Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko kisojen peruminen tarttuvan taudin vuoksi

Lähettäjä: force majure? 
Päivämäärä:   19.2.26 10:11:36

Jos kilpailut joudutaan perumaan force majure -syyn vuoksi, kisajärjestäjän ei tarvitse palauttaa osallistumismaksuja. Kerran olen tällaisessa tilanteessaa ollut. Kesken kisojen tuli kisapaikan päälle ukkoskuuro. Kisat keskeytettiin, kun ukkonen riehui päällä. Kuuron jälkeen kenttä näytti järveltä. Päivän loput luokat peruttiin eikä maksuja palautettu.

Jos kisajärjestäjä peruu kilpailut tarttuvan taudin vuoksi, onko kyseessä force majure tilanne ja kisajärjestäjä saa pitää osallistumismaksut vai pitääkö kisajärjestäjän maksaa osallistumismaksut takaisin?

Re: Onko kisojen peruminen tarttuvan taudin vuoksi

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.2.26 10:13:46

Riski aina kisoihin mennessä. Tämä otettava huomioon. Kisajärjestäjälle tulee kuluja joka tapauksessa, oli yksi tai kymmenen luokkaa. Et taida ikinä ollut järjestämässä kisoja ?

Jos on niin pa, että näissä tapauksissa pitää alkaa ninnittää kisamaksuista niin ei kannata kisasta.

Lähettäjä: Iiiiiks 
Päivämäärä:   19.2.26 10:21:18

Lähtömaksut pitää palauttaa jos kisat perutaan ennen niiden alkamista. KIPA maksua 3€ ei palauteta. Voithan myös peruuttaa oman osallistumisen lajisääntöjen mukaisesti tai 24h ennen kisojen alkamista jolloin maksut palautetaan.

Lähettäjä: force majure? 
Päivämäärä:   19.2.26 10:23:33

En ninnitä kisamaksuista vaan mietin mitä kannattaisi tehdä. Lähialueella on kisat, joissa ratsastetaan alue cupin osakilpailu ja tarkoitus on cupiin osallistua. Ilmoittautuminen päättyy kutenkin ajankohtana, kun olen hiihtolomareissulla eikä netti välttämättä toimi. Vaihtoehdot ovat ilmoittautua kisoihin ennen reissua tai jättää kisat välistä. Jos tautitilanne pahenee ( = leviää tänne pohjoisemmas Suomea), en välttämättä pysty reissussa ollessani osallistumista perumaan ennen ilmoittautumisajan loppua.

Lähettäjä: ff 
Päivämäärä:   19.2.26 10:52:50

''Lähtömaksut'' sana harhaanjohtava. Jos perut startin itse 24h ennen kisaa, et saa kuin lähtömaksun takaisin, osallistumismaksua et.

Itse mietin samaa tilannetta hissin kanssa. Jos hissi perutaan, kuinka käy 400-500€ maksujen kanssa? Ja se joka sanoo että on turhasta nillittämistä niin ime sontaa, kukaan joka oikeesti on maksanut tuollaisen rahan osallistumisetsa ei kohauttele olkiaan vaan jos kisat perutaan eikä rahoja palauteta

Tuskin siis hihs perutaan, mutta kunhan mietin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.2.26 11:06:01

Aloittajan aluekisoissa puhutaan joistain kympeistä. Joo on varmasti iso raha monelle, mutta itse päättäisin haluanko osallistua cupiin niin paljon, että ei haittaisi sitä maksua menettää. Jos en, en ilmoittautuisi. Jos haluaisin, ottaisin riskin rahojen menetyksestä. Sanoisin, että joku täyssulku taudin takia on force majeure ja rahoja ei tarvitse palauttaa. Jos kisajärjestäjä itse päättää perua esim omia hevosia suojatakseen, ei ehkä ole.

Hihsin kohdalla kysymys on kiinnostavampi, koska summat on niin paljon isompia. Toki jos FEI päättäisi kisan kieltää, se kyllä olisi force majeure varmasti tässä kohtaa.

Päivämäärä:   19.2.26 11:43:44

Eikä hihs kisaajilla ole kyse pelkästä lähtömaksusta, me ainakin ollaan maksettu hotelli koko ajalle ja olen ottanut töistä palkatonta, ainakin minulle tuo on tosi iso taloudellinen panostus. Johan tuolla on helvatan pysäköintikin 90 joka on siis maksettu jo kipan kautta.

Päivämäärä:   19.2.26 11:53:15

Kansainvälisissä kenttäkisoissa Saksassa kun kilpailut jouduttiin sääolosuhteiden vuoksi perumaan kesken kisan(olin ehtinyt mennä koulun ja rataesteet mutta en maastoa), mitään maksuja ei palautettu.

Lähettäjä: jjjj 
Päivämäärä:   19.2.26 12:14:11

Lopettakaa nyt hysteria. HIHS ei peruuteta. Virusta on koko ajan ympäri Eurooppaa, siellä kaikki on tottuneet siihen.

Lähettäjä: Henna 
Päivämäärä:   19.2.26 14:51:30

Force majeure tarkoittaa vakavaa, yllättävää tapahtumaa, johon järjestäjä ei varautua tai vaikuttaa. Ukkosmyrsky on hyvä esimerkki, tai jos edellisenä yönä myrsky vie maneesista katon. Mutta jos tauti jyllää jo viikkoja ennen kilpailua, se ei ole yllättävää enää kilpailun alkaessa.

Päivämäärä:   19.2.26 16:18:20

Hihsiä ei peruuteta. Toki oma pääsy saattaa estyä jos oma heppa paljastuukin viruspositiiviseksi. Mutta ehkä pieni murhe siinä kohtaa

Lähettäjä: slskng 
Päivämäärä:   19.2.26 21:36:51

Ei hoirse showta peruta, rauhoittukaa nyt jo!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.