Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sulavesi kuppi, kokemuksia?

Lähettäjä: Niina 
Päivämäärä:   25.2.26 18:04:40

Olen harkinnut sulavesi merkin kuppia tarhaan. Onko kokemuksia? Meillä hevonen hajottaa muoviastioita niin ajattelin josko tämä olis vähän kestävämpi 

Re: Sulavesi kuppi, kokemuksia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.2.26 19:29:02

Nelson-kuppi on ollut todella hyvä

Lähettäjä: Niina 
Päivämäärä:   26.2.26 08:54:30

Nelson varmasti hyvä, mutta täytyisi vesijohtoa ei mene tarhaan joten ihan täyttämällä pitää selvitä :D Kunhan pysyisi sulana :D

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   26.2.26 08:58:07

Jos sulavesikupilla tarkoitaan automaattikuppia tarhaan, niin erittäin tärkeää on vesijohto eristää ja varustaa saattokaapelilla, jotta vesijohto pysyy sulana.

Ongelmat on monesti se, että putki jäätyy jostain ja vettä ei tule kuppiin vaikka itse kuppi olisikin lämmin.

Iso lämmitettävä vesiastia (esim. 65 l) ja sen ympärille vaikka kakkosnelosesta kehikko. Ei mene vesiastia rikki, kun kunnollinen "kaulus" ympärillä.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   26.2.26 09:27:02

Puukaulukset ei ainakaan meillä menesty, ovat päivässä palasina. Jättimäinen autonrengas, muutama päällekkäin ja saavi sinne sisälle. Alle ja sivuille eriste.

Lähettäjä: Lumienkeli 
Päivämäärä:   9.3.26 17:46:59

Samaa olin tulossa kysymään kun pitäisi hankkia uusi lämmitettävä juoma-astia parille ponille.
Elikkä aloittaja tarkoittanee Sulavesi-merkkistä juomaastiaa, ei mitä tahansa kuppia!? Kiinnostaisi minuakin jos jollain on tästä kokemuksia.

Lähettäjä: AB 
Päivämäärä:   9.3.26 17:54:11

Anteeksi mutta mua aina huvittaa tuo ihmisten lukutaidottomuus, varsinkin nykyään kun sitä näkee jatkuvasti.

Ja ei ole kokemusta sulavesi merkkisestä kupista, mutta erilaisia sähkölämmitteisiä muoviastioita on ollut ja kestävät hyvin kunhan hevonen ei pääse niihin käsiksi.. Eli on ensinnäkin nostettava riittävän ylös maasta etteivät laita sinne jalkoja, esim kuormalavojen päälle. Ja sitten kiinnitettävä niin etteivät pääse niitä liikuttelemaan.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   9.3.26 18:21:58

Minusta ne sulavesi -merkin kuppien ämpärit näyttää metallikahvoineen niin kamalan heppoisilta että itse uskaltaisin laittaa maksimissaan meidän koirille tuollaisen kupin.

Päivämäärä:   9.3.26 18:32:10

Noita muoviämpäreitä kanssa epäilen. Itse betonikuppi näyttää hyvältä ja tukevalta, mutta se irtonainen ämpäri ei.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.3.26 22:32:07

Siitä betoniastiasta oli taannoin jossain fb-ryhmässä keskustelua. Ehkä Talliniksit. Vanhat vaikutti olevan hyviä, mutta uustuotanto ei jatkoon.

Lähettäjä: sixseven 
Päivämäärä:   10.3.26 08:52:10

Sulavesi merkin betonikuppi ei välttämättä tarvitse sitä irtonaista ämpäriä sinne sisälle vaan pelittää myös ilman sitä (näin lukee heidän kotisivuilla) :)

Lähettäjä: Ger 
Päivämäärä:   10.3.26 09:22:57

Tallinikseissä oli kokemuksia mm. betoniosan halkeamisesta, siihen lopahti oma kiinnostus näihin. Omaan käyttöön myös liian pieniä nämä nykyversiot. Irtoämpäri kaipaisi vähän jatkokehitystä mutta ymmärrän että puhtaanapidon kannalta helppo ratkaisu, ja astiaa voi tosiaan käyttää ilman sitä.

Huom. Sulavesi-merkillä kaikki on uustuotantoa, joskus vuosia, vuosia sitten oli eri valmistajalla vastaavan tapaisia betonikippoja ja näistä en ole kuullut kuin hyvää.

LähettäjäPäivi 
Päivämäärä:   10.3.26 09:53:49

200 litran muovitynnyri vaneria ,puutavaraa kulmat ja niin pirskutisti rinnfoamia styroksia ia eristevaahtoa ei kaadu korkeutta sien verran että minunkaan terroristit ei kaada eikä laita kaviota ja letkulla kerran päivässä lämmintä vettä.Pysyy sulana -20 kelilläkin

Päivämäärä:   13.3.26 18:01:21

Kävin lukemassa Talliniksit-kommentit ja taitaa kyllä tämä Sulavesi-kippo jäädä hankkimatta. Voi toki käyttää ilman sitä irtonaista ämpäriä, mutta haluaisin nimenomaan sellaisen mistä "sisäosan" saa irti jolloin tyhjentäminen/pesu jne toimii helposti.
Ja nyt olisi nimenomaan pieni astia etsinnässä, nuo yli 60-litraiset turhan isot tähän tarpeeseen. Ehkä täytyy vain itse valaa ämpärille sopiva lämpökaapelilla varustettu "runko". Sellainen tuo meidän vanhakin on, tallin edellisten omistajien tekemä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.