Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Linerin käytöstä

Lähettäjä: Pöö 
Päivämäärä:   16.2.26 14:26:42

Mulla ponilla hyvin istuvat Horsewaren loimet. Meillä käytössä 0g/50g pääsääntöisesti, välillä 100g mikä toista merkkiä ja kaipaa päivitystä. Nyt pohdin ensimmäistä kertaa ikinä linerin ostoa, mutta kysyisin niitä käyttäneiltä kokemuksia. Onko toimiva, pysyvätkö liner ja kuori hyvin "yhdessä" loimea laittaessa, tallinpitäjä pukee loimet pään yli avaamatta etukiinnityksiä, eli toimiiko liner tässä? Ja toinen, Hööksillä näyttää olevan oman merkkinsä linereita myös, ovatko nämä mistään kotoisin, vastaavatko kokoaan? Vai kannattaako ostaa suoraan Horswaren liner? Muitakin kokemuksia otetaan vastaan, kiitos:)

Re: Linerin käytöstä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.2.26 14:49:19

En ostaisi lineria kuin varakäyttöön tai esim harvinaisille, koville pakkasille. Ei ole käytössä niin näppärä, että arjessa itseä ja työntekijää vaivaisin.

Lähettäjä: Tir 
Päivämäärä:   16.2.26 14:54:40

Nykyinen tallinpitäjä toivoo, että mieluummin kuivatusliner ulkoloimeen kiinnitettynä kuin erillinen kuivatusloimi + ulkoloimi.

Edellisellä tallilla linerit oli kiellettyjä sellaisissa loimissa, joita tallityöntekijä pukee/riisuu.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   16.2.26 15:46:54

Se liner on kiinni vain kaulalta ja toisesta päästä häntälenkkiin, muualta irti pääliloimesta. Eli kyllä se voi pukiessa liikkua ja mennä ”sotkuun”. Hevosen päällä se pysyy hyvin paikallaan ja toimii hyvin paksuutta vaihdellessa ja saa myös helposti pestyä niin loimi pysyy hevosta vasten puhtaampana.

En ehkä pään yli pukisi. Muutoin erittäin toimiva.

Lähettäjä: ) ( 
Päivämäärä:   16.2.26 16:02:52

Meillä linerit käytössä kaikilla hevosilla ja kaikille puen pään yli ongelmitta. Tykkään siksikin kun mahtuvat pesukoneeseen.

Hööksin linereista en osaa kommentoida, en ole käyttänyt, mutta tarkista aina että kiinnikkeet mätsää jos aiot hankkia eri merkin linerin kuin mitä loimi on.

Lähettäjä: 000 
Päivämäärä:   16.2.26 18:31:54

Mulla on ollut linereita mutta sittemmin oon hankkinut eripaksuisia loimia ja tykkään pukea suoraan yhden oikean paksuisien ennemmin kuin kiinnittää linereita.

Horsewaren linereita ollut ja voivat liikkua pukiessa eli pitää tsekata että on ok päällä, mutta helppoja käyttää muuten.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.2.26 18:46:19

Jos linerin saa kiinnitettyö kunnolla, se on oikein hyvä.

Minulla on hevoselle käytössä liner varsinkin silloin, kun olemme reissussa enkä viitsi karseaa määrää loimia raahata mukana.

ohut villaloimi
vuoriton sadeloimi
ohutvuorinen sadeloimi
liner

= noista saa jo kasattua aika hyvin jonkun sopivan kombon pikku pakkasellekin. Liner vie kuitenkin vähemmän tilaa kuin paksumpi loimi.

Päivämäärä:   16.2.26 18:49:35

En tallityöntekijälle laittaisi lineria pään yli puettavaksi. Ei ole siitä etusolkien kohdalta millään kiinni, eli pitää aina varmistaa pään pujahtavan oikeasta kolosta. Itse jokainen tietysti saa tehdä mitä tekee ja voi tuo olla ihan toimivakin ratkaisu, mutta tallityöntekijää en itse tuommoisella kiusaisi.

Lähettäjä: Kf 
Päivämäärä:   16.2.26 19:45:32

Minä tykkään, liner on helpompi pestä kuin koko vedenpitävä loimi. Loimitan toki hevoseni itse ja ovat pihatossa, joten välttämättä ei päivittäin loimet heitetä pois ja pueta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.2.26 20:19:10

työntekijänä sanon, pliis ei :D en ole tykännyt... ainut hyvä puoli, että jos on ihan lötömärkä voi irrottaa. mutta hyvät loimet kyllä kuivuu yön aikana.

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   16.2.26 20:39:32

Kyllä minun mielestä pitää olla erittäin huono loimittamaan jos ei osaa linerin kanssa olevaa loimea pukea.

Erittäin hyviä ja helppoja just nimenomaan hygienia syistä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.2.26 22:18:10

Onko nää tarroilla vai miten kiinni? Kuinka hyvin mahdolliset tarrat pysyy hyvinä?

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   17.2.26 02:17:32

Tarroilla siitä kaulasta ja klipsit tulee sinne häntälenkin kiinnityksiin.
Tarrat pitää sen minkä tarrat kestää hyvänä.

Lähettäjä: 8.8 
Päivämäärä:   17.2.26 09:41:11

HW linereiden tarrat pysyneet vähän liiankin hyvinä toistuvista pesuiste huolimatta, saa kiskoa auki kunnolla.

Lineriloimen pukeminen päänkautta avaamatta vaatii varmasti omanlaisensa tekniikan, muttatodennäköisesti sen oppii helposti. Päällysloimien tulisi olla niin vedenpitäviä, ettei lineri kastu. Meillä ei ole kertaakaan kastunut pihattohevosella. HW Rhino kuorena.

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   17.2.26 10:13:07

Näin tallityöntekijänä linerit ja jalkalenkit ovat pahimpia keksintöjä ikinä... Samoin toki painavat fleecepintaiset vanhat ulkoloimet, kevyt vedenpitävä ja lämmin loimi joka istuu hevoselle ei oikeasti maksa niin paljoa, hevoset ovat loimet päällä kuitenkin koko päivän.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   17.2.26 12:47:10

Mulla ollu käytössä vain kuivatusliner. On vähän kömpelö pukea paksun toppaloimen kanssa kun kaikki niin paksua ja painavaa. Muuten ihan kätevä. Miinus myös että tahtoo valua edestä tiukalle vaikka on päälyloimessa kiinni ja se pysyy kyllä hyvin paikallaan. On jotenkin kamalan iso se kaula-aukko siinä linerissa niin hankaa lavoilta karvat. Onneksi käytössä vaan kuivatukseen satunnaisesti.

Lähettäjä: 8.8 
Päivämäärä:   17.2.26 13:33:16

"kevyt vedenpitävä ja lämmin loimi joka istuu hevoselle ei oikeasti maksa niin paljoa,"

Jos tähän tarvitaan vielä tarhakaverin hampaiden kestoa, niin loimet maksavat paljon. Liner maksaa murto-osan loimen hinnasta. Esim. oma hevoseni tarvitsee 3 eripaksuista loimea.

Ja niinhän se on, että laatu maksaa. Itse ostan mieluummin hyviä , mutta kalliita loimia, kuin halpoja lyhytikäisiä loimia. Rhinot kestää pesua jopa painepesurilla, kun barrier on pintakankaan alla.

Päivämäärä:   17.2.26 14:02:14

Itse käytän linereita ja irroitettava kaulakappaleita nimenomaan siksi, että käytössä on vain 11kg pesukone. Siinä saa helposti pestyä erikseen linerit ja esim 100g ulkoloimen ilman kaulakappaletta, mutta joku 300-400g fullneck loimi ei mahdu. Lisäksi sitä pääliloimea tarvitsee pestä paljon harvemmin, jos on liner käytössä. Toki itse puen omat hevoseni niin ei tarvitse miettiä pukemisen helppoutta/hankaluutta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.