Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pari vuotta sitten ruunattu edelleen orina

Lähettäjä: sukupostissa 
Päivämäärä:   14.2.26 02:36:19

Miten hevosen tiedot päivittyvät sukupostiin? Hevonen (nyt 10v) on ruunattu pari vuotta sitten. Sukupostissa näkyy edelleen orina.

Re: Pari vuotta sitten ruunattu edelleen orina

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.2.26 06:34:52

Sukuposti on vapaaehtoistyönä pyörivä sivusto, eikä sinne siirry automaattisesti ns. Virallinen tieto. Kannattaa laittaa sinne viestiä. Hippoksen sivuilta se pitäisi ns. Virallisesti löytyä, joten sitä voi käyttää lähteenä.

Lähettäjä: Gg 
Päivämäärä:   14.2.26 06:35:43

Omistajan pitää itse ilmoittaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.2.26 07:40:10

Ei se siirry hippokseenkaan, mun ruuna on siellä edelleen ori.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   14.2.26 08:22:22

. Oma tallissa pitää tehdä ruunausilmoitus, niin varmaan sen jälkeen on rekisterissä ruunana 😉. Sukuposti ei ole virallinen rekisteri, sinne pitänee ilmoittaa muuta kautta tieto ruunauksesta.

Päivämäärä:   14.2.26 08:38:34

Usein eläinlääkäri ilmoittaa ruunauksen kyllä Hippokseen. Samoin kuin rokotukset.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   14.2.26 08:53:52

Itse tiedän useamman ruunan, jotka Hippoksessa oreina edelleen.

Lähettäjä: gg 
Päivämäärä:   14.2.26 09:25:38

Sun ori syntyi tammana. Virheitä sattuu.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   14.2.26 16:03:14

Sekä Hippos, että sukuposti eivät ole viranomaisrekustereitä. Oma tallissa voinee hippokselle halutessaan ilmoittaa ruunauksesta. Vapaaehtoista, ei pakollista

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.2.26 16:36:08

kuka vaan voi ilmoittaa sukupostiin. ei tarvi olla omistaja. kun itse olin lapsena ratsastuskoulussa asiakkaana, laitoin sinne sähköpostia ja korjasin kaikki virheellisesti orina olevat tiedot, siis ratsastuskoulun tuntsareista :D

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   14.2.26 16:58:09

^ sukupostiin tarvii ilmottaa kuka olet ja mistä asian tiedät. Ihan kuka vaan ei pysty kaikkia tietoja muokkaamaan ilman että pystytään selvittämään tietojen oikeellisuus.

Ruunaksi merkkaaminen ei ole pakollista minnekään.
Eikä sukuposti ole mikään virallinen tietolähde.

Lähettäjä: uppp 
Päivämäärä:   14.2.26 23:35:21

Te olitte itse henkisiä ruunia!

Lähettäjä: up 
Päivämäärä:   16.2.26 22:45:05

Näin se vaan on.

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   17.2.26 21:44:30

Hippokseen sen sukupuolenvaihdoksen voi merkitä eläinlääkäri samalla kun merkitsee ruunauspäivämäärän. Jos eläinlääkäri ei ole sitä ruunauspäivänä tehnyt, kai siitä on olemassa joku lasku tai muu paperi jossain jonka voi seuraavan kerran näyttää rokotuksen tai hammashoidon yhteydessä eläinlääkärille ja sen varmaan voi jälkeenpäinkin muuttaa rekisteriin.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   17.2.26 22:05:21

Onhan Kipassakin vaikka kuinka paljon hevosia oreina, vaikka ruunattu vuosia aiemmin.

Päivämäärä:   18.2.26 09:21:24

Sukuposti ei ole ajan tasalla. Kaveri laittoi hevosen teuraaksi 2001 ja vielä 2012 luki supossa, että hevonen on hengissä. Laitoin sinne viestin, että hevonen on laitettu teuraaksi v. 2001 ja tämä tieto on myös hippoksessa, niin sain vastauksen "emme voi päivittää tietoa kun sitä ei virallisena mistään löydy, mutujutut ei kelpaa". Toistin, että hippoksessa kyllä lukee, että hevonen on laitettu teuraaksi 2001, johon vastattiin, että "emme voi päivittää tietoa, jos et ole hevosen omistaja". Lopulta muutama vuosi myöhemmin supoon päivittyi tieto, että hevonen on kuollut 2006. En tiedä mistä tuon tiedon repivät, sillä olin kuskina kun tuo hevonen teuraaksi silloin lokakuussa 2001 vietiin...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.2.26 10:51:44

^ osalle omistajista on kamalaa jos sukupostiin on ilman heidän lupaansa merkattu hevonen kuolleeksi. Siksi tiedon halutaan tulevan nimenomaan omistajalta jossa ei tule kenellekään paha mieli. Ja poaha mieli on tosiaan tulllut, täälläkin on ollut ketjuja kun omistaja avautuu että hänen mussukkansa on jo sukupostissa kuolleena vaikka vasta lopetettiin (joku tallilainen ilmoittanut sukupostiin) ja on se paskaa kun omistajalle ei anneta edes suruaikaa.

Ni i han tämän takia sukuposti haluaa tiedon kuolemasta suoraan omistajalta.

Lähettäjä: ruunan omistaja 
Päivämäärä:   18.2.26 13:10:45

Minä en ole ilmoittanut ruunauksesta mihinkään. Ei se kenenkään elämään vaikuta. Miksi pitäisi ilmoittaa? Astutukseen ei ole kukaan kysellyt tähän mennessä.
Kisoissa hevoseni näkyy orina, ja silloin saan aina verkata ja liikuttaa hevosta rauhassa, kun muut yleensä varovat oria. Samoin minua pidetään taitavana hevosen käsittelijänä kun "orini" on niin hyvätapainen.
Useampi vuosi on mennyt ja kukaan ei ole vielä huomannut että hevosellani ei ole enää palleja.

Päivämäärä:   18.2.26 18:47:01

Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 18.2.26 10:51:44

^ osalle omistajista on kamalaa jos sukupostiin on ilman heidän lupaansa merkattu hevonen kuolleeksi. Siksi tiedon halutaan tulevan nimenomaan omistajalta jossa ei tule kenellekään paha mieli. Ja poaha mieli on tosiaan tulllut, täälläkin on ollut ketjuja kun omistaja avautuu että hänen mussukkansa on jo sukupostissa kuolleena vaikka vasta lopetettiin (joku tallilainen ilmoittanut sukupostiin) ja on se paskaa kun omistajalle ei anneta edes suruaikaa.

Ni i han tämän takia sukuposti haluaa tiedon kuolemasta suoraan omistajalta.

Ohoh. Johan on meno muuttunut! Ennen ei kiinnostanut paskaakaan hevosen omistajan pyynnöt.

Päivämäärä:   18.2.26 18:53:53

Kuka jaksaa kiinnostua mitä sukupostissa lukee minkäkin hevosen palleista?
*First world problems*

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.