Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten joku jaksaa klo 8 ratsastustunnille?

Lähettäjä: Piip 
Päivämäärä:   5.3.26 23:39:21

Jos tunti alkaa klo 8, pitää tallilla olla jo n.klo 7.15. Herätys la tai su aamuna klo 6 aikoihin jo? Kammottava ajatuskin. Meidän tallilla alkaa vkonloppuna ensimmäinen tunti jo kahdeksalta. Itse olen iltavirkku, mutta klo 21- 22 tunti on myös kovin myöhään -hevosen purkamisen ja hoitamisen jälkeen 22.30 pääsee lähtemään kotiin ja julkisilla 23.15 kotona. Siinä kun pukkaa adrenaliinia on vaikea päästä nukahtamaan ennen klo 01 ja aamulla 6.30 herätys töihin. Mutta A-tunnit on usein vasta tähän aikaan. Miten itse selviät jos tuntisi on näinä aikoina?

Re: Miten joku jaksaa klo 8 ratsastustunnille?

Lähettäjä: Tir 
Päivämäärä:   6.3.26 00:31:44

Tavoitteelliset urheilijat treenaavat mihin aikaan vaan. A-tasoiset tulevat tunnille, vaikka se olisi aikaisin aamulla tai myöhään illalla, kunhan pääsevät tunnille. C/B-tasoiset tulevat tunnille vain prime time aikaan. Jos tunti on liian aikaisin tai myöhään C/B-tasoiset vaihtavat paikkaa tai harrastusta.

Kaverin yläkouluikäinen lapsi harrastaa kilpauintia ja käy treeneissä aamuisin ennen koulua ja sitten taas illalla.

Enemmän mietin, miten hevoset saavat levätä tarpeeksi, jos asiakkaat tulevat aamulla klo 7.15, eli aamutalli on ennen sitä ja illalla asiakkaat lähtevät 22.30 ja iltatalli on sen jälkeen.

Meillä hevoset ovat ulkona 5.30-21 ja valot sammuvat n. 21.45. Silloin suurin osa hevosista on jo torkkumassa, ei niitä kiinnosta, kuka tallissa vielä kulkee.

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   6.3.26 01:53:48

Kummasti jaksoi tallille aamuvarhaisella etenkin kesäkuumilla. Oman kanssa kun voi valita....enkä valittaisi ratsastustunneistakaan, aloittaja ei kuitenkaan joka aamu käy tunneilla?
Valkut oli usein tietenkin ratsastustuntien ulkopuolella myöhään illalla, mutta kyllähän sen jaksaa kun ei kuitenkaan joka päivä mene liian myöhäiseksi nukkuminen.
Otetaan unet takaisin päikkäreinä tai seuraavana yönä!

Lähettäjä: Ulla 
Päivämäärä:   6.3.26 04:34:52

Ajatteles, moneltako henkilökunta on jo tallilla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.3.26 05:23:31

Mä ratsastan pääasiassa omien aikataulujen mukaan, eli omalla hevosella. Yleisin aika ratsastaa on aamulla klo 8-9 aikaan. Musta on kiva tehdä asiat heti aamusta. Käyn myös uimassa pari kertaa viikossa ja silloin menen hallille klo 6.00.
Mulla on työt niin, että voin itse niihin vaikuttaa, eli menen sitten töihin uimareissun tai ratsastuksen jälkeen.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   6.3.26 05:25:16

Helposti! Mutta kammottava on ajatud niistä päivien viimeisistä tunneista, jotka loppuvat yhdeksältä tai jopa sen jälkeen.

Lähettäjä: Vivi 
Päivämäärä:   6.3.26 06:56:59

Mieluummin ratsastan klo 8 aamulla kuin klo 21 tai 22

Lähettäjä: Ruuna 
Päivämäärä:   6.3.26 07:06:28

Minäkin ratsastan mieluummin klo 8 kuin edes klo 19. Niin me ollaan erilaisia.

Lähettäjä: nii 
Päivämäärä:   6.3.26 07:14:28

noh jos lähdetään kisoihin niin normaali aamun aloitus on klo 5 joskus jopa aiemmin. Startit alkaa klo 9-10 jolloin verkassa pitää ensimmäisten olla ajoissa.

Ihan jos haluaa urheilla niin se ei katso kelloa. Joskus mennään aamulla ja joskus klo 22 pääsee ratsastamaan.

Päivämäärä:   6.3.26 07:17:18

Omani selässä olen usein 6-7 välissä, koska töihin pitää ehtiä. En näe asiaa kovin kammottavana. Tosin pari kertaa kuussa pyrin aina järjestämän päivän, jona ei tarvitse herätä ennen 7.

Päivämäärä:   6.3.26 07:19:16

Kun viideltä herää, niin ehtii asioita tehdä paljon enemmän. Kannattaa kokeilla.

Päivämäärä:   6.3.26 07:30:19

” Kun viideltä herää, niin ehtii asioita tehdä paljon enemmän. Kannattaa kokeilla.”

No en mä nyt näinkään sanoisi. Kyllä mä saan itseni helposti klo 8:00 hevosen selkään koska herään muutenkin aina aikaisin. Mutta mä olen klo 22 sängyssä valmiina nukkumaan. Rauhoittuminen alkaa jo klo 19 :)

Päivämäärä:   6.3.26 07:41:37

Kesällä saatan kuumaan aikaan ratsastaa 5-6 aikaan ennen töitä.
Hyvin usein valmennukset alkavat kotona 8:30 ympäri vuoden.
Tottumiskysymys ja toki hiukan kiinni omasta vuorokausirytmista ja halusta tehdä asioita.
Joskus myös kotiudutaan kisoista tai valmennusreissuista myöhään ja seuraavana päivänä töihin. Taas tämäkin vain omista valinnoista kiinni.

Lähettäjä: owe 
Päivämäärä:   6.3.26 08:12:09

"Minäkin ratsastan mieluummin klo 8 kuin edes klo 19. Niin me ollaan erilaisia."

Sama. Kun tallilla työskentelin ja oli hellejakso niin liikutin omani ennen töitä kuudelta mielummin kuin olisin odottanut iltaan että pahin päivän paahde on ohi. Myös salilla käyn niin että olen sieltä viimeistään kymmeneltä pihalla.

Juuri kuuntelin myös Karoliina Tuomisen podcast-haastattelun jossa kertoi että oma rytminsä on sellainen, että saattaa herätä kolmelta yöllä, tehdä töitä ja käydä salilla ennen aamuradioo.

Niin me ollaan erilaisia.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   6.3.26 08:22:08

Mullakin on pari kaveria, jotka herää luonnostaan viimeistään kuudelta ja ovat virkeitä. Jos heidän kanssaan menen tallille, niin mennään viimeistään ysiksi. Itse joudun laittamaan herätyksen ja ponnistelemaan ylös.

Toisaalta, en mä tykännyt käydä sillä 20-21 tunnillakaan iltaisin. Kello ~21.30 sai hepan hoidettua aikaisintaan, ajoi kotiin, kävi suihkussa, kokkasi ja söi, niin kello oli helposti puoliyö ja menee tovi ennen kuin saa unta. Siitä kun sitten tarttis kello 7 herätä ja lähteä töihin, niin tiukkaa teki.

Lopetin ratsastustunneilla käymisen, kun ei löytynyt ryhmää, joka olisi ollut sopivaan aikaan ja nyt ratsastan itsenäisesti ja välillä otan yksityisvalmennuksia päiväsaikaan. Omat hevoset on pakko liikuttaa, mutta nyt ei ole aikataulurajoitteita muut kuin työt. Pääsen siis aikaisemmin kotiin.

Päivämäärä:   6.3.26 08:24:59

"noh jos lähdetään kisoihin niin normaali aamun aloitus on klo 5 joskus jopa aiemmin. Startit alkaa klo 9-10 jolloin verkassa pitää ensimmäisten olla ajoissa."

No on pikkasen eri asia mennä kisoihin kuin joka viikko lauantaina herätä ajoissa vasten omaa unirytmiä, varsinkin kun sitä tekee jo ma-pe valmiiksi. Kyllä mäkin kisareissuille lähden vaikka kello 4, mutta:
a) kisareissuja ei ole joka ikinen viikko
b) Ei kaikki kisat ala kello 9 (ainakaan mun osalta), vaan välillä startit voi olla vaikka kello 15.

Lähettäjä: pilkunviilaaja 
Päivämäärä:   6.3.26 08:45:54

Motivaation mitta on se, että jaksaa mennä omalle tunnille silloin kun se on. Ratsastustunnit on tietyssä pisteessä harjoittelua tärkeitä että omat taidot voi kasvaa.
Kaikilla meistä ei ole "varaa valita" milloin se hyvä ope pääsee paikalle, tai milloin ratsastuskoulussa pyörii oma ryhmä. Ei siinä auta muu kuin että järjestellään omat menot ja nukkumiset sen mukaan että jaksaa herätä tunnille. Tai vaihtoehtoisesti valvoa, onneksi oma opettajani ei ole iltavirkku. :)

Lähettäjä: Hoh 
Päivämäärä:   6.3.26 08:54:43

Sitten tämä ei ole sun laji.

Päivämäärä:   6.3.26 08:58:05

Eihän tuo ole mitenkään erityisen aikainen tunti, itse ainakin herään viikonloputkin samassa työrytmissä, kun ei osaa nukkua pidempään rutiinin vuoksi eli kasilta olen jo virkeänä ja valmiina hevosen selässä jos haluaa

Lähettäjä: Cecilie 
Päivämäärä:   6.3.26 09:05:29

Minulla alkaa neljänä päivänä viikossa valmennus 6:45 aamulla. Aamut on ihan parasta aikaa treenata minun mielestäni! Mutta niin me ihmiset ollaan kaikki erilaisia, toisille aamulla ratsastaminen ei vaan sovi yhtään :)

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   6.3.26 09:25:09

"Kun viideltä herää, niin ehtii asioita tehdä paljon enemmän. Kannattaa kokeilla."

Milläköhän logiikalla? Minä teen niitä samoja asioita illalla silloin kun sinä olet jo nukkumassa.

Päivämäärä:   6.3.26 09:31:36

Jotkut menee tunnille klo 7 aamulla. Jos jotain haluaa, siihen on valmis uhraamaan.

Tietenkään ei onnistu, jos julkisilla kulkee ja aamun ensimmäinen bussivuoro starttaa klo 6.10 ja tallille on matka-aika 45min.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.3.26 09:55:51

Vakkarituntini ovat klo 21-22 illalla, juuri sen takia että hulluimmat tulevat silloin :D kyseessä valmennustyyppisiä pienryhmiä, joissa on opettaja joka pitää vain näitä tunteja. Lisäksi herään satunnaisesti kukonlaulun aikaan, jotta pääsen istuntavalkkuun aamulla työpäivänä.

Hevosten ja kehittymisen takia teen mitä vain :)

Päivämäärä:   6.3.26 10:20:02

Tämä:
Lähettäjäpilkunviilaaja

Päivämäärä6.3.26 08:45:54

Motivaation mitta on se, että jaksaa mennä omalle tunnille silloin kun se on. Ratsastustunnit on tietyssä pisteessä harjoittelua tärkeitä että omat taidot voi kasvaa.
Kaikilla meistä ei ole "varaa valita" milloin se hyvä ope pääsee paikalle, tai milloin ratsastuskoulussa pyörii oma ryhmä. Ei siinä auta muu kuin että järjestellään omat menot ja nukkumiset sen mukaan että jaksaa herätä tunnille. Tai vaihtoehtoisesti valvoa, onneksi oma opettajani ei ole iltavirkku. :)

Lähettäjä: manse 
Päivämäärä:   6.3.26 10:21:51

LähettäjäHoh
Päivämäärä6.3.26 08:54:43

Sitten tämä ei ole sun laji.

^ komppaan tätä. Jos ei ole motia, ei ole pakko mennä. Ja se on ihan fine. Ratsastus ei ole kaikkien laji.

Ja ne, jotka alkaa illalla kymmeneltä talliltatulon jälkeen tekemään ruokaa: oletteko kuulleet ennakoinnista?? Ruoka valmiiksi aikaisemmin ja sitten vain annos mikroon. Menee kolme minuuttia.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   6.3.26 10:29:36

"Kun viideltä herää, niin ehtii asioita tehdä paljon enemmän. Kannattaa kokeilla."

Ilmestyykö vuorokauteen siis jotenkin maagisesti lisää tunteja, jos herää viideltä? Siis että jos nukkuu vaikka 7 tuntia klo 22-05 sen sijaan, että nukkuisi seitsemän tuntia klo 02-09, niin miten se lisää tunteja vuorokauteen ja miten silloin ehtii tehdä asioita paljon enemmän? Omien laskujeni mukaan nimittäin kummassakin tapauksessa nukkumisen jälkeen vuorokauteen jää 17 tuntia aikaa tehdä asioita.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.3.26 10:39:17

Herään aamuvuoroon 5.30. Olen ihan poikki ja väsynyt jo kello 18, en saa enää mitään järkevää aikaan. Kokeiltu siis on, ei ole minulle sopiva rytmi.

Päivämäärä:   6.3.26 10:47:39

Olisi ihanaa, jos olisi niin aamuihminen, että pystyisi ratsastamaan aamulla. Herääminen ei olisi ylitsepääsemätöntä, mutta en ymmärrä kuinka pystytte olemaan aamuisin niin notkeita ja vetreitä, että ratsastaminen onnistuu? Tällaisella viiskymppisen keholla on niin jäykkä aamun ensimmäiset tunnit, etten voisi kuvitellakaan istuvani jossain harjoitusravissa.

Päivämäärä:   6.3.26 10:48:25

"Siinä kun pukkaa adrenaliinia on vaikea päästä nukahtamaan ennen klo 01 ja aamulla 6.30 herätys töihin."
Näinhän se on, itsellä sama, paitsi herätys aamulla 5.30. Totta kai väsyttää, mutta se valmennus on sen arvoista. Jos unet jäis jatkuvasti noin lyhyelle, olisin kohta zombie-tilassa, mutta eihän se osu kuin jonkun kerran/kk.

Elämä on valintoja.

Päivämäärä:   6.3.26 10:56:37

Jaksaahan ihmiset töihinkin niin miksei tunnille

Päivämäärä:   6.3.26 11:46:17

"Ja ne, jotka alkaa illalla kymmeneltä talliltatulon jälkeen tekemään ruokaa: oletteko kuulleet ennakoinnista?? Ruoka valmiiksi aikaisemmin ja sitten vain annos mikroon. Menee kolme minuuttia."

Missä vaiheessa ne ruuat tekee? Kun lähtee töihin aamulla aikaisin, on töissä kello neljään tai viiteen ja siitä suoraan tallille ja sieltä tunnilta kotiin? Kaikki ei käy tallilla kerran viikossa eikä asu työpaikan naapurissa ja joillain meistä on useampia hevosia.

Kaikilla työt ei myöskään rajoitu ma-pe 8-16 vaan töitä on myös viikonloppuisin sen lisäksi että niitä on viikolla. Meidän elämät on hyvin erilaisia.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   6.3.26 11:54:13

No kun ei jaksais herätä edes töihin, mutta kun pakko.

Vuorotyötä tekevänä mitään säännöllistä rytmiä ei ole. On nukuttava silloin kun voi ja nukuttaa.
Aamuvuoroon herätys 4.30. Myöhään illalla ei pysty rasittamaan itseään enää, sitten en nuku enää ollenkaan kun kierrokset jää päälle.
Iltavuorossa pakko nukkua aamulla että palautuu ja illalla työpäivän jälkeen on rauhoituttava vielä sohvalla päivän puuhista. Yövuorot menee huonoilla unilla puolivaloilla.
Omat hevoset ratsastan oikeastaan aina iltapäivällä.
En ole ollenkaan aamuvirkku, mielummin valvon myöhään rauhoittuen.

Kisat ym aikaiset aamut inhottaa. Olen ihan väsynyt enkä ole virkeimmilläni ollenkaan eikä ratsastus onnistu väsyneenä. Pyrin järjestämään valmennukset ym tekemiset aina iltapäivälle.

Eli minun rytmiin ei sopisi aikaiset aamutunnit tai myöhäiset illan. Siksi minulla on omat hevoset niin voin ratsastaa kun haluan, tai olla ratsastamatta jos en jaksa. Väsyneenä ei ratsastuksesta tule mitään.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   6.3.26 12:01:03

Itse herään töihin 4:30 ja tulen töistä n.klo 20. Ratsastan joko päivällä olevalla tauolla tai töiden jälkeen. Hyvin voisin aamullakin ratsastaa jos en olisi töissä

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   6.3.26 12:01:57

Jestas, mitä mä just luin.

No miten ihmiset jaksaa tunnin työmatkan päähän töihin seitsemäksi tai aiemmin? Kyllä on taas oikeasta elämästä vieraantuneita ihmisiä.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   6.3.26 12:23:40

Itse itselleen tavoitteet asetan. Tunneille/valmennuksiin menen kun niitä on. Työpäivinä ratsastan mieluummin ennen töitä kuin väsyneenä työpvän jälkeen. Mieluummin menen aamulla klo 6 kuin illalla klo 20. Haluan rauhoittua ja rentoutua ennen nukkumaanmenoa ja se ei täydestä vauhdista onnistu millään moneen tuntiin.

Lähettäjä: ,,, 
Päivämäärä:   6.3.26 12:24:04

”Missä vaiheessa ne ruuat tekee? Kun lähtee töihin aamulla aikaisin, on töissä kello neljään tai viiteen ja siitä suoraan tallille ja sieltä tunnilta kotiin?”

Miksi ihmeessä menisi jo neljän-viiden jälkeen tallille jos ratsastustunti on illalla klo 21? Mitä sinä siellä tallilla tuon ajan teet? Eikö tuossa välissä ehdi aivan hyvin tehdä ruuat.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   6.3.26 12:29:58

Jos on töissä esim viiteen, voi työmatka kotiin kestää tunnin. Ja toinen tunti sitten matkaa tallille. Jää väliin ehkä tunti syödä välipala ja vaihtaa vaatteet.

Ihmisten elämät on erilaisia, työmatkat ja tallimatkat eri pituisia.

Lähettäjä: Virkku 
Päivämäärä:   6.3.26 13:15:12

""Kun viideltä herää, niin ehtii asioita tehdä paljon enemmän. Kannattaa kokeilla."

Milläköhän logiikalla? Minä teen niitä samoja asioita illalla silloin kun sinä olet jo nukkumassa."

Perustuu monen (ei toimi kaikilla ja kaikissa elämäntilanteissa) siihen, että alkuvuorokauden tunnit aikaisen heräämisen jälkeen käytetään johonkin tarkoitukselliseen tekemiseen kuten työhön, treeniin tms. Vastaava vapaa-aika illalle siirrettynä kärsii helpommin epämääräisestä puhelimen selaamisesta ja tv:n katselusta. Minun on myös helpompi saada samaan arkipäivään mahtumaan sekä kuntosali, ratsastus että vaikka kampaajakäynti, jos käyn salilla tai ratsastamassa ennen töitä. Entisenä iltavirkkuna elämä on muuttunut paljon rikkaammaksi, kun opettelin säännöllisen unirytmin ja päätin aloittaa päivät nousemalla ajoissa ylös.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   6.3.26 13:28:30

"Perustuu monen (ei toimi kaikilla ja kaikissa elämäntilanteissa) siihen, että alkuvuorokauden tunnit aikaisen heräämisen jälkeen käytetään johonkin tarkoitukselliseen tekemiseen kuten työhön, treeniin tms."

Jaa. Itse taas olen aina aivan koomassa pitkälle iltapäivään asti enkä saa aikaan yhtään mitään, jos ei ole aivan pakko. Kaikkein tehokkaimmillani olen noin 10-12 tunnin päästä heräämisestä eli illalla. Valitettavasti talli, jossa hevoseni asuu, menee kiinni klo 22. Muuten kävisin sielläkin vasta lähempänä puolta yötä.

Päivämäärä:   6.3.26 14:03:49

Ennakointi ja suunnittelu - ever heard?

Jossain vaiheessa elämää viikkorytmi meni näin: ma-pe ylös 5.30, töissä 8-16, vajaan tunnin ajomatka himaan, joku välipala ja tallille, josta kotoutui ehkä ysin aikaan (ellei valkkua, jolloin 23). Isompaa ruokaa ei edes tee mieli noin myöhään, saati alkaa kokata.
Viikonloppuisin talliaika oli vapaampaa tietenkin.

Usein pidin myös yhden tallivapaaillan viikossa. Se oli sitten pyhitetty asioiden hoitoon, pyykkäämiseen, safkan etukäteisvalmisteluun / kokkaamiseen niin, ettei moneen päivään tartte miettiä ruoanlaittoa, koska työpaikallakin syön omat sapuskat.

Mielestäni viikossa on monta tuntia aikaa lepoon ja vaikka ruoanlaittoon valmiiksi. Plus että eineksetkin on keksitty!

Vuorotyöläisillä varmasti kaiken kaikkiaan haastavampaa mihinkään rytmiin taipuminen.

Lähettäjä: kesäheinä 
Päivämäärä:   6.3.26 15:10:33

Hevonen liikutetaan silloin kun on aikataulullisesti mahdollista, jos tunti on aamulla klo 8, se on. Jos motivaatiota riittää, sitä pystyy yllättävästi venymään.

Lähettäjä: y 
Päivämäärä:   6.3.26 15:28:03

"Lähettäjä: ---
Päivämäärä: 6.3.26 11:46:17

"Ja ne, jotka alkaa illalla kymmeneltä talliltatulon jälkeen tekemään ruokaa: oletteko kuulleet ennakoinnista?? Ruoka valmiiksi aikaisemmin ja sitten vain annos mikroon. Menee kolme minuuttia."

Missä vaiheessa ne ruuat tekee? Kun lähtee töihin aamulla aikaisin, on töissä kello neljään tai viiteen ja siitä suoraan tallille ja sieltä tunnilta kotiin? Kaikki ei käy tallilla kerran viikossa eikä asu työpaikan naapurissa ja joillain meistä on useampia hevosia.

Kaikilla työt ei myöskään rajoitu ma-pe 8-16 vaan töitä on myös viikonloppuisin sen lisäksi että niitä on viikolla. Meidän elämät on hyvin erilaisia."

^ Tässä aloituksessahan oli kyse tunneilla käymisestä, ei omista hevosista. Harva käy tunneilla enempää kuin max 2 kertaa viikossa. Sen ruuan voi tehdä edellisenä päivänä jo.

Näin se vaan menee että kaikille ei riitä ihanteellisia aikoja harrastuksissa. Esim jääkiekkoa harrastavat on tosi myöhään illalla hallilla ja aamulla pitäisi mennä kouluun/töihin.

Päivämäärä:   6.3.26 16:52:56

Mun oma elämänohje itselleni on se, että ei kannata käyttää liikaa aikaa ”oman fiiliksen löytämiselle” - JOS haluaa saada asioita tehdyksi. Kannattaa tehdä, fiilis seuraa. Joskus väsyttää, toisinaan v*tuttaa, mutta palkinto tulee tuloksesta.

Päivämäärä:   6.3.26 19:38:10

Mä kävin jossain vaiheessa maanantaisin klo 8 aamutunnilla. Tallille oli noin 1 h 15 min bussilla (vaihdollinen yhteys eli 2 bussia). Se oli kyllä aika stressaavaa aikaa, ensinnäkin kun su-ma yönä nukuin aika huonosti stressaten, heräänhän varmasti ajoissa, ja sitten toisekseen stressasin aina ehdinkö bussivaihtoon (kerran en ehtinyt ja myöhästyin reippaasti tunnilta). Bussilla sitten jatkoin töihin tunnin jälkeen aika väsyneenä ja huonosti nukkuneena, jotenkin kivasta tunnista huolimatta työviikko alkoi aina vähän huonosti. En sitten vuotta pidempään jaksanut tuohon aikaan mennä tunnille. Ehkä autollisena olisi ollut helpompaa.

Olen ollut myös 21-22 tunnilla samalla tallilla. Maanantai-ilta oli yllättävän huono aika juuri nukkumissyistä, kun olin todella myöhään kotona bussien takia. Jäi vire päälle, vaikea rauhoittua ja viikko meni paikatessa huonoja yöunia.
Mutta sitten torstaina sama kellonaika sopi itselleni todella mainiosti. Perjantaina töissä oli rennompaa ja viikonloppuna ehti hyvin saada nukuttua sitten univelat pois. Tällä tunnilla kävin pitkään ja tykkäsin.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   6.3.26 19:55:33

Mä olen kokeillut eri kellonaikoja, on ollut klo 8, ja klo 21. Osittain siksi, että muuta ei löytynyt.

Kannattaa olla tyytyväinen, että osalle asiakkaista nämä on mieluisia aikoja, tulee kalliit maneesiajat käytettyä tehokkaasti.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.3.26 23:45:06

Mulla oli joskus valmennus lauantai-aamuna kahdeksalta, koska hevonen asui paikassa jossa toimi myös ratsastuskoulu ja sen tunnit alkoivat yhdeksältä, eikä valmennusta voinut pitää tuntien kanssa samaan aikaan.

Eihän se mukavaa ollut mutta kyllä siitäkin selvisi. Mielummin kyllä kuitenkin valitsen vaikka keskiyölle sen tunnin koska olen enemmän ilta- ja yövirkku.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   7.3.26 02:54:26

Nää on persoonallisuutta koskevia kysymyksiä. Itse en herää kukonpieremän aikaan muutoin kuin jos jotain oikeasti ylimaallista tiedossa. Itse tykkään juurikin iltatunneista, jotka alkavat klo 19 tai 20. Mua ei haittaa että olen kotona vasta 21-22. Nukahdan kuitenkin vasta puolen yön jälkeen tai viimeistään 01, jos ylipäätään saan nukuttua. Onneks hevoset omassa pihassa, mutta käyn pari kertaa viikkoon muualla "ratsastustunnilla", jotta pysyy taidot yllä. Mulla ravihevosia, joita treenaan myös selästä.

Päivämäärä:   7.3.26 08:12:10

itse herään vkonloppunakin kellonsoittoon siinä 6 tai 7 aikaan.. riippuu monelta päässyt edellis iltana töistä.
mieluummin ratsastan aamulla kuin illalla.. haluan illalla rauhoittua ja päästä ajoissa nukkumaan jos ei ole töitä. aamu hiljaisuus ja linnut laulaa on ihanaa aikaa, sekä katsella auringon nousua..

Päivämäärä:   7.3.26 08:38:46

"Motivaation mitta on se, että jaksaa mennä omalle tunnille silloin kun se on. Ratsastustunnit on tietyssä pisteessä harjoittelua tärkeitä että omat taidot voi kasvaa."

Jaa. Mä olen 46v. ja sisäänratsastan nuoria. Olen ratsastanut jotain 37 vuotta. Ikinä en ole yhdelläkään tunnilla käynyt.

Lähettäjä: Paulku 
Päivämäärä:   7.3.26 08:54:51

Jotkut on aamuvirkkuja menisin mieluummin 8 aamulla kuin 20 Illalla. Herään 5-6 ilman kelloa kuitenkin.

Päivämäärä:   7.3.26 19:06:25

Mä rakastan 21-22 tunteja. Tallilla on ihanan rauhallista iltaisin ja töiden jälkeen ehtii hyvin rauhoittua ennen talille lähtöä niin ei raahaa kaikkia päivän vitutuksia sinne mukanaan.

Aamutunnille mua ei saisi vakioksi kirveelläkään. Hyvä kun pääsen 8 sängystä ylös työaamuina.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   8.3.26 07:32:37

Arkisin työssä itsellä herätys joka aamu 4.30-5.00 välillä. Viikonloppuisin vapaalla nukun mielelläni vähän pidempään, eli yleensä noin kuuteen. Enempää ei viitsi viikonloppunakaan unirytmiä sotkea, että arki ei seuraavalla viikolla ole täyttä tuskaa. Menisin oikein mielelläni viikonloppuna klo 8 alkavalle tunnille, jos meilläpäin olisi jossain tarjolla!

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   8.3.26 08:01:55

Just hyvä aika!
Välillä käyn vuokrahepan kanssa valmennuksissa, jotka alkaa klo 7.15 tai 7.30. Eli selässä on oltava 6.45 tai 7.00 (alkukäynnit ja verkkaa). Matkaa tallille autolla 40 min + tietty hevosen varustaminen jne. Valintoja, mutta tää sopii mulle paljon paremmin kuin iltaratsastus. Työpäivinä herään useimmiten 5.15-5.30.
Ja nytkin tässä tätä kirjoitellessa oon metrossa matkalla salille näin sunnuntaiaamuna. :D

Se on mahtavaa, että nykyään löytyy mahdollisuuksia harrastaa aamulla tai myöhään illalla. Unirtymit on erilaisia, töitä tehdään eri vuoroissa, jne. Kunhan ratsastuskoulussakin hepat (ja opettajat) saa tarpeeksi lepoa.

Päivämäärä:   8.3.26 18:00:30

Herään arkiaamuisin 5-5:30 välillä. Totta helkkarissa nousen viimeistään kuuden aikoihin viikonloppuisinkin, niin säilyy edes jonkinmoinen unirytmi. Sunnuntaina jos nukkuu vaikka kahdeksaan asti, niin ei tule uni ennen 23-24 ja siinä on maanantai pilalla kun väsyttää vaan.

En ole luonnostani aamuvirkku, mutta tähän rytmiin on tottunut ja elämä on sata kertaa helpompaa kun sen unirytmin pitää myös viikonloppuisin.

Lisäksi tykkään tehdä kaikki "pakolliset" hommat mahdollisimman aikaisin, sitten voi loppupäivän tehdä mitä tykkää tai lorvia tiedostaen sen ettei samana päivänä tarvitse tehdä enää yhtään mitään :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.