Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia CwC?

Lähettäjä: Oho 
Päivämäärä:   25.2.26 23:49:17

Kertokaa kokemuksia, jos olette olleet CwC "valmentajan" opissa tai nähneet/kuulleet tätä ideologiaa muulla tavalla. Kiinnostaa tietää kun tästäkin paljon puhutaan. Onko ihan hömppää?

Re: Kokemuksia CwC?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.2.26 05:13:42

Joo oon ollu… vääntää istunnan niin luonnottomaan ja liikettä vastaan olevaan asentoon et huhhuh.

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   26.2.26 07:39:21

Mä oon tykännyt. Tehtiin sellaista hienosäätöä, mihin ei normi ratsastustunneilla ehdi paneutua. Koin siitä olevan isosti hyötyä :)

Lähettäjä: i 
Päivämäärä:   26.2.26 07:52:43

Pysy kaukana, jos et halua tuhota istuntaasi.

Lähettäjä: asiakas 
Päivämäärä:   26.2.26 09:05:17

tämä on yhden ihmisen keksimä tyylisuunta suomessa. ihmisen, jolla omat näytöt ovat kuitenkin verrattain ohuet, arvioi niitä mistä kantilta vain. vikellyksessä varmasti on taitava kyllä.

siitä kai voisi jotain päätellä.

Lähettäjä: ff 
Päivämäärä:   26.2.26 10:13:12

Pelkästään hyviä kokeumuksia yhdestä opettajasta nimikkrjaimet K.M. Varmasti näissä, kuten kaikkssa muissakin valmentajissa on eroja. Se, että väännetään luonnottomaan asentoon niin en allekirjoita. Voi tuntua toki siltä, kun istuntaa korjataan paljon siitä mihin olet tottunut. Itse tykkään siitä, että kaikkeen on selitys. Mitään ei tehdä vain, ”koska näin on vaan aina tehty”, mikä taitaa olla suurin ongelma monella muulla valmentajalla. Ollaan totuttu vaan näkemään liikaa notkoselkäisiä, taakse nojaavia, jalat kainalossa ratsastavia, jonka takia muutos voi näyttää ”väärältä”. Ja tämähän on prosessi. Kerrassa et tule valmiiksi. Itse suosittelen ainakin tätä valmentajaa! Hevosessa ja sen liikkumisessa huomattava ero myöskin.

Lähettäjä: Lohikoski 
Päivämäärä:   26.2.26 10:44:54

Ratsastuskoululla yksi hevospalveluohjaaja suoritti kyseisen "kurssin" ja sen oma taitotaso oli hec/ristikot jos sitäkään. Nyt pitää ko. kurssin pohjalta entistä enemmän tunteja "valmentajana". Tsemiä kaikille jotka tosta maksavat.

Päivämäärä:   26.2.26 10:49:02

Sopii ylianalysoiville ratsastajille jotka haluavat tehdä asioista vaikeita ja jollain oudolla tavalla pitävät sitten itseään muita parempina. Näkee muuten jo kaukaa ketkä on käyneet näillä tunneilla tai kursseilla, niin jäykkää ja etupainoista menoa että.. Hevosilla ihan hirveä käsijarru päällä myös, kun ratsastajat pidättävät hengitystä vatsalihakset "ponnistaen"

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.2.26 20:58:23

^ opettajia on selvästi erilaisia, sillä me on keskitytty nimeomaan rentouteen ja hengityksen tärkeyteen.

minullakin hyviä kokemuksia k.m. nimisestä valmentajasta. itse olen tykännyt ja tullut uusia elämyksiä. myös konkreettista apua omiin ongelmiin, jotka ratkenneet omaa istuntaa muuttamalla. olen tykännyt "pilkun viilauksesta". en kaipaa enää suorittamista, vaan rauhassa keskittyä tekemään asiat oikein. ymmärrän kyllä että voi joillekin olla tylsää ja hidastempoista :D

Päivämäärä:   26.2.26 21:12:55

Noh, kun katsoo kuvia hihsistä, niin on kyllä tarvetta muutokselle. Eivät taida itse tuntea enää kuin paljon nojaavat taakse.

Päivämäärä:   27.2.26 11:20:29

Ei jatkoon. Samalla nimikkeellä voi tulla opettamaan millainen tahansa. Jos ei oma ymmärrys ole kovin vahva ja hoetaan tiettyä opittua mantraa eikä ymmärretä ihmiskehosta mitään niin melko tuurillaan on että osuu oikeaan. Meillä meni hevosen ratsastaja niin sekaisin niistä höpötyksistä että oli vaikeuksia sitten oikean valmentajan ohjeistukset kun yleensä aivan täysin ristiriitaiset ohjeet.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.