|
Lähettäjä: -.-
Päivämäärä: 12.2.26 13:48:43
Minä olen kerran pistänyt pelin poikki, vaikka alunperin ostaja kuulosti oikein sopivalta hevoselleni, olisi mennyt juuri sellaiseen käyttötarkoitukseen kuin oli tarkoituskin, edullisesti pienillä mutta ikään nähden normaaleilla löydöksillä, ja ihan normaalissa harrastekäytössä oli minullakin ollut monta vuotta ilman mitään oireilua.
Ostaja asui kauempana (500km) eikä ollut vielä kokeillut hevosta, vaan tarkoitus oli että kokeilisi hakemisen yhteydessä. Hakupäiväkin oli sovittu, ja viikko ennen hakua ostaja sitten kuitenkin rupesi tinkaamaan jo muutenkin pienestä hinnasta, jos ei sitten kestäkään käyttöä. En tullut hinnassa vastaan, vaan sanoin että hän on saanut hevosesta kuvat, videot, tiedot ja paperit ostotarkastuksesta, hyväksynyt ne silloin ja vaihtoehto on ostaa hevonen sovitulla hinnalla tai perua kauppa, tässä vaiheessa alkoi tulla jo jotenkin huono fiilis. No hinta olikin sitten ok, mutta kaksi päivää ennen hakua ilmoitti ettei itse ehdikään mukaan, ja matkakulut on kyllä niin isot että jos sen 500€ saa hinnasta pois niin hevonen haetaan. Omalta osalta hevoskauppa loppui siihen, ja ilmoitin että kauppoja ei synny, kun tämä on jatkuvaa tinkaamista eikä viitsi itse tulla edes hakemaan hevosta. Ilmoitin etten halua elävää eläintä luovuttaa ihmiselle, joka ei viitsi tulla edes paikan päälle. Vähän aikaa jaksoi vinkua että ollaan kuitenkin jo sovittu kaupat ja hevonen kuuluu hänelle. No ei saanut hevosta :D
Ja oltiin kuitenkin tilanteessa, että tallipaikka oli oman muuttoni takia jo irtisanottu ja oli kuukausi aikaa löytää hevoselle koti tai sitten on mentävä monttuun. Myin sitten tuohon edellisenkin ostajan hintaan nähden tosi pienellä, ihan nimellisellä hinnalla tutulle ihmiselle puolieläkeläisen seurahevosen virkaa toimittamaan, ja on muuten kyseisellä ihmisellä vielä nyt oli 10 vuotta myöhemminkin, toki ikää nyt jo hirmu paljon että tuskin edessä enää vuosia mutta kuitenkin :)
Eli lähtökohtaisesti jos joskus vielä hevosen myyn, niin omaa intuitiota kuunnellen. Mutta nykyään kuulee kyllä niin hurjia juttuja hevoskaupoista, etten halua ikinä myydä enää yhtään ainutta hevosta, mieluummin sitten vaikka monttuun.
|