Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vinohumma

Lähettäjä: Ikimuisti 
Päivämäärä:   25.2.26 07:49:22

Vuokrahevoseni on 6vuotias pv. Nyt olen huomannut että hevonen kulkee vinossa. Pää osoittaa oikealle
Pehva vasemmalle. Ravissa näkyy selkeämmin. Minä lähinä maastoilen omistaja ei tunnu ottavan kantaa hokee että nuori..
Onko jotain vinkkejä miten voisi maastossa vinouteen puuttua laitan vielä tähän mitä en tee/ei mahdollista
-klinikka.en vie. Ei kuulu minulle
-mäkiä ei ole tarjota ihan hirveesti.
-en vaihda varusteita,sekään ei kuulu minulle
-pellolla hevonen kuumenee ja tuntuu että räjähtää käsiin milloin vain..
- kenttää ei huolleta talvella joten en mene koppuraiselle jäiselle kentälle.

Re: Vinohumma

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   25.2.26 08:32:01

Oletko katsonut miten hevonen liikkuu vapaana? Mun oma on jo varsasta ollut vino, on siis rakenteellista. Toki sitä ratsastetaan suoraksi, mutta maastossa pitkällä ohjalla se nyt vaan aina on vino. Niin se on aina kun saa itse valita.
Maastossa/tiellä (olettaen että on liki autoton hiekkatie käytössä kuten useilla talleilla) on helppo tehdä kaikki avot sulut väistöt ihan kuin kentän pitkällä sivulla. Kapeammillakin poluilla asetukset ja taivutukset.
Muuttuuko vinous kokoamisasteen myötä, eli onko tunne että hevosen jalat ei "mahdu" sinne vatsan alle jossain muodossa, ja siksi menee vinossa?

Lähettäjä: vv 
Päivämäärä:   25.2.26 09:58:40

Maastossa, ratsastaessa, siirrät etuosan takaosan eteen eli suoristat hevosen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.2.26 11:25:34

jos tunnet vinouden, sun pitää ratsastaa hevosta suoraksi. helppoa :D väistöjä, voltteja, kavaletteja. pienetkin mäet kannattaa hyödyntää.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   25.2.26 13:31:14

En tiedä missä on koppurainen kenttä tällä hetkellä. Täällä ainakin pohja priimakunnossa vaikka sille ei ole mitään tehty koko talvena. Ratsastettu vaan niin tullut hyvä lumipohja.

Hevoset ovat luonnostaan vinoja. Ne täytyy suoristaa ratsain. Jumppaa vaan ja siirrät sen etuosan kulkemaan takaosan kanssa samaa rataa.
Voihan olla että hevosella on esim kintereessä tai takapolvessa sanomista, siksi välttää astumasta alle.
Tai sitten kokeile laittaa puutsit jos pelkää polkevansa kannoille.
Mutta ratsastuksella se suoristetaan, ei se itsekseen korjaannu.
Jos ei korjaannu ratsastuksellakaan, voi klinikka olla hyvä vaihtoehto. Tai ratsastajan suoristus tai satulan suoristus.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.