Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uuden tallipaikan etsiminen

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.2.26 22:39:29

Keväämmällä mahdollisesti olisi edessä uuden paikan haku, kun vanha talli lopettelee toimintaa ja me vuokralaiset saadaan lähteä. Ahdistaa jo valmiiksi, kun ei oikein ole edes ideaa mistä aloittaisi etsinnät. Ihan Uudellamaalla ollaan, joten vaihtoehtoja varmasti on, kun ne vaan löytäisi. En mihinkään isoon laitokseen halua, vaan yksinkertainen pihatto pienellä kotitallilla ilman mitään luxusta, mutta hyvillä maastoilla riittäisi ihan mainiosti. Tuntuu, että monet tallinpitäjät lopettaa ja vähän stressaa onko yhtään tallia kohta enää jäljelläkään. Ei tässä varsinaisesti mitään kysymystä ole, kunhan haen vertaistukea. Tai toki saa vinkkailla parhaat kanavat paikkojen etsintään.

Re: Uuden tallipaikan etsiminen

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   9.2.26 22:43:15

Ei ne kaikki pienet kotitallit taida ilmoitella missään. Puskaradio?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.2.26 22:43:34

Laita oma ilmoitus, ne pienet kotitallilla pihatot missä ulkopuolisia ei varmaan mainostele paikastaan missään.

Lähettäjä: Tutut? 
Päivämäärä:   10.2.26 00:53:10

Minne ne nykyiset tallikaverit ovat muuttamassa? Minne vanhat tallikaverit ovat muuttaneet?

Mitä kengittäjä/hieroja/valmentaja/eläinlääkäri on sanonut, kun olet kertonut etsiväsi uutta tallipaikkaa?

Olin pari vuotta sitten vastaavassa tilanteessa. Silloisten tallikavereiden kanssa mietittiin hyviä paikkoja. Valmentajan, kengittäjän ja hierojan kanssa puhuttiin. Raspauskin osui siihen samaan ajankohtaan, niin myös raspaaja antoi vinkkejä paikoista.

Lähettäjä: Henna 
Päivämäärä:   10.2.26 07:55:19

Minulla kans harkinnassa tallipaikan vaihto. Toki ei sen vuoksi, että nykyinen talli lopettaa vaan sen vuoksi että hevosen urapolku alkaa enemmän suuntautua ratsupuolelle kuin ravipuolelle ja nykyisellä tallilla ei ole edes ratsastuskenttää käytössä. Olisi mukava päästä sitten paremmin tavoitteellisesti liikuttamaan ratsain.

Mitään muuta ongelmaa tässä tallipaikkakuviossa ei ole mutta viihdyn nykyisellä tallilla todella hyvin, enkä sen vuoksi sieltä haluaisi lähteä. Olen puntaroinut plussia ja miinuksia, mutta en siltikään ole vielä varma että mitä teen :D

Nykyiseltä tallilta pääsee kyllä traikulla 20min päähän maneesille, mutta työpäivän jälkeen illalla sinne lähteminen monta kertaa viikossa tuntuu hieman työläältä... Nykyisellä tallilla minulla on täyshoito mutta uudella tallilla ei ole sellaista mahdollisuutta eli pitää hoitaa itse karsina sekä iltahommat. Aamu/päivätallit kiertää noin 1krt viikossa noin olisi vuoro. Tämäkään ei sinäänsä ole paha, kun minulla asunut hevoset kotona 20 vuotta aiemmin eli tiedän mihin olisin ryhtymässä :D

Hankala tehdä päätöksiä!!!

Lähettäjä: l- 
Päivämäärä:   10.2.26 07:55:41

Mä olin samassa tilanteessa joku vuosi sitten. Ensinnäkin lopettava tallinpitäjä oli hyvin verkostoitunut ja osasi kertoa lähes kaikista paikoista hyviä ja huonoja puolia. Yksi hyvä löytyi sitten näistä.

Jos ei olisi, niin olisin kertonut jokaiselle heppatutulle että etsin paikkaa, taatusti jotain olisi löytynyt.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.2.26 09:41:47

Sekä nykyisen että edellisen pitkäaikaisen tallipaikan löysin niin, että laitoin itse ilmoituksen ja tallinpitäjä sitten otti yhteyttä. Kummastakaan paikasta ei ilmoiteltu missään julkisesti, vaan etsivät just sopivaa tyyppiä ja tarttuivat sitten siihen omaan ilmoitukseeni, jossa kerroin melko kattavasti, mitä hain ja millä budjetilla. Edellinen oli pieni kotitalli, nykyinen on isompi ja ihan ammattimaisesti pidetty talli, mutta paikat silti menee pääasiassa puskaradion kautta. Sain monia muitakin ihan hyviä tarjouksia paikoista, joista ei ilmoiteltu lainkaan julkisesti, myös pieniltä kotitalleilta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.2.26 09:48:23

Ja siinä ilmoituksessa tosiaan kannattaa kertoa sekä hevosesta että itsestään ja määritellä mahdollisimman tarkasti, millaista paikkaa hakee. Jos ilmoituksessa lukee lähinnä vain "Etsitään tallipaikkaa paikkakunnalta X, hinta max. 500 €", niin ei varmasti tule tarjouksia kuin sellaisista paikoista, joissa on syystä tai toisesta paljon vaihtuvuutta ja pitää aina vain saada nopeasti joku uusi pois lähteneen tilalle. Pienille kotitalleille ja monille isommillekin talleille usein haetaan just sellaista porukkaan sopivaa ja samanhenkistä hyvää tyyppiä ja mahdollisimman mutkatonta hevosta, ei ketä tahansa, joka vain maksaa vuokran.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.