auto pihassa, enpä menekään tallille. Jonkin sortin mt-ongelmainen kai sitten oli?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.3.26 12:26:18

Pari maksuongelmien takia. Yhden siksi että hän ei ollut tyytyväinen palveluun mutta ei myöskään itse ymmärtänyt lähteä. Jatkuva palautetulva huonoista pohjista, heinistä, kuivikkeista, tarjousta, aikatauluista jne. Kaikki muut asiakkaat olivat tyytyväisiä ja hevonen voi hyvin. Kerroin, että mikään ei ole muuttumassa ja sopimuksen mukaan toimitaan, mutta valitus jatkui. Yllättyi irtisanomisesta kyllä kovasti. Vielä kiltisti irtisanoin vasta laidunkauden päätteeksi eli monen kuukauden irtisanomisaika. En tiedä missä hän nyt hevostaan pitää.

Päivämäärä:   6.3.26 13:56:18

Irtisanoin hevoseni vuokraajan. Katselin vähän liiankin pitkään, mutta kun oli hyvä vuokraaja niin annoin aikaa. Hän putosi hevosen selästä ja loukkaantui vakavasti. Palasi selkään liian nopeasti (kävi myöhemmin ilmi että monta viikkoa ennen kun olisi lääkärin mukaan saanut) ja hevonen reagoi siihen selvästi. Hän ymmärsi onneksi mokansa ja piti uudestaan pidemmän toipumistauon, ja palasi selvästi ratsastuspelkoisena takaisin.

Homma ei enää toiminut kun hänelle ei käynyt kuin aina joku yksi tietty päivä viikossa, ja hän kävi ratsastamassa puoli tuntia käyntiä tai riimulenkillä. Pari kertaa mietin että pitääkö mun nyt mennä vielä itse liikuttamaan sen hevonen vuokraajan päivän iltana kun ei saanut enää vuokraajan kanssa ikinä kunnon liikuntaa. On kiva itsekin joskus käydä vaan lyhyellä käyntimaastolla mutta kun on vilkas hevonen joka tarvitsee paljon liikuntaa, ei niitä mahdu viikkoon kuin yksi. Vihon viimeinen niitti oli kun hän oli käynyt vaan tyttärensä kanssa harjaamassa hevosen.

Hän myös kävi aiemmin valmennuksissa noin kerran kuussa mutta loukkaantumisen jälkeen ei enää käynyt vaikka olisi todellakin pitänyt katsoa esim. istuntaa ammattilaisen kanssa. Erottiin onneksi sovussa ja hän tiedosti itse ettei homma toiminut. Hän jätti ratsastuksen kokonaan moneksi vuodeksi tämän jälkeen.

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   6.3.26 14:52:19

20 vuotta ollut talli, mutta vasta viime vuosina olen ottanut periaatteen että irtisanon vähän matalammalla kynnyksellä. Yleensä valittajat ja ilmapiirin myrkyttäjät vaihtaa paikkaa oma aloitteisesti, mutta saattavat pesiä paikalla pilaamassa mun ja muiden harrastusta turhan monta kuukautta. Olen siis alkanut irtisanoa kaikki tavalla tai toisella harmia aiheuttavat ja ikävät tyypit heti ensi merkistä. Tylyä, joo, mutta näin pysyy oma muutenkin riittävän raskas työ kivempana tehdä ja ilmapiiri hyvänä.

Syitä:
*Valittaminen. Jos joku asia alituisesti rassaa niin että siitä täytyy kaikille valittaa, niin mielestäni itseään saa syyttää. Tallipaikkaa katsoessa ja sopparia allekirjoittaessa on selvinnyt mitä palveluun kuuluu, millä tavalla ja mitä ei. Jos etsii jotain muuta, niin sitä löytyy muualta.
*Hevosen vaarallinen, hankala tai hallitsematon käytös. Ei tarvinne edes selittää. Kivoja hevosia on maailma täynnä. Jonkun muuten kivan asiakkaan vähän hankalaa hevosta kyllä pitäisin, ja pidänkin.
*Lisäpalvelun haluajat, tinkaajat ja vuokrien kanssa myöhästelevät. Halutaan palveluita, ja yllätytään kun ne maksavat extraa. Tai ei välitetä maksaa eräpäivään mennessä ollenkaan. Mitä tällaisia pitämään kun jonossa on kymmenen muuta tulijaa jotka eivät tarvitse extroja tai maksavat niistä. Tai ylipäänsä maksavat.

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   6.3.26 15:15:56

m: Toivottavasti sinulla oli todisteet tästä selän takana puhumisesta, ettei kyseistä henkilöä vain savustettu muiden toimesta ulos.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   6.3.26 19:21:42

Kyllä oli todisteet, näin jopa tekstiviestit mitä oli muille lähetellyt. Ja kun kysyin viesteissä olleista asioista, niin kielsi koskaan sellasta sanoneensa. Itse kerran satuin kuulemaan, kun puhui toiselle huonosta heinästä ja sen liian vähästä määrästä, vaikka meillä saa syöttää niin paljon kuin kukin hevonen vaan jaksaa syödä. En siis sitäkään valitusta ymmärtänyt. Hevosensa oli lihava…

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.