Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Muistatteko hoitajia/apuliikuttajia jotenkin?

Lähettäjä: Kiki 
Päivämäärä:   1.3.26 15:43:21

Jos hevosellasi käy esim apuliikuttaja niin muistatteko/kiitättekö jotenkin kun tuuraa teitä enemmän vaikka loma-aikanasi?

Mietin että pitäisi varmasti tuliaisia/bensarahaa järjestää kun meillä käy vakiosti, ja nyt matkan ajan lupasi hoitaa/ratsastaa useammin. Hevonen täysihoidossa, mutta liikutusapu on tervetullutta, ettei koko viikkoa vain tarhaile. Tulee samalla katsottuakin tarkemmin mitä tallin puolesta.

Re: Muistatteko hoitajia/apuliikuttajia jotenkin?

Lähettäjä: Jos 
Päivämäärä:   1.3.26 16:09:10

Jos sille tielle lähdet on sitä vaikea lopettaa niin muistaisin esim. jouluna. Voit toki pidemmän lomasi ajaksi miettiä jos jätät bensarahaa. Jo vuodessa tapahtuu paljon ja luottohoitajasikin elämäntilanne voi muuttua niin, että monet tallipäivät ovat ns. liikaa, mutta järjestyy kun sitä arvostetaan kulujen osalta. Useammat ei kehtaa sanoa, että raha kelpaisi, koska arvostavat myös sitä, että saa auttaa ja pääsee tallille.

Päivämäärä:   1.3.26 16:15:18

Ajattelen myös niin, että bensakuluja tulee.

Lähettäjä: Mimmi 
Päivämäärä:   2.3.26 14:43:34

Itse koin aika isona arvostuksen puutteena, että kävin useammin pari viikkoa omistajan toiveesta, mutta sitä ei muistettu mitenkään. Matkaa kuitenkin n 20km suunta. Enää en ehdi auttaa.

Lähettäjä: Yösiipi 
Päivämäärä:   2.3.26 15:22:33

oon muistanu jouluisin ja synttäreinä jollain pienellä, mutta mä nyt oon ihminen joka rakastaa antaa pieniä muistamisia ja he muistaa mua aina myös. Yritän muutenkin muistaa kiittää avusta aina kun sitä saan. Ei oo itsestäänselvää aina että apua ois tarjolla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.3.26 15:56:12

En ihan ymmärrä tuota "jos sille tielle lähdet, et pääse siitä eroon". Miksi pitäisi lopettaa muistaminen? Ei tässä varmaan tarkoiteta, että aletaan omaisuuksia käyttää, mutta esim jos normaalisti kerran tai kahdesti käyvä apukäsi lupaa käydä loman ajan vaikka viisi tai kuusi päivää viikossa, kyllä hän on myös omia muita asioitaan järjestänyt, että se onnistuu. Jos sen huomioi, todennäköisemmin apukäsi viitsii tehdä sen uudestaankin.

Itse jättäisin esim vähän bensarahaa, erityisesti jos matka on pitkä ja/tai osana päivistä apukäsi ei "saa" itselleen mitään tai tekee normaalia enemmän. Eli on vaikka kävelypäiviä tai pitää tehdä esim tarhan siivousta, jonka normaalisti hoitaa omistaja.

Toisaalta ei sen välttämättä tarvitse olla rahaa eikä mitään isoa. Joku tuliainen reissusta tai vaikka ekaksi päiväksi kaappiin jätetty herkku ilahduttaa ja erityisesti viestii siitä, että apukäsi muistetaan ja apua arvostetaan.

Itse sain joskus tallikaverilta lahjaksi omalleni haaveilemani varusteen, kun hoidin hevosta omistajan reissun ajan. Oli kyllä arvokaskin lahja, mielestäni liiankin, mutta eniten lämmitti se, että olin hänelle ehkä kerran maininnut tuon varusteen, ja hän sen muisti ja hommasi.

Päivämäärä:   2.3.26 18:11:17

Se että nykyään kaikesta pitää antaa lahja ja läpi vuoden milloin minkäkin varjolla on oikeasti markkinoinnin aikaansaamaa kulutustarvetta mikä ei ole todellista eikä oikein ekologisesti kestävää. Itse olen valmentajan suosittelemalle luotettavalle liikuttajalle maksanut parikymppiä ratsastuksesta viikon loman aikana. Hevonen täysihoidossa ja erinomaisten julkisten yhteyksien päässä, että mitään tarhansiivoamisia tai vedenkantoja tässä ei ollut lisänä. Enimmäkseen ratsastus poissaolojen aikana on mennyt vaihtokaupalla tallikaverin kanssa. Reissusta olen saattanut jonkun karkkipussin tuoda mutta en mitään rahallisesti arvokasta.

Toki jos talli on pitkän ajomatkan päässä tai hommaan sisältyy tallitöitä niin tilannetta kannattaa lähestyä niin että kysyy ihan reilusti että sopiiko että maksan tästä summan x. Mutta lähtökohtaisesti se että saa ratsastaa hevosella jonka kustannukset maksaa joku muu on ihan todella rahanarvoinen vastike siitä että tulee paikan päälle.

Päivämäärä:   2.3.26 19:02:48

Ei se kaikille ole. Aikuisilla on usein arjessa muutakin. Toisinaan sitä tykkää auttaa, ja jos hevonen on ok käsitellä/liikuttaa niin menee, muttei minusta ilmaiseksi. Esim kysyminen bensarahasta on minusta paikallaan.

Piste oli ymmärtänyt pointin.

Lähettäjä: Parasta on 
Päivämäärä:   2.3.26 19:12:01

Parasta on auttaminen molemmin puolin, ehkä voit auttaa liikuttajaa myös jotenkin tai muistaa jollakin arkisella asialla: kahvipaketilla tai ostat sille tosi hyvää leipää pussin tai itse leivot sämpylöitä tms? Itse arvostaisin oikeasti!

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   2.3.26 22:13:32

Ite olen apuliikuttaja ja huolehdin hevosen hyvinvoinnista noin muutenkin päivittäin. Mua muistetaan jouluna yleensä lahjakortilla, villasukilla ja suklaalla. Se on mulle riittänyt. Kerran hevosella oli useamman kerran päivässä usean viikon ajan hoitoa vaativa sairastuminen, jonka hoidin alusta loppuun. Silloin omistaja kiitti rahallisesti suurehkolla summalla.

Päivämäärä:   4.3.26 11:18:08

Voitaisiinko muutenkin normalisoida muistamisina jotakin arkista kuten villasukat tai tuo hyvä leipäpussi? :)

Lähettäjä: Mimmi 
Päivämäärä:   4.3.26 12:05:49

Maksan aina hoitajille ja auttajille. En odota kenenkään maksavan minulle mitään.

Lähettäjä: poni 
Päivämäärä:   4.3.26 12:11:44

Minua on muistettu joululahjoilla ja joskus myös tuliasilla reissuilta. Olen ollut näistä todella kiitollinen, mutta esim. tällä hetkelle tiedän, että hoitohevoseni (jota myös tarvittaessa liikutan kevyesti) omistajan rahatilannne ei ole paras, enkä nyt ole saanut enkä odottanutkaan mitään muuta kuin sanallisia kiitoksia, sekin kyllä riittää minulle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.