Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ääniherkkä hevonen

Lähettäjä: Niina 
Päivämäärä:   2.3.26 10:40:41

Minulle tuli entinen ravuri, jota olen nyt työstänyt ratsuksi. Ongelmana on hevosen ääniherkkyys. Olen ratsastanut sitä tähän saakka pumpulit korvissa (kuten sillä oli aina raviurallakin) mutta mieli tekisi käydä tulevana kesänä koulukisoissa ja siellähän ei taida saada mennä korvat tukittuna :D

Re: Ääniherkkä hevonen

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   2.3.26 11:44:42

Omat exravurini olen alusta asti totuttanut toimimaan ilman äänieristeitä. Kaikki ovat tähän mennessä tottuneet. Aikaa se toki vie eikä saa ahnehtia liikaa kerralla eli ei joka päivä äänitreeniä, jotta hevonen saa myös palautua mikäli ottaa äänistä enemmänkin kipinää. Nykyinen ääniherkkä exravurini pelkäsi myös autoja ja erityisesti niistä lähteviä ääniä, mutta nykyään sen kanssa pystyy liikkumaan turvallisesti liikenteessäkin. Siedätys ja positiivinen vahvistaminen auttoi, noin puolisen vuotta meni ennen kuin tottui aika varmaksi.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   2.3.26 11:51:44

Kisoissa saa olla äänieristetyt korvahuput.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.3.26 12:02:53

Kisoissa sallitut äänieristetyt huput ei kuitenkaan vaimenna ääniä läheskään samalla tavalla kuin pumpulit tai pallot korvissa. Ero on kuin korvatulpilla ja paksulla pipolla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.