Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä ja miten ostit hevosesi?

Lähettäjä: Porkkanat 
Päivämäärä:   20.2.26 09:08:24

Olispa kiva kuulla hevosenostotarinoita. Seuraava taas etsinnässä, mutta kyllä ne parhaat taitaa löytyä tuttujen kautta eikä somen markkinoilta.

Meillä ensimmäinen oma ostettiin vuoden vhikraaamisen jälkeen tutuilta.

Re: Mistä ja miten ostit hevosesi?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   20.2.26 09:10:10

Ekan ostin kun talli lopetti eikä orille ollut paikkaa uudessa tallissa. Seuraavat on olleet sen ja sen jälkeläisten jälkeläisiä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.2.26 09:20:41

Torista heräteostoksena on pari viimeistä tullut ostettua, myös facesta ja ht netistä.

Päivämäärä:   20.2.26 09:21:35

Kaikki olen eli kaksi suokkia ja yksi shettis ostanut ratsastuskoululta/ ratsutallilta.
Ensimmäinen suokki ja shettis olivat ihan ok ostoksia mutta toinen suokki ei ehkä niinkään.

Lähettäjä: Pujo 
Päivämäärä:   20.2.26 09:22:17

Kaikki nykyiset olen joko ostanut suoraan niiden kasvattajilta tai teettänyt tilausvarsana

Lähettäjä: Kirsi 
Päivämäärä:   20.2.26 10:08:02

Ensimmäinen ponini ostin kasvattajalta kävimme siskolle ostamassa ponia ja kotiin ajoimme kahden ponin kanssa.
Yhden hevosen ostin Viron keltaisesta pörssistä näkemättä koti pihaan toimitettuna ja voin sanoa että hevonen oli 10+ ja myyjä edelleen kaveri listoilla, kaverini osti samalta kasvattajalta myös sekin oli tosi hyvä hevonen.
Yhden ostin hevostallinetin markkinoilta osto ilmoituksen kautta, ajoimme Tampereelle ja hevonen kyytiin , samalta tallilta tuli myös toinen kuukautta myöhemmin.
Seuraavan hain siskoltani joka kasvattaa poneja kävin valitsemassa että entententen tämä.
Yhden pikku ponin hain Ringvallin Maijalta ajoimme pihaan ja sama periaate entententen tuo.
Se oli helppoa kun oli oma talli ja kalusto.

Lähettäjä: luu 
Päivämäärä:   20.2.26 10:29:39

Kävin asiantuntijan kanssa katsomassa hevosia muutamassa paikassa mutta ei natsannut. Sitten asiantuntija kysäisi yhdeltä kilparatsastajakaveriltaan tietääkö tämä mitään. Ja tiesihän se. Käytiin katsomassa ja koeridaamassa yhtä hevosta kerran, sitten toisen kerran, ja koska asiantuntija sanoi että se vois olla mulle sopiva vietiin ell tarkkiin ja sieltä kotiin. Hinnasta tingin 3000e.

Tästä on nyt 11 vuotta, ja yhä olen tyytyväinen ostokseen!

Lähettäjä: nii 
Päivämäärä:   20.2.26 10:38:01

ensimmäinen tuli virosta, seuraava suomalaiselta hevoskauppiaalta, loput suomalaiselta kasvattajalta.

Lähettäjä: pilkunviilaaja 
Päivämäärä:   20.2.26 10:46:43

Eka hevoseni oli ratsastuskouluheppa, johon ihastuin ja halusin sen omaksi. Tarjosin, ja kaupat tuli.

Toisen hevosen ostin vapailta markkinoilta. Hevosammattilainen myi. Hevonen oli sitä mitä myytiin/mitä pitikin mutta jälkikäteen ajatellen olisin voinut valita helpommankin ratsun. Silloinen valmentaja taisi nähdä tämän, mutta ei osannut sanoa sitä minulle niin suoraan että olisin ymmärtänyt.

Kolmannen hevosen ostin valmentajan kautta. Tämä hevonen oli minulle "valmiiksi" tosi sopiva ja pääsin edistymään heti ja ihan eri tavalla kun edellisten kanssa.

Kaikki ostotavat toimi ja hevoset ovat olleet mieluisia.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   20.2.26 10:46:59

Kirsi - keneltä myyjältä ostit Virosta?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   20.2.26 11:16:37

Kun olin teini (ysärin alkupuoli) kainaston ponitallilla oli ilmoitus varmaankin jossain lehdessä että antavat 1 v varsoja ylläpitoon kolmeksi vuodeksi tjs. Käytiin hevosia siellä katsomassa ja myöhemmin meille käytiin tiputtamassa shettis ja issikka oripojat pihaan. Jäivät sitten loppuelämäksi meille kun eihän niistä malttanut sen muutaman vuoden päästä luopua, vaan vanhemmat osti ne meille omiksi. Näin myöhemmin ajateltuna tossa on ollut tolle tallille aika win-win tilanne kun saanut varsoja kasvamaan toisten kontolle ja sitten ostajaehdokkaatkin olis lähetetty sinne varsojen olinpaikkaan katsomaan. :D

Toinen kauppa oli kun kolme kaveria kertoivat menevänsä katsomaan yhdelle tutulle kaupan olevaa suokkia jos ostaisivat sen kimppahevoseksi. Mä hetki siitä puhelusta soitin takaisin että mahtuisiko vielä yks mukaan kimppaan, että mäkin voisin osallistua siihen hevoseen. Musta tuli sitten hevosenomistaja näkemättä edes koko hevosta. :'D kimppaomistus toimi ihan suht hyvin, lopulta kuitenkin muilla loppui rahat/kiinnostus yks toisensa jälkeen, niin loppuviimein hevonen jäi yksin mulle. Tehtiin tästä varsa ja mä annoin oman osuuden varsata kavereille että kun myyvät sen niin saavat pitää rahat ja tamma tuli mun omistukseen.

No, oltiin sitten niin fiksuja että oliko reilu vuosi tästä varsan myynnistä niin ostettiin se takas samalla porukalla kun sitä meille tarjottiin. :''D tässäkin kävi sitten lopulta niin että hevonen jäi mun ja kaveri tallinpitäjän omistukseen kun kaverit vähän pakkomyivät osuutensa tälle. Me sitten myöhemmin myytiin ratsuksi kun ei tuosta ravuria tullut.

Tälle samaiselle tallinpitäjälle tuli yksi hevoskauppuri tallille myymään juuri ruotsista tuomaansa norjan kylmäveristä. Tallinpitäjä ei tätä innostunut ostamaan, mutta mä tein sitten tästä kaupat (pienellä yllytyksellä) ja annoin tuon vanhan emätamman vaihdossa. Tämän kanssa kierrettiinkin sitten raveja useampi vuosi (tosin ei oikein menestyksekkäästi), kunnes viime syksynä jänne hajosi ja raviura oli sit siinä. Lähti kaverille ylläpitoon oman hevosensa seuraksi. <3

"Laastarihevonen" tuli sit hommattua pian edellisen lähdön jälkeen. Ilmoituksia katselin eri paikoista, tämän kyseisen hevosen ilmoitus oli torissa. Kävin tätä ja paria muuta katsomassa kaverin kanssa. Tämän sitten päätin ottaa vaikka ei ollutkaan mitään rakkautta ensi silmäyksellä tms. Vieläkin ihan "noubady", mutta ehkä se tästä pikkuhiljaa...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.2.26 11:34:21

Videoiden perusteella, mutta Suomesta. Joko itse haettuna ilman koeratsastuksia tai suoraan pihaan tuotuna.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   20.2.26 11:38:09

Maitovarsana kasvattajalta täältä Suomesta. Näin kuvia + ilmoituksen ja ihastuin. Nyt jo 10.v

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   20.2.26 11:47:48

Ensimmäinen hevonen tuli ostettua joskus parikymmentä vuotta sitten, just sellaisella ekan hevosen ostoinnolla eli juuri niin miten ei ikinä pitäisi :D Hevonen oli koeratsastuksessa ihan kiva, mutta myöhemmin sen kanssa alkoi tulla vähän sitä ja tätä ongelmaa, ja loppupeleissä muutaman kuukauden jälkeen vaihdoin sen päittäin kivaan ratsuna jo pitempään olleeseen lämppäriin.

Nälkä kuitenkin kasvoi syödessä, ja vaikka tuo lämppäri oli ihan onnenpotku siihen hevosenomistajuuden alkutaipaleelle, niin myin sen takaisin sille keneltä se tulikin ja lähdin monen sadan kilometrin päähän koeratsastamaan vähän vanhempaa suokkiruunaa, johon olin jo ihan täysin rakastunut myyjän kanssa käymieni keskustelujen pohjalta. Ja mukaanhan se sieltä tarttui :D Tämä tapaus oli ehdottomasti yksi elämäni hevosista, joka jouduttiin kuitenkin muutaman yhteisen vuoden jälkeen lopettamaan tapaturmaisen jalkavamman takia.

Tästä ei mennyt kuin pari viikkoa, niin yksi puolituttu mainitsi vähentävänsä hevosia reilusti, kun oli lopettanut ratsastuskoulutoiminnan. Ja suokkiruunahan se sieltäkin sitten tuli mukaan kun kävin hevosia katsomassa :) Tämänkin kanssa vietettiin useampi yhteinen vuosi, kunnes opiskelu- ja työkuvioiden takia luovuin omasta hevosesta kokonaan ja siirryin vuosiksi takaisin ratsastuskouluun. Silloin jo päätin että omia hevosia tulee kyllä vielä, mutta vain ja ainoastaan omaan pihaan. Piti enää vain saada hyvä työpaikka ja löytää oikea koti.

Ja molemmat löytyivätkin aika äkkiä, paikkoja remppailtiin kuntoon (hevosia oli ollut siellä ennenkin) ja kenttää, tarhoja ja laitumia myöten kaikki pistettiin valmiiksi, ettei tarvitse mitään tehdä enää sitten kun hevoset joskus tulevat. Ja itse asiassa vielä sinä kesänä ei pitänyt hevosia ostaa, mutta facebookissa tuli sellainen ilmoitus vastaan etten voinut ohittaa. Koeratsastuksen sovin heti seuraavaksi päiväksi, ja töistäkin sain otettua vapaata kun taas piti useampi sata kilometriä ajella. Koeratsastuksessa tehtiin alustavat kaupat, ja haku sovittiin parin viikon päähän. Siinä sitten kotimatkalla mietin että mistäs hitosta sitä äkkiä toisen hevosen tempaisee. Seuraavana päivänä bongasin ht-netistä ilmoituksen kivan kuuloisesti hevosesta mitä lähdin kokeilemaan vielä samana päivänä töiden jälkeen, ja kaupat sovittiin tästäkin heti :D Tää hevonen ei sytyttänyt oikein yhtään ja intuitio sanoi EI, mutta ostin kuitenkin ja mietin että katsotaan mitä tulee vai tuleeko mitään, mutta onpahan nyt kaksi hevosta. Samalla reissulla haettiin molemmat, ja nyt melkein 7 vuotta myöhemmin ne on edelleen tuossa pihassa :)

Ja tän jälkimmäisen hevosen kanssa ollaan käyty kyllä niin pohjamudissa ja sen kanssa on itketty ja revitty hiukset päästä, mutta vuosien saatossa siitä on tullut ihan mainio ja yksi tärkeimmistä hevosista joita koskaan on matkan varrella tullut vastaan :) On sillä edelleen omat kommervenkkinsä varmasti aina hautaan saakka, mutta pääsääntöisesti koetaan nykyään enää pelkkiä hyviä hetkiä :D

Eli summasummarum, omat hevosostot on kyllä sitä luokkaa joka kuuluu luvun "ÄLÄ KOSKAAN OSTA HEVOSTA NÄIN" -alle mutta näillä mennään :')

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.2.26 11:57:06

Olen ostanut molemmat hevoseni täältä ht.netistä :) Niiden kahden perusteella sanoisin, että ht.netissä voi olla todella jotain hyvääkin!

Lähettäjä: b 
Päivämäärä:   20.2.26 12:05:00

Ensimmäinen yli 10 vuotta sitten virosta postimyynnillä. Seuraava kaverilta, joka myös on kasvattanut kyseisen hevosen. Viimeisin fb, sekin kyllä suoraan kasvattajalta vieroitusikäisenä.
Kaikki 3 on yhä olemassa mulla ja on super hyviä hevosia jokainen.

Lähettäjä: Nicki 
Päivämäärä:   20.2.26 12:10:44

Ostin kaikki kolme (peräkkäin siis, en yhtä aikaa) työpaikaltani, jossa oli asiakastoimintaa, kasvatusta ja myyntihevosia. Jokainen hevonen oli minulle tärkeä jo ennen ostoa, ja ostin hevoset vaivoineen ja haasteineen eikä kaduttanut kertaakaan, yksi vielä menossa mukana.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   20.2.26 12:26:23

Molemmat hevoset löytyivät oman ostoilmoituksen perusteella.

Lähettäjä: WeeWee 
Päivämäärä:   20.2.26 13:01:20

Viimeisimmän olen ostanut 2kk ikäisenä varsana valokuvien perusteella kasvattajalta Hippoksen hevospörssistä :D
Aiemmat ostokset ovat:
- kaksi ratsastuskoulusta kun eivät soveltuneet asiakaskäyttöön (ilmoitus puskaradion kautta)
- Keltaisesta Pörssissä :D :D
- Yksi myyntitallilta Hollannista (kävin itse paikan päällä koeratsastamassa useamman hevosen)

Lähettäjä: Kekkula 
Päivämäärä:   20.2.26 13:43:57

Tilausvarsa, vuokrasin tamman ja vei oriasemalle. Siitäpä se lähti. Hyvä varsa tuli ja ihan itselle tehty, niin on semmoinen, ku itse toivoo.

Lähettäjä: Au 
Päivämäärä:   20.2.26 14:19:48

Ensimmäisen oman tallinpitäjä vinkkasi. Olivat käyneet katsomassa rasastuskouluun, mutta ei ollut heidän mielestään siihen sopiva, mutta vosi olla teille kiva hevonen.....

Kaksi seuraavaa netti-ilmoitusten kautta. Molempia kävin kerran kokeilemassa, nukuin yön yli, ja tein kaupat.

Kaikki omallatavallaan ok kauppoja.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   20.2.26 15:06:13

Ensimmäisen ostin kaverilta. Sen tamma oli tiineenä ja tarjosi tulevaa varsaa mahaan ostettuna. No minähän ostin. Toinen tuli saman kaverin kaverilta, sillä oli liikana nuori ruuna. No, tänne vaan sekin…

Kumpaakaan ostosta en varsinaisesti kadu, mutta voi vähän kyseenalaistaa, oliko varsan osto ensihevoseksi nyt kaikkein fiksuinta. Ihmeen kiva siitä on kuitenkin tullut kaikkien vaikeiden vaiheiden jälkeen. Voisin kyllä vieläkin ostaa varsan, mutta haluan nähdä sen ensin! :D

Toisen kohdalla olisi pitänyt tutkituttaa kunnolla. Tää on saikuttanut siihen malliin, että mennyt varmaan 3x ostohinta (joka ei ollut hevosen laatuun nähden paljon, mutta useita tuhansia euroja kuitenkin). Otetaan oppirahoina.

Lähettäjä: Kirsi 
Päivämäärä:   20.2.26 15:53:07

Katrin Jogi( virolainen o sukunimessä) ostin häneltä ja kaupat oli helpot ja tuli juuri sitä mitä sanoi ja vähän enemmän. Ja kaikki sujui helposti ja niinkuin viesteillä sovittiin.

Lähettäjä: dps 
Päivämäärä:   20.2.26 16:20:53

2005 olin kisahoitajana Ypäjän reissulla ja autossa oli yksi tyhjä paikka kotimatkalle, joten mielenkiinnosta käytiin katsomassa Rantaselta mitä hän oli tuonut hiljattain Hollannista. Yhden niistä ostin ja lähti siitä heti mukaan.

Toinen oli muutama vuosi myöhemmin kun tuttu hevoskauppias (joka myös toi ulkomailta Suomeen hevosia) oli tuonut itselleen yhden nuoren. Tykkäsin siitä ja myi sen vaikka tosiaan myyntiin ei sitä varsinaisesti tuonutkaan.

En ole ihan liian montaa päivää näitä siis ikinä etsinyt tai jäänyt harkitsemaan...

Lähettäjä: Uuu 
Päivämäärä:   20.2.26 16:22:15

Ensimmäisen ostin Maaseudun Tulevaisuudessa olleen 2 rivin mittaisen myynti-ilmoituksen pohjalta. Koeratsastin pilkkopimeässä pari kertaa edestakaisin pihatiellä ja siltä pohjalta ostettiin. Tästä on aikaa 27 vuotta. Hevonen oli ostohetkellä 10-vuotias.

Seuraava oli entinen hoitoponini jonka ostin edelliselle seuraksi kun kylän ratsastuskoulu lopetti ja kaikki hevoset laitettiin myyntiin. Poni oli 15-vuotias.

Kolmas tuli ostettua talokauppojen yhteydessä :D Tuttu hevonen jonka koulutuksessa olin ollut mukana, ja ostin sitten tallin jolla hevonen silloin asui. Hevosta kaupiteltiin siinä yhteydessä minulle, en suostunut, ja hevonen lähti hetkeksi muualle. Sitten se jäikin äkillisesti ilman pitopaikkaa ja lupasin ottaa sen takaisin vähän niin kuin ystävänpalveluksena, ratsastaa sitä hiukan ja laittaa myyntikuntoon. Ja sitten en enää voinutkaan luopua siitä. Tämä oli ostohetkellä viisivuotias.

Viimeisimmän ostin varsana suoraan kasvattajalta, tämänkin vähän heräteostoksena, kun oltiin alunperin tekemässä diiliä mahaan ostettavasta varsasta. Mutta sitten kasvattaja esitteli minulle vuotiaaksi kääntyneen samoja sukulinjoja olevan varsan, jota en saanut mielestäni, ja niinhän siinä sitten kävi, että tehtiin siitä kaupat. Minun onneni - tamma myöhäisloi varsan jota olin ollut sen mahasta ostamassa, eli sitä "alunperin minun" varsaa ei koskaan tullutkaan.

Kolme ensimmäistä olen jo joutunut laittamaan pois (25-, 28- ja 18-vuotiaina), viimeisin on minulla edelleen.

Päivämäärä:   20.2.26 16:36:12

Suokin ostin pari vuotta sitten tori.fi:stä. Edellisen hevosen ostin myyntitallilta, mutta siitä on jo miljoona vuotta.

Lähettäjä: Huppista 
Päivämäärä:   20.2.26 16:36:31

Ostin ekan hevoseni kisoista :D Ratsastusseurani järjesti kisat, joissa olin katsojana. Kisat pidettiin tallilla, jossa minulla oli karsinapaikka varattuna (hevonen oli siis etsinnässä) ja jossa vuokrasin tallinomistajan hevosta. Tosi kivannäköinen suokkiruuna tuli radalle ja kehuin ääneen vieressä istuneelle kaverille sitä. Kävi ilmi, että meidän edessä istui kyseisen ruunan omistaja, joka kuuli kehuni ja alkoi siinä sitten tehdä kauppaa. Ensin ehkä vähän vitsillä, mutta kun kuuli että minulla on ihan oikeasti hevonen etsinnässä, menikin vakavammaksi. Niin siinä sitten kävi, että jäivät ruunan kanssa odottamaan kisojen loppumista, minkä jälkeen koeratsastin hevosen ja sitten ruuna jäikin siihen varaamani karsinaan siltä istumalta :D Jälkikäteen ei voi kuin ihmetellä myyjän luottoa, jätti hevosen minulle koeajalle odottamaan ostotarkastusta! Toki olivat itsekin aika läheltä, että helppo olisi ollut hakea hevonen pois. Ruuna meni ostotarkastuksesta läpi, kaupat tehtiin sovitulla hinnalla ja ruuna oli ilonani 7 ihanaa vuotta. Täydellinen ostos! Harmi, että meni suolikierteeseen liian aikaisin (oli toki jo 19-vuotias, että ei ihan nuori).

Nykyisen hevoseni ostin perinteisemmin myynti-ilmoituksen kautta. Näin ilmoituksen Facebookin myyntiryhmässä, soitin, kävin koeratsastamassa. Tykkäsin, varasin ostotarkin ja sen jälkeen klinikan pihassa tehtiin kaupat loppuun. Hyvä ostos ja kiva hevonen tämäkin.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   20.2.26 21:51:20

Kolme viimeisintä on ostettu (eri) kasvattajilta aikuisena Suomesta, tuttavien vinkistä. Onnistuneita ostoksia.

Lähettäjä: Silakka 
Päivämäärä:   20.2.26 22:41:03

Laitoin facebookin roturyhmään ostetaan ilmoituksen ja minulle tarjottiin ihan toisen rotuista. Tuntui heti että tässä on sitä jotain ja kävin katsomassa hevosta. Sitä ei oltu laitettu satulaan ja omistajalla oli käsittelyongelmia, mutta hevonen kolahti ja kaupat tehtiin. Sain älyttömän ihanan hevosen ja olen sen alusta asti itse kouluttanut.

Päivämäärä:   20.2.26 23:20:11

Tuttu, tärkeä hevonen, josta sanoin, että ostan jos ikinä tulee myyntiin. Edellinen omistaja sitten soitti, että milloin pääset hakemaan pois.

Lähettäjä: f 
Päivämäärä:   21.2.26 05:53:52

Yhden pitkän vuokraamisen jälkeen ratsastuskoululta, yhden näkemättä puhelimessa (koeajalla ja vaihto-oikeudella) ja yhden tutulta.

Lähettäjä: Tammamamma 
Päivämäärä:   21.2.26 07:20:29

AVI:n sivuilla oli myynti-ilmoitus, jossa kerrottiin hevosen rotu, sukupuoli, säkäkorkeus ja ikä, ei muuta. Rotu oli meikäläisen inhokki ja kokokin ihan liian pieni, mutta silti tein valvontaellille tarjouksen. Nyt on hevonen ollut meikäläisen tallissa 5 vuotta, eikä rotu olekaan niin paska. Kokokin on aika passeli.

Päivämäärä:   21.2.26 09:21:32

Kivan perusteella postimyyntinä suoraan kasvattajalta Virosta.

Lähettäjä: islanti 
Päivämäärä:   21.2.26 09:47:54

Ensimmäisen ostin facebookin myynti-ilmoituksen kautta. Toisen myös. Kolmas tuli kasvattajalta suhteilla, neljäs hyvällä tuurilla kun soittelin tuttuja hevoskasvattajia läpi.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   21.2.26 10:40:10

Olen ostanut yhden, 15 vuotta sitten, "tiskin alta" ennen myynti-ilmoituksen julkaisua. Kyselin vanhalta tallitutultani, josko tietäisi tietyn rotuisia myynnissä olevia tammoja, ja hän vinkkasi yhden kasvattajan, jolla oli sillä hetkellä useampi tulossa myyntiin. Ykköskiinnostukseni 5-vuotias juuri varsonut, joten ei mitään koeratsastuksia, eipä kyllä olisi osannutkaan mitään. Rapsuttelua laitumella ja muutaman viikon kuluttua tamma pikkuvarsansa kanssa tupsahti pihaani. Varsa lähti aikanaan kasvattajalle takaisin. Tamman olen ihan itse pilannut, tuolla hän nyt on laumani pomona 21-vuotiaana, laumaan kuuluu myös ylläpidossa mulla 14 vuotta ollut seuralaissetämies (29v) sekä tamman 6v varsa. Erään sortin puutarhatonttuja ovat, ei ole monenakaan kesänä kaivettu ruohonleikkuria esiin, kun nämä hoitavat homman äärimmäisen siististi.

Lähettäjä: NL 
Päivämäärä:   21.2.26 11:46:19

Oltiin tuttuun hevoskasvattaja ja -välittäjään yhteydessä, hän teki listan hevosista, jotka sitten koeratsastimme kahden päivän aikana paikan päällä. Talleilla hevoset satuloitiin yhdessä, omistaja/ratsuttaja ratsasti ensin ja sitten meidän vuoro. Muutama este ja aika nopeasti tiedettiin onko kiinnostava vai ei.
Oma löytyi näiden 9 hevosen joukosta. ELL tarkissa otettiin muutama lisäkuva jo olemassa olevien lisäksi, luotto ell luki kuvat.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.