|
Lähettäjä: Kk
Päivämäärä: 1.3.26 09:11:06
Mulla pieni kotitalli, 2 omaa ja 2 vierasta. Tallipaikat ns. Itsehoitopaikkoja, eli kaikilla omat tallivuorot, ja tämä helpottaa kyllä ihan mielettömän paljon. Kiva talliporukka, selkeät tallivuorot, pihatto, iso hiekka-metsätarha/kesällä oma laidun, Heinätin paalivahti hoitaa ruokinnan, joka on muuten ollu paras hankinta ikinä. Kantovesi meillä on iso miinus, mutta investointeja on täytynyt tehdä vähän kerrallaan vanhaan talliin, ja toivon että vesiautomaatit saataisiin tämän/ens vuoden aikana.
Arki sujuu käytännössä niin että (mun tallivuoro päivänä) aamulla vien vedet, ja lähden töihin, töiden jälkeen pihaton/tarhan siivous, Heinättimen tarkistus, vesien täyttö ja väkkärit kaikille. Sit liikuttelen jos jaksan, tai muuten vaan seurustelen heppojen kanssa.
Mä oon huomannut että nämä jotka tallinpitoon väsyy, puurtaa pitkälti yksin ja helpottavia hankkeita ei tehdä. Eli kyllä se ruokinta/juoma puolen automatisointi, pihatto ja isot tarhaukset jossa hevoset liikkuu itse paljon mahdollistaa ja helpottaa sitä tallinpitoa huomattavasti ja jää aikaa itellekin harrastaa ja viettää aikaa heppojen kanssa :) Mä oon ihan hirmu onnellinen kun mulla on hepat kotona, ei tarvi paljon salikortteja eikä terapeutteja ostella kun hevoset hoitaa fyysisen ja psyykkisen puolen kuntoon!
|