Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosen osto Iso-Britanniasta/Irlannista

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   11.2.26 12:49:35

Onko ollut millaisia kokemuksia hevosen ostosta briteistä tai Irlannista? Käytittekö paikallista välittäjää tai jostain muualta? Ketä välittäjää suosittelisit? Hakala on jo poissuljettu. Mahdollisuus mennä myös ihan paikanpäälle kokeilemaan hevosia. Etsinnässä hevonen maltillisella budjetilla laadukkaaseen harrastamiseen painottuen estepuolelle.

Tiedossa on jo mitä tällä budjetilla on saatavilla eli siihen ei tarvitse takertua ja en etsikkään mitään 5* tasoisten hevosten välittäjää. Kiitos jo vastauksista:)

Re: Hevosen osto Iso-Britanniasta/Irlannista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.2.26 13:01:07

Joku voisi tuoda mulle siltä sellaisen vankan risteytys Cobin.

Lähettäjä: Dch 
Päivämäärä:   11.2.26 14:36:45

Jos suomalaisen välittäjän haluat niin Swindells on Briteissä ja Lamminen Irlannissa.
Muistaakseni Briteistä ostettaessa pitää lisätä ALV hintaan. En ole ihan varma tästä.

Lähettäjä: noobi 
Päivämäärä:   11.2.26 14:46:21

Miten tullien osalta?

Päivämäärä:   11.2.26 14:47:28

Toispa joku sieltä lastin shire-risteytyksiä. Sellaisia isoja, vankkoja peruspuksuttimia.

Lähettäjä: Irkkufani 
Päivämäärä:   11.2.26 16:11:56

Minulla on kokemusta kahden hevosen hankinnasta itselleni ja kahden välittämisestä viimeisen parin vuoden ajalta. Kaikki samalta kumppanilta, jolta tiedän saavani kivoja hevosia. Olen ostanut kokeilematta videoiden perusteella. On toiminut hyvin ja hevoset ovat olleet sitä, mitä sovittu. Mutta kannattaa ostaa jonkun sellaisen kautta, jonka joku tuntee. Parasta tietenkin mennä kokeilemaan.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   11.2.26 16:53:33

Irlanti helpompi koska EU

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   12.2.26 09:55:57

Re:Irkkufani

Saako kysyä kuka tämä kumppani on?

Lähettäjä: yle 
Päivämäärä:   12.2.26 12:26:00

No Saralta ainakin on tullut Suomeen kymmeniä laadukkaita hevosia. Monet tilaa sieltä toisen ja kolmannenkin hevosen. Kannattaa kuitenkin olla kriittinen ja tarkasti kuulostella / käydä testaamassa hevosen koulutustaso ja ratsastettavuus. Myyjä/välittäjä ei lähtökohtaisesti ole ostajan puolella.

Päivämäärä:   12.2.26 12:32:06

Ihan mielenkiinnosta, miksi tehdä asiasta vaikeampaa kuin tarvii, onhan niitä hevosia lähempänäkin myynnissä? Hirveä stressi hevosellekin tuollainen matka.

Lähettäjä: yle 
Päivämäärä:   12.2.26 13:10:49

Niinhän sitä luulisi, mutta ei Suomessa ole vastaavaa laatua samaan hintaan. Irlantilainen jalostus on todella laadukasta ja runsasta. Koulupuolen koulutus on sitten usein vajavaista, mutta senhän voi aina korjata ja täydentää.
Yhtään huonoa kuljetustarinaa en ole kuullut, eli näköjään ammattilaiset osaa hoitaa pitkätkin matkat hyvin.

Lähettäjä: Mtv 
Päivämäärä:   12.2.26 13:20:11

Voin heti kertoa yhden tarinan Irlannista muutama vuosi Suomeen tuoduista hevosista,jonka kyydin mukana tuli hevosinfluenssaan sairastunut/sairastuneita hevosia. Ja ihan ammattilaiskuljetuksessa. Myöskin hyvä idea välttää tiettyjä välittäjätahoja,niinkuin tuolla jo olikin kirjotettuna.

Päivämäärä:   12.2.26 13:23:56

Ruotsi on täynnä brittituonteja, mikset hae sieltä?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   12.2.26 13:28:43

Minäkin voin heti kertoa yhden tarinan Virosta Suomeen tuoduista hevosista, joista ainakin yhdellä oli jonkunlainen vakava virustauti, ja se sairastutti kaksi muuta samassa kuljetuksessa ollutta sekä puoli tallillista muita hevosia.

Näitä sattuu, eikä tiettyä maata tai kuljetusmatkaa voi tuomita. Syy on todennäköisesti myyjässä joka laittaa puolikuntoisen hevosen matkaan. Tietenkin myös matkan varrelta voi tarttua jotain.

Lähettäjä: Bhk 
Päivämäärä:   12.2.26 14:04:29

Jos ostat sen estehevosesi kenttäratsastajalta, se on todennäköisesti hyvin peruskoulutettu myös koulupuolella. Siis ammatikseen nuoria hevosia kouluttavalta kenttäratsastajalta, eikä miltään wannabeltä. Saattaa löytyä halvallakin, jos hevosella ei ole kovin paljon kapasiteettia. Minkä korkuisia on tavoite hypätä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.2.26 14:48:16

Minä taas en ole kuullut yhtään tarinaa hyvästä ja onnistuneesta kuljetuksesta Irlannista Suomeen. Kuljetuskuumeisia, virustautisia. Yksi piti lopettaa Viroon, kun meni matkalla niin huonoon kuntoon. Eri välittäjiä ja eri kuljetusfirmoja, samat ongelmat.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.2.26 15:23:48

Ihan julkisia someja seuraamalla saat selville, että ne tulee ehjänä ja hyvinvoivana perille Irlannista. Suomalaiset välittäjät julkaisevat lähteviä hevosia, ja sitten jakavat julkaisuja kuinka hevoset ovat viikon päästä tulleet omistajilleen Suomeen.

Pari ratsastuskouluakin tilaa Irlannista säännöllisesti hevosia ja ehjänä saapuvat.

Päivämäärä:   12.2.26 15:26:36

Mullekin irkuista Hunter horse/ irish draft horse

Lähettäjä: pelottaa 
Päivämäärä:   12.2.26 15:43:05

"Minä taas en ole kuullut yhtään tarinaa hyvästä ja onnistuneesta kuljetuksesta Irlannista Suomeen. Kuljetuskuumeisia, virustautisia. Yksi piti lopettaa Viroon, kun meni matkalla niin huonoon kuntoon. Eri välittäjiä ja eri kuljetusfirmoja, samat ongelmat."

Niin, ei niistä hyvistä kokemuksista tarvitse suuremmin uutisoida. Hevoseensa tyytyväinen ostaja käyttää aikansa ja energiansa muuhun, esimerkiksi harrastamiseen.

Lähettäjä: Irkkufani 
Päivämäärä:   12.2.26 18:02:51

xx: voit laittaa mulle viestiä vaikka Instan tai Facebookin kautta. Löydät minut tämän tilin takaa:
https://www.instagram.com/moksunelamaa

Mulla on ollut neljä irlannista tullutta hevosta, joista kolme olen ostanut samojen myyjien kautta. Minun hevoseni ovat ihan tavallisia harrastehevosia.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   13.2.26 23:53:37

Varaudu käyttämään hevosen uudelleenkoulutukseen reilusti rahaa +kulketus.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.